Gå til innhold

Er det noen utsagn som gjør at du tar avstand til andre?

Anbefalte innlegg

Har blitt invitert til en dame til lørdag. Vi har kontakt via et prosjekt, og hun ga et veldig godt inntrykk- selvsikker ( tok lett ordet osv ) , har god evne til å drive med smalltalk uten at det kun blir fjolleri, og apropos har hun humor uten at hun heller blir fjollete. Så lett å samarbeide med også.

Men hun har ved minst tre anledninger sagt at andre er misunnelige på henne og liksom ledd litt sånn overbærende. Det har vært snakk om små episoder hvor andre har gitt henne ikke 100% gode tilbakemeldinger. 

Jeg skal takke nei til invitasjonen, for jeg blir alltid skeptisk når noen ilegger andre motiv for tilbakemeldinger. Spesielt om det gjelder misunnelse og at de irriterer seg over folk som tar plass. Dette er såkalte røde flagg for meg. 

Er det noe spesielt dere reagerer på av ytringer og unngår folk på grunn av? 

Fortsetter under...

Vhanja skrev (9 minutter siden):

"Jeg er ikke rasist, men..."

"Innvandrere som kommer hit og får alt gratis av staten"

"Typisk menn!" eller "Typisk kvinner!"

Enig!

Endret av Kashmir

Ja, utsagn som hevder at man har blitt utsatt for manipulasjon og hersketeknikk uten at det stemmer. Utsagn som går på å spille overmåte krenket, og å ha en uopprettelig, uforsonlig tone med den man føler seg overmåte krenket av. 

Da tar jeg avstand. 

Anonymkode: 76db0...683

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, utsagn som hevder at man har blitt utsatt for manipulasjon og hersketeknikk uten at det stemmer. Utsagn som går på å spille overmåte krenket, og å ha en uopprettelig, uforsonlig tone med den man føler seg overmåte krenket av. 

Da tar jeg avstand. 

Anonymkode: 76db0...683

I dette tilfellet gjør alle lurt i å ta avstand. Narssisistiske trekk er absolutt rødt flagg. Signalrødt. 

Annonse

Nicklusheletida

Det har skjedd ja. Det var anklagende ytringer over lengre tid og jeg gikk lei. 

De var sånn : - Jeg hører aldri noe fra deg. Hvorfor ringer du aldri ? Hvorfor sender du ikke en melding ? Jeg sjekket messenger og fant ut at det var jeg som tok oftest kontakt og kjente meg ikke igjen. 

Likevel prøvde jeg å skjerpe meg, men det ble aldri bra nok. Jeg ble lei av å havne i forsvarsposisjon hver gang vi møttes. Jeg svarte det som sant var : - Jeg er i full jobb, jobber ofte lørdager i tillegg. Har mange rundt meg og mye på privaten å ta meg av. Jeg hadde ikke like god tid som henne som ikke jobbet. 

Når dette hadde pågått lenge nok, gjorde jeg som hun anklaget meg for. Jeg sluttet å ta kontakt . Orket ikke mer. Vi har ingen kontakt lenger. Jeg har en forventning om å ha det hyggelig når vi treffes. Ikke høre på anklager. 

Kashmir skrev (5 timer siden):

Har blitt invitert til en dame til lørdag. Vi har kontakt via et prosjekt, og hun ga et veldig godt inntrykk- selvsikker ( tok lett ordet osv ) , har god evne til å drive med smalltalk uten at det kun blir fjolleri, og apropos har hun humor uten at hun heller blir fjollete. Så lett å samarbeide med også.

Men hun har ved minst tre anledninger sagt at andre er misunnelige på henne og liksom ledd litt sånn overbærende. Det har vært snakk om små episoder hvor andre har gitt henne ikke 100% gode tilbakemeldinger. 

Jeg skal takke nei til invitasjonen, for jeg blir alltid skeptisk når noen ilegger andre motiv for tilbakemeldinger. Spesielt om det gjelder misunnelse og at de irriterer seg over folk som tar plass. Dette er såkalte røde flagg for meg. 

Er det noe spesielt dere reagerer på av ytringer og unngår folk på grunn av? 

Jeg synes det er underlig å takke nei til en ellers hyggelig invitasjon på grunn av noen pussige uttalelser, med mindre det er snakk om en date.

Ekstra skrev (16 minutter siden):

Jeg synes det er underlig å takke nei til en ellers hyggelig invitasjon på grunn av noen pussige uttalelser, med mindre det er snakk om en date.

Det er vel noe med mennesker som antar at andre er misunnelige. Jeg tenker at de ikke er særlig villig til å ta selvkritikk eller innrømme feil. Å respondere på tilbakemeld på den måten er ikke ok. En gang, fra en person, greit nok. Ikke når det blir et mønster. 

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det er vel noe med mennesker som antar at andre er misunnelige. Jeg tenker at de ikke er særlig villig til å ta selvkritikk eller innrømme feil. Å respondere på tilbakemeld på den måten er ikke ok. En gang, fra en person, greit nok. Ikke når det blir et mønster. 

Om du ikke liker vedkommende er det selvsagt bare å unngå henne. Ellers kan man ikke regne med full match med alle man omgås, om mann skal ha et sosialt liv.

Ekstra skrev (5 minutter siden):

Om du ikke liker vedkommende er det selvsagt bare å unngå henne. Ellers kan man ikke regne med full match med alle man omgås, om mann skal ha et sosialt liv.

Joda, jeg liker å samarbeide med henne. Vil derimot ikke bli nærmere kjent. Jeg vet ikke hva du mener med full match?  Jeg har veldig ulike venner, men noen sider og egenskaper orker jeg ikke deale med. Det er vel sånn for deg også? Du godtar vel heller ikke alt andre kan akseptere kanskje? 

Annonse

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Folk som hevder at menn kan føde barn.

Anonymkode: ca9ba...3a9

Har du vært veldig plaget av dette ? Det kan umulig være mange der ute som mener dette. 

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Har du vært veldig plaget av dette ? Det kan umulig være mange der ute som mener dette. 

Det er nå noen. Jeg tar avstand fra slike folk. Samme med de som påstår jorda er flat.

Anonymkode: ca9ba...3a9

Det kan være mange utsagn som gjør at jeg "tenker mitt" om en person. Men hvilken betydning det får på relasjonen, handler både om utsagnene/meningene og om relasjonen. Og om hvordan personen er for øvrig. Ting som ville utelukket en person som potensiell partner vil ikke nødvendigvis gjøre at jeg ikke vil ha noe med vedkommende å gjøre som omgangsvenn. Det kommer an på. Jeg har flere venner/bekjente som jeg tenker det er er greit å treffe bare en gang i blant, eller bare når andre også er med.

Jeg kan godt skjønne at TS synes det er irriterende med noen som "skryter på seg" at andre er misunnelige. Det er en irriterende metode for å unndra seg fra (ofte legitim) kritikk. Jeg ville nok likevel ikke unngått/avlyst et treff bare pga det - kommer an på øvrige omstendigheter.

morsan skrev (19 minutter siden):

Det kan være mange utsagn som gjør at jeg "tenker mitt" om en person. Men hvilken betydning det får på relasjonen, handler både om utsagnene/meningene og om relasjonen. Og om hvordan personen er for øvrig. Ting som ville utelukket en person som potensiell partner vil ikke nødvendigvis gjøre at jeg ikke vil ha noe med vedkommende å gjøre som omgangsvenn. Det kommer an på. Jeg har flere venner/bekjente som jeg tenker det er er greit å treffe bare en gang i blant, eller bare når andre også er med.

Jeg kan godt skjønne at TS synes det er irriterende med noen som "skryter på seg" at andre er misunnelige. Det er en irriterende metode for å unndra seg fra (ofte legitim) kritikk. Jeg ville nok likevel ikke unngått/avlyst et treff bare pga det - kommer an på øvrige omstendigheter.

Nettopp. Det handler mest om å unndra seg ansvar/ kritikk. Og kombinert med min væremåte ville det garantert blitt konfrontasjoner. Dårlig kombo mao.

Da er det bedre å bevare et greit bekjentskap/ platonisk forhold. 

Kashmir skrev (16 timer siden):

Joda, jeg liker å samarbeide med henne. Vil derimot ikke bli nærmere kjent. Jeg vet ikke hva du mener med full match?  Jeg har veldig ulike venner, men noen sider og egenskaper orker jeg ikke deale med. Det er vel sånn for deg også? Du godtar vel heller ikke alt andre kan akseptere kanskje? 

Mange av mine venner har sider eller enkelte holdninger jeg ikke liker. Om det er helt grunnleggende ting vil jeg vel ikke hatt noe med dem å gjøre, men er ikke så kritisk mot alle venner jeg omgås. Da ville vennekretsen blitt liten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...