Gå til innhold

Hva er egentlig ketamin-behandling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Kan man bruke benzo underveis?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Ja.. men ikke samme dag. Jeg ser imidlertidig at forskning viser at svært mye bruk kan motvirke den anti depressive effekten til ketamin.. og i USA feks oppfordrer de til å ta så lite som mulig særlig de to siste ukene før den intensive behandlingen..

Jeg har brukt sobril som sovemedisin, men tatt dette veldig sjelden siden jeg startet behandlingen.. Både fordi jeg ikke har villet redusere effekt, men også fordi jeg ikke har hatt samme behov i det hele tatt:)

 

Endret av frk.Luna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
frk.Luna skrev (20 minutter siden):

Jeg går til vedlikehold..  

Slik var det. Hvor lenge siden 1.behandling?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Slik var det. Hvor lenge siden 1.behandling?

Anonymkode: 3a26a...2b6

I begynnelsen av desember, så nesten 3 md :)

Endret av frk.Luna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (1 time siden):

I begynnelsen av desember, så nesten 3 md :)

Ble du gradvis dårligere etter endt behandling (før vedlikehold)?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ble du gradvis dårligere etter endt behandling (før vedlikehold)?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Nei, vedlikehold er for å opprettholde effekten, og for å hindre tilbakefall. For meg er det nye perspektivet på livet stabilt..  men pga jeg står I en pågående vanskelig situasjon, har jeg trolig et større behov for vedlikehold enn hva andre vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (11 minutter siden):

Nei, vedlikehold er for å opprettholde effekten, og for å hindre tilbakefall. For meg er det nye perspektivet på livet stabilt..  men pga jeg står I en pågående vanskelig situasjon, har jeg trolig et større behov for vedlikehold enn hva andre vil ha.

Leit å høre at du står i noe vanskelig. Har du avtalt hvor mange vedlikeholds-behandlinger du skal ta?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Leit å høre at du står i noe vanskelig. Har du avtalt hvor mange vedlikeholds-behandlinger du skal ta?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Takk for sympati:) 

Jeg og min behandler setter opp avtaler for 2-3 ganger fremover når jeg er der. Timelistene blir fort fulle, siden mange kjører intensive løp, så det er ikke så enkelt å få time på kort varsel.

Hvor mye vedlikehold fremover tror jeg blir veldig avhengig av hvor raskt jeg greier å ordne opp i de problemene jeg står i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (13 timer siden):

Takk for sympati:) 

Jeg og min behandler setter opp avtaler for 2-3 ganger fremover når jeg er der. Timelistene blir fort fulle, siden mange kjører intensive løp, så det er ikke så enkelt å få time på kort varsel.

Hvor mye vedlikehold fremover tror jeg blir veldig avhengig av hvor raskt jeg greier å ordne opp i de problemene jeg står i..

Håper du får god hjelp til å ordne opp i problemene dine! Var du suicidal da du startet opp behandlingen?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (14 timer siden):

Takk for sympati:) 

Jeg og min behandler setter opp avtaler for 2-3 ganger fremover når jeg er der. Timelistene blir fort fulle, siden mange kjører intensive løp, så det er ikke så enkelt å få time på kort varsel.

Hvor mye vedlikehold fremover tror jeg blir veldig avhengig av hvor raskt jeg greier å ordne opp i de problemene jeg står i..

Hva skjer i den medisinske behandlingen i forkant av oppstart behandling?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skjer i den medisinske behandlingen i forkant av oppstart behandling?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Jeg mener undersøkelsen.

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Håper du får god hjelp til å ordne opp i problemene dine! Var du suicidal da du startet opp behandlingen?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Takk for d:) 

Ja, jeg var suicidal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (Akkurat nå):

Takk for d:) 

Ja, jeg var suicidal.

Er du fortsatt deprimert, lett/moderat?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg mener undersøkelsen.

Anonymkode: 3a26a...2b6

I samtalen med legen går han gjennom din sykdomshistorikk, får oversikt over medisiner o.l. Han informerer også om behandlingen, hvordan den virker og hva du kan forvente.

Den fysiske undersøkelsen består av å måle blodtrykk, samt veie deg.. Han trenger vekt for å beregne hvor mange mg ketamin pr kilo du skal ha i din behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du fortsatt deprimert, lett/moderat?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Jeg ser livet på en helt annen måte og føler både glede og håp. Men jeg har nok naturlige reaksjoner på de vanskelighetene jeg står i når det oppstår forhold tilknyttet dette, ergo behov for vedlikehold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (11 minutter siden):

Jeg ser livet på en helt annen måte og føler både glede og håp. Men jeg har nok naturlige reaksjoner på de vanskelighetene jeg står i når det oppstår forhold tilknyttet dette, ergo behov for vedlikehold..

Føler du at "vanlig" samtaleterapi ikke er nok for deg nå? 

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Føler du at "vanlig" samtaleterapi ikke er nok for deg nå? 

Anonymkode: 3a26a...2b6

Jeg føler ikke samme behovet for samtaleterapi, fordi det er så klart for meg nå hva jeg ønsker, og hva jeg må gjøre for å nå dit. Før var jeg mer en skjelvende klump fylt med tvil rundt alt.

Ketaminbehandlingene har også løst opp i en del hva jeg har følt som traumer, så jeg bærer ikke så mye inni meg lengre. Og dette gjør altså også at jeg ikke har samme behovet for ketaminbehandling heller..

Ketamin sies jo også å være bra for ulike avhengigheter også . Selv har jeg ikke omtrent ikke tatt sovemedisin, eller drukket alkohol siden jeg startet fordi jeg rett og slett kke har hatt lyst på:)

Endret av frk.Luna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (1 time siden):

Jeg føler ikke samme behovet for samtaleterapi, fordi det er så klart for meg nå hva jeg ønsker, og hva jeg må gjøre for å nå dit. Før var jeg mer en skjelvende klump fylt med tvil rundt alt.

Ketaminbehandlingene har også løst opp i en del hva jeg har følt som traumer, så jeg bærer ikke så mye inni meg lengre. Og dette gjør altså også at jeg ikke har samme behovet for ketaminbehandling heller..

Ketamin sies jo også å være bra for ulike avhengigheter også . Selv har jeg ikke omtrent ikke tatt sovemedisin, eller drukket alkohol siden jeg startet fordi jeg rett og slett kke har hatt lyst på:)

Takk for alle svarene dine! Jeg lurer på om jeg kan få konsultasjon over telefon iom at jeg bor utenbys? Kjedelig å fly til byen også får jeg avslag på behandlingen. 

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Takk for alle svarene dine! Jeg lurer på om jeg kan få konsultasjon over telefon iom at jeg bor utenbys? Kjedelig å fly til byen også får jeg avslag på behandlingen. 

Anonymkode: 3a26a...2b6

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt axonklinikken og spurt om nettopp dette. Tenker du vil kunne få svar over telefon, selv om du eventuelt måtte ta en fysisk konsultasjon når du kommer:) De er flinke til å gi informasjon, og redegjøre for de kriterier du må oppfylle- de ønsker virkelig å hjelpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (2 timer siden):

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt axonklinikken og spurt om nettopp dette. Tenker du vil kunne få svar over telefon, selv om du eventuelt måtte ta en fysisk konsultasjon når du kommer:) De er flinke til å gi informasjon, og redegjøre for de kriterier du må oppfylle- de ønsker virkelig å hjelpe..

Takk for råd. Jeg ringer dem i løpet av uken☺️

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for råd. Jeg ringer dem i løpet av uken☺️

Anonymkode: 3a26a...2b6

Spennende! Hold meg gjerne oppdatert! Og ikke nøl med  å stille meg spørsmål dersom du lurer på noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...