slabbedask Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) Sverige rystes nå av de kriminelle gjengenes dødelige vold. Men det kan bli mye verre. Det sier forfatterne av den boken «Klanerna», som nylig har kommet ut i Sverige. Boken bør bli obligatorisk lesning for alle regjeringens medlemmer her i Norge. Ja, for alle politikere. De kommer til å bli skremt. Vettskremt. Slik jeg ble. Det var svært uhyggelig og foruroligende lesning, skriver Anders Magnus. En av de få norske journalistene som tør kalle en spade for en spade. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/de-kommer-til-a-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble/o/5-95-1387577 Årsaken er at de familiebaserte kriminelle nettverkene – klanene – som står bak er så organisatorisk sterke, forteller forfatterne av boksen, Johannes Wahlstrøm og Jan Persson, til den svenske avisen Aftonbladet: «Disse klanene kan komme til å bli ledende i samfunnet. Vi må kanskje venne oss til at en klanfamilie eier Örebro og en annen Hallsberg». De kriminelle klanene er særlig gode på å kare til seg penger som strømmer fra storsamfunnet gjennom ulike velferdstiltak. Svensk politi regner med at det nå finnes om lag 40 kriminelle familienettverk i Sverige. Innvandret fra Tyrkia, Balkan, Midtøsten, Asia og Afrika. Man regner med at svindel med velferd nå gir fire ganger så store inntekter som ved salg av narkotika i Sverige. I en rapport fra skattevesenet i Sverige heter det at ikke bare staten, men også regioner og kommuner nå angripes av omfattende svindel. Med personlige assistenter, omsorgssentraler, bofellesskap, verneboliger og familiehjem. Samtidig svindles det med legeerklæringer og falske resepter på legemidler. Slik viser det seg at stor innvandring fra klanbaserte samfunn til en tillitsbasert velferdsstat skaper omfattende problemer og koster svært mye for den delen av befolkningen som holder seg til vedtatte lover og regler. Endret 15. oktober 2023 av slabbedask 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Blir mye det samme som migrasjonen på 1800- tallet/ begynnelsen av 1900- tallet, da "italienere"spredte mafiavirksomhet- spesielt i USA. De burde holdt den ukulturen på Sicilia, right? Eller vent.. mafiafilmer ble jo kjempepopulære? Tror noen av bossene der fikk en slags heltestatus også? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 slabbedask skrev (1 time siden): Sverige rystes nå av de kriminelle gjengenes dødelige vold. Men det kan bli mye verre. Det sier forfatterne av den boken «Klanerna», som nylig har kommet ut i Sverige. Boken bør bli obligatorisk lesning for alle regjeringens medlemmer her i Norge. Ja, for alle politikere. De kommer til å bli skremt. Vettskremt. Slik jeg ble. Det var svært uhyggelig og foruroligende lesning, skriver Anders Magnus. En av de få norske journalistene som tør kalle en spade for en spade. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/de-kommer-til-a-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble/o/5-95-1387577 Årsaken er at de familiebaserte kriminelle nettverkene – klanene – som står bak er så organisatorisk sterke, forteller forfatterne av boksen, Johannes Wahlstrøm og Jan Persson, til den svenske avisen Aftonbladet: «Disse klanene kan komme til å bli ledende i samfunnet. Vi må kanskje venne oss til at en klanfamilie eier Örebro og en annen Hallsberg». De kriminelle klanene er særlig gode på å kare til seg penger som strømmer fra storsamfunnet gjennom ulike velferdstiltak. Svensk politi regner med at det nå finnes om lag 40 kriminelle familienettverk i Sverige. Innvandret fra Tyrkia, Balkan, Midtøsten, Asia og Afrika. Man regner med at svindel med velferd nå gir fire ganger så store inntekter som ved salg av narkotika i Sverige. I en rapport fra skattevesenet i Sverige heter det at ikke bare staten, men også regioner og kommuner nå angripes av omfattende svindel. Med personlige assistenter, omsorgssentraler, bofellesskap, verneboliger og familiehjem. Samtidig svindles det med legeerklæringer og falske resepter på legemidler. Slik viser det seg at stor innvandring fra klanbaserte samfunn til en tillitsbasert velferdsstat skaper omfattende problemer og koster svært mye for den delen av befolkningen som holder seg til vedtatte lover og regler. Skremmende. Er redd det er på vei til å bli slik her i landet også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 15. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2023 Kashmir skrev (4 timer siden): Blir mye det samme som migrasjonen på 1800- tallet/ begynnelsen av 1900- tallet, da "italienere"spredte mafiavirksomhet- spesielt i USA. De burde holdt den ukulturen på Sicilia, right? Eller vent.. mafiafilmer ble jo kjempepopulære? Tror noen av bossene der fikk en slags heltestatus også? Wataboutism. Prøv igjen. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 slabbedask skrev (34 minutter siden): Wataboutism. Prøv igjen. Javel, ok. Men det er ikke så dumt å reflektere litt. Det kan sette ting i et litt annet lys, og det er jo ikke feil noen ganger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Kashmir skrev (Akkurat nå): Javel, ok. Men det er ikke så dumt å reflektere litt. Det kan sette ting i et litt annet lys, og det er jo ikke feil noen ganger. Har du reflektert litt over hvordan forskjellige kulturer, leder til forskjellige utfall i verden? Noen kulturer leder til krig, noen til kommunisme, noen til stabile trygge samfunn, etc etc Ta opp et verdenskart og analyser grundig, og gjør deg opp noen konklusjoner basert på den kunnskapen Premiss: Russisk kultur, leder bla.a til kommunisme og Putin/diktatur, og krig, som Kashmir mener er dumt Premiss: Putter vi masse russere i Norge, vil russisk kultur bli mer dominerende i Norge Konklusjon: Vi bør være forsiktige med å la for mange russere flytte til Norge og endre vår kultur Premiss premiss konklusjon. Ganske basic logikk. Prøv å tenk litt sånn , tror du da vil begynne å innse at mye av det du "står for", leder til ting du misliker, og da bør en vel kanskje revurdere, for sin egen del også dersom oss andre ikke betyr så mye for deg Anonymkode: 63a60...c18 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du reflektert litt over hvordan forskjellige kulturer, leder til forskjellige utfall i verden? Noen kulturer leder til krig, noen til kommunisme, noen til stabile trygge samfunn, etc etc Ta opp et verdenskart og analyser grundig, og gjør deg opp noen konklusjoner basert på den kunnskapen Premiss: Russisk kultur, leder bla.a til kommunisme og Putin/diktatur, og krig, som Kashmir mener er dumt Premiss: Putter vi masse russere i Norge, vil russisk kultur bli mer dominerende i Norge Konklusjon: Vi bør være forsiktige med å la for mange russere flytte til Norge og endre vår kultur Premiss premiss konklusjon. Ganske basic logikk. Prøv å tenk litt sånn , tror du da vil begynne å innse at mye av det du "står for", leder til ting du misliker, og da bør en vel kanskje revurdere, for sin egen del også dersom oss andre ikke betyr så mye for deg Anonymkode: 63a60...c18 Hva er det du snakker om? Det er i mitt syn ganske påfallende at handlingene blir vurdert og bedømt etter hvem som utfører dem. Når to eller flere grupperinger gjør akkurat samme form for kriminalitet som å svindle, utnytte ordninger i samfunnet, true og også mye verre- drepe både spesifikke "konkurrenter" og fiender PLUSS uskyldige familiemedlemmer, og også uskyldige på feil plass til feil tid, så er det helt absurd at de skal bli dømt for bakgrunn og opohav- som om handlingene i seg selv er underordnet. Endret 15. oktober 2023 av Kashmir 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Kashmir skrev (16 minutter siden): Hva er det du snakker om? Det er i mitt syn ganske påfallende at handlingene blir vurdert og bedømt etter hvem som utfører dem Beklager men forstod ikke hva du svarte på, la meg reformulere: Hvis jeg er for å bringe 1 millioner russere, med russisk kultur, til Norge. OG denne russiske kulturen, vil lede til dårlige ting. Er du da, for eller imot dette ? Ja eller nei til 1 million russere i Norge ? Anonymkode: 63a60...c18 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 15. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2023 Kashmir skrev (1 time siden): Javel, ok. Men det er ikke så dumt å reflektere litt. Det kan sette ting i et litt annet lys, og det er jo ikke feil noen ganger. Det er påfallende hvor stor berøringsangst enkelte har for å snakke om problemer som direkte følger av innvandringen. Er det fordi man er livredd for å fremstå rasistisk? Jeg forstår det ikke. Det må gå an å være såpass ærlig og si noe slikt som om at vi skal selvfølgelig ha en generøs innvandringspolitikk, og økning i voldsbruk, bruk av skytevåpen, kniv og bomber, samt at klaner tar over deler av samfunnet, det er kostnad vi må være villige til å ta. https://lastnight.in/Sweden/ 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UtakknemligDiva Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du reflektert litt over hvordan forskjellige kulturer, leder til forskjellige utfall i verden? Noen kulturer leder til krig, noen til kommunisme, noen til stabile trygge samfunn, etc etc Konklusjon: Vi bør være forsiktige med å la for mange russere flytte til Norge og endre vår kultur Premiss premiss konklusjon. Ganske basic logikk. Prøv å tenk litt sånn , tror du da vil begynne å innse at mye av det du "står for", leder til ting du misliker, og da bør en vel kanskje revurdere, for sin egen del også dersom oss andre ikke betyr så mye for deg Anonymkode: 63a60...c18 Og norsk kultur, hva har det ført til? Endret 15. oktober 2023 av UtakknemligDiva 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UtakknemligDiva Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Beklager men forstod ikke hva du svarte på, la meg reformulere: Hvis jeg er for å bringe 1 millioner russere, med russisk kultur, til Norge. OG denne russiske kulturen, vil lede til dårlige ting. Er du da, for eller imot dette ? Ja eller nei til 1 million russere i Norge ? Anonymkode: 63a60...c18 Bedre enn mye annet. Kjenner flere russere, ok folk altså. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Kashmir skrev (1 time siden): Hva er det du snakker om? Det er i mitt syn ganske påfallende at handlingene blir vurdert og bedømt etter hvem som utfører dem. Når to eller flere grupperinger gjør akkurat samme form for kriminalitet som å svindle, utnytte ordninger i samfunnet, true og også mye verre- drepe både spesifikke "konkurrenter" og fiender PLUSS uskyldige familiemedlemmer, og også uskyldige på feil plass til feil tid, så er det helt absurd at de skal bli dømt for bakgrunn og opohav- som om handlingene i seg selv er underordnet. Jeg fatter ikke at du kan ha et så lettvint syn på det som utspiller seg i Sverige nå. Og som kanskje, ganske sikkert, kommer til å utspille seg i Norge. Hva betyr det om mafiafolka kom fra Sicilia - og at enkelte europeere også var korrupte jævler for 100 år siden - blir innvandringen vi har og har hatt i Skandinavia noe annerledes av den grunn? Og blir det noe bedre? Går det ikke an å innrømme at innvandringen, særlig til Sverige, har gått over stokk og stein? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Osten skrev (2 minutter siden): Jeg fatter ikke at du kan ha et så lettvint syn på det som utspiller seg i Sverige nå. Og som kanskje, ganske sikkert, kommer til å utspille seg i Norge. Hva betyr det om mafiafolka kom fra Sicilia - og at enkelte europeere også var korrupte jævler for 100 år siden - blir innvandringen vi har og har hatt i Skandinavia noe annerledes av den grunn? Og blir det noe bedre? Går det ikke an å innrømme at innvandringen, særlig til Sverige, har gått over stokk og stein? Det handler om "vårt" syn på de som står bak og som utøver kriminaliteten. Hvorfor noen blir kjempepopulære og til stor underholdning, mens andre kun er utsatt for det motsatte. Jeg trodde ikke poenget mitt skulle være så vanskelig å ta. Men det er sikkert jeg som uttrykker meg på en måte som det er vanskelig for andre å forstå- viralt. Jeg har heller ikke noe lettvint syn på dette. Jeg har tidligere faktisk kritisert heltestatus mafiamedlemmer fra Sicilia har fått. Jeg har stilt spørsmålstegn til hvorfor mafiafilmer var og er så populære. Jeg har diskutert det tidligere, og kom egentlig bare med en input her. Så nei, jeg tar ikke lett på det. Jeg vet også at det langt fra handler om kulturen. De aller fleste innvandrere er både lovlydige og de har MINST like høy moral som "oss". Så hvor problemet ligger er nok diskutabelt, og det er heller denne ensidige vinklingen på problememe jeg vegrer meg for å diskutere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 UtakknemligDiva skrev (42 minutter siden): Og norsk kultur, hva har det ført til? Et land trygt og godt, trolig det beste landet i verdenshistorien å bo i. Er De en UtaknemligDiva ? UtakknemligDiva skrev (41 minutter siden): Bedre enn mye annet. Kjenner flere russere, ok folk altså. Hvorfor tror du dine foreldre flyttet til Norge, isteden for Russland (eller Kina, ukraina, Israel, palestina, etc etc)? Tilfeldig, eller pga den norske kulturen som gjør dette til verdens beste land å bo i? I Kina f.eks har de millioner av muslimer i konsentrasjonsleire, det er det kulturen deres fører til. Vet ikke hvor berikende du synes det høres ut med millioner av mulsimer i konsentrasjonsleire ? Supert ? Det virker som du har en logisk brist, hvor du ikke ser at kultur bestemmer hvilken retning samfunnet tar. Om min kultur, er pro-kommunisme, så leder det til kommunisme. Så du kan ikke bare ha en pro-kommunisme kultur, og tro at kommunismen som så kom var helt tilfeldig og ikke hadde noe med kulturen å gjøre. Du vil ha i pose og sekk, "berikende" kultur, uten nedsidene ved kulturene. Men sånn er ikke verden....... Anonymkode: 63a60...c18 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worriesome Plenty 2 Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du reflektert litt over hvordan forskjellige kulturer, leder til forskjellige utfall i verden? Noen kulturer leder til krig, noen til kommunisme, noen til stabile trygge samfunn, etc etc Ta opp et verdenskart og analyser grundig, og gjør deg opp noen konklusjoner basert på den kunnskapen Premiss: Russisk kultur, leder bla.a til kommunisme og Putin/diktatur, og krig, som Kashmir mener er dumt Premiss: Putter vi masse russere i Norge, vil russisk kultur bli mer dominerende i Norge Konklusjon: Vi bør være forsiktige med å la for mange russere flytte til Norge og endre vår kultur Premiss premiss konklusjon. Ganske basic logikk. Prøv å tenk litt sånn , tror du da vil begynne å innse at mye av det du "står for", leder til ting du misliker, og da bør en vel kanskje revurdere, for sin egen del også dersom oss andre ikke betyr så mye for deg Anonymkode: 63a60...c18 Dette var svært godt skrevet, logisk og saklig. Men spørsmål som dette får du aldri woke personer til å svare like saklig på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worriesome Plenty 2 Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) UtakknemligDiva skrev (57 minutter siden): Og norsk kultur, hva har det ført til? Feminisering av mannen, likestilling, mindre forskjeller, selvrealisering, toleranse, individualisering, oppløsning av kjernefamilien og lav fødselsrate. En kultur som ikke vil klare seg i lengden fordi vi blir færre og mer selvsentrerte. Endret 15. oktober 2023 av Worriesome Plenty 2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Kashmir skrev (4 minutter siden): Det handler om "vårt" syn på de som står bak og som utøver kriminaliteten. Hvorfor noen blir kjempepopulære og til stor underholdning, mens andre kun er utsatt for det motsatte. Jeg trodde ikke poenget mitt skulle være så vanskelig å ta. Men det er sikkert jeg som uttrykker meg på en måte som det er vanskelig for andre å forstå- viralt. Jeg har heller ikke noe lettvint syn på dette. Jeg har tidligere faktisk kritisert heltestatus mafiamedlemmer fra Sicilia har fått. Jeg har stilt spørsmålstegn til hvorfor mafiafilmer var og er så populære. Jeg har diskutert det tidligere, og kom egentlig bare med en input her. Så nei, jeg tar ikke lett på det. Jeg vet også at det langt fra handler om kulturen. De aller fleste innvandrere er både lovlydige og de har MINST like høy moral som "oss". Så hvor problemet ligger er nok diskutabelt, og det er heller denne ensidige vinklingen på problememe jeg vegrer meg for å diskutere. Du «vet» at det ikke handler om kulturen? Det handler i høy grad om kulturen jo. Og ja, det finnes heldigvis lovlydige og bra folk blant innvandrere, bare så det er klart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Et land trygt og godt, trolig det beste landet i verdenshistorien å bo i. Er De en UtaknemligDiva ? Hvorfor tror du dine foreldre flyttet til Norge, isteden for Russland (eller Kina, ukraina, Israel, palestina, etc etc)? Tilfeldig, eller pga den norske kulturen som gjør dette til verdens beste land å bo i? I Kina f.eks har de millioner av muslimer i konsentrasjonsleire, det er det kulturen deres fører til. Vet ikke hvor berikende du synes det høres ut med millioner av mulsimer i konsentrasjonsleire ? Supert ? Det virker som du har en logisk brist, hvor du ikke ser at kultur bestemmer hvilken retning samfunnet tar. Om min kultur, er pro-kommunisme, så leder det til kommunisme. Så du kan ikke bare ha en pro-kommunisme kultur, og tro at kommunismen som så kom var helt tilfeldig og ikke hadde noe med kulturen å gjøre. Du vil ha i pose og sekk, "berikende" kultur, uten nedsidene ved kulturene. Men sånn er ikke verden....... Anonymkode: 63a60...c18 Hvorfor har Kina konsentrasjonsleire for muslimer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worriesome Plenty 2 Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Everybody skrev (9 minutter siden): Hvorfor har Kina konsentrasjonsleire for muslimer? Fordi de vil ha selvstendighet, og det godtar ikke Kina, selv om uigurene har egen kultur og hører hjemme vest i Kina. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Osten skrev (18 minutter siden): Du «vet» at det ikke handler om kulturen? Det handler i høy grad om kulturen jo. Og ja, det finnes heldigvis lovlydige og bra folk blant innvandrere, bare så det er klart. De aller fleste av innvandrerne er lovlydige. De "finnes" ikke bare. De er i absolutt flertall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475616-de-kommer-til-%C3%A5-bli-skremt-vettskremt-slik-jeg-ble-skriver-anders-magnus-om-den-nye-boken-klanerna-og-utviklingen-i-sverige/#findComment-4212409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.