Gå til innhold

Noen som sliter med neuropati?


Razpunsel

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lett etter et forum for neuropati, uten hell. 

Jeg vet at det er ganske få som lider av dette i Norge, (ca. 3%) og jeg er en av dem. Det er jo såkalt idiopatisk, at de ikke vet hva som forårsaker diagnosen. Jeg har hatt det i begge føttene siden 2015. Jeg må legge til at jeg bor vekselvis i Thailand og Norge. Til å begynne med ga legen meg bare Gapapentin, og det hjalp litt. Men etter som tiden gikk, økte smertene kraftig, og Gabapentinen var ikke nok. Da foreskrev legen Metadon til meg. Jeg ble litt forskrekket, fordi jeg er ingen rusmisbruker. Det viser seg hvis man søker på Google crome at dette er det mest virkningsfulle middelet mot Neuropatismerter. Bare en dag etter at jeg tok den første dosen, ble smertene redusert med 70%. Så kommer jeg tilbake til Norge og ber legen om å få metadon for smertene. Han så bare tomt på meg, for dette hadde han aldri hørt om. Helt utrolig. Etter en lang runde hos forskjellige leger, havnet jeg til slutt hos fylkeslegen. (som kanskje tok seg 5 minutter til å sjekke internet) Da fikk jeg det endelig. Men det er skammelig at flere tusen mennesker i Norge i praksis ikke vet om dette, og at det antagelig kunne forandret livet deres. Jeg håper denne meldingen når fram til så mange som mulig. 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Razpunsel skrev (48 minutter siden):

Hei!

Jeg har lett etter et forum for neuropati, uten hell. 

Jeg vet at det er ganske få som lider av dette i Norge, (ca. 3%) og jeg er en av dem. Det er jo såkalt idiopatisk, at de ikke vet hva som forårsaker diagnosen. Jeg har hatt det i begge føttene siden 2015. Jeg må legge til at jeg bor vekselvis i Thailand og Norge. Til å begynne med ga legen meg bare Gapapentin, og det hjalp litt. Men etter som tiden gikk, økte smertene kraftig, og Gabapentinen var ikke nok. Da foreskrev legen Metadon til meg. Jeg ble litt forskrekket, fordi jeg er ingen rusmisbruker. Det viser seg hvis man søker på Google crome at dette er det mest virkningsfulle middelet mot Neuropatismerter. Bare en dag etter at jeg tok den første dosen, ble smertene redusert med 70%. Så kommer jeg tilbake til Norge og ber legen om å få metadon for smertene. Han så bare tomt på meg, for dette hadde han aldri hørt om. Helt utrolig. Etter en lang runde hos forskjellige leger, havnet jeg til slutt hos fylkeslegen. (som kanskje tok seg 5 minutter til å sjekke internet) Da fikk jeg det endelig. Men det er skammelig at flere tusen mennesker i Norge i praksis ikke vet om dette, og at det antagelig kunne forandret livet deres. Jeg håper denne meldingen når fram til så mange som mulig. 

Lykke til!

Hvem betaler deg for å "reklamere" for Metadon?

Anonymkode: b954b...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvem betaler deg for å "reklamere" for Metadon?

Anonymkode: b954b...7ca

Hvorfor tror du hen gjør det?

Anonymkode: 65062...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Det har jeg aldri hørt om. Har rester av nevropati etter en akutt nyresvikt, men klarte meg med Lyrica da det var på sitt verste. Gabapentin var like effektiv som Fisherman’s Friend mtp smertene.

 

Anonymkode: 57e6d...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...