Gå til innhold

Denne 20 år gamle monologen til Otto Jespersen fra Torsdagsklubben ble for sterkt for Kvinneguiden

Anbefalte innlegg

Og ble sensurert bort med begrunnelsen "hets", og skribenten fikk, i følge ubekreftede rykter, et minuspoeng i svarteboka. Hm.

Hva har skjedd med samfunnet på 20 år - tåler vi ikke lenger frisk ironi? Har vi virkelig blitt så fintfølende og lettkrenkede på kun 20 år?

Tale til de homofile - Otto Jespersen 2002

https://www.youtube.com/watch?v=hzj2Zy8HUGY   

Så får vi se om denne posten får bli stående her.

Vi får se hva som skjer.

Men men.

Anonymkode: 68971...aca

Fortsetter under...

Det er ikke alle som forstår satire. Ikke engang fra proffe. 

Dette var faktisk morsomt, og de som blir ironisert over her, er jo nettopp de som har fordommer.

Jeg syns snart A1 kan ta over moderering på norske forum. At det kan være en eller to ansatte som administrerr. Resten har vi virkelig ikke mye bruk for. Flaut. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han turte dra det langt.

Anonymkode: da77d...22b

Den gang var det jo bare Frp' ere som faktisk hadde slike tanker, og derfor var helt okay å harselere med. Nå sitter jo flere og er så rasistiske på fullt alvor. Det er ikke humor lenger da. 

Kashmir skrev (1 time siden):

Den gang var det jo bare Frp' ere som faktisk hadde slike tanker, og derfor var helt okay å harselere med. Nå sitter jo flere og er så rasistiske på fullt alvor. Det er ikke humor lenger da. 

Det er ypperlig satire.

Anonymkode: da77d...22b

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er muligens ingen under en viss alder som skjønner satire lenger? Som tar det for hets og hatprat. 

Anonymkode: ca556...847

Kanskje du har rett i det. 

Worriesome Plenty 2 skrev (12 minutter siden):

Hvor ble det av OJ, har han blitt pensjonist. Årevis siden jeg har sett han på tv.

Det er vel en kort eller lengre periode man er relevant. Da han herjet som mest så var det andre tider, og hans humor passet inn i den tiden. Jeg tror ikke hans form er så relevant lenger- noe som er helt tydelig da Kg fant det upassende å dele innslag av ham.

Jeg så ham for en stund siden, men han klarte ikke helt å være sælig morsom og han fremførte ikke så bra heller. Han er nok "ute". 

Endret av Kashmir

Det er synd at det er blitt så mye humoristisk sensur. Folk er redd for denne cancel-kulturen virker det som, for det er så mange som blir krenket istedenfor å se humoren i det. 

Worriesome Plenty 2 skrev (5 minutter siden):

Hvor ble det av OJ, har han blitt pensjonist. 

Han er nesten 70 år, så det kan jo tenkes. Han (og Ingrid L) har vel også en datter på 6 -7 år, så de synes kanskje ikke det er helt på sin plass at han er den typen frontfigur lenger. Alt har sin tid.

Siste spor av ham jeg fant i farten, var i utstillingen om Bertheussen: https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/laila-bertheussen-dette-handler-om-mitt-odelagte-liv/o/5-95-1267379

Annonse

Kashmir skrev (26 minutter siden):

Det er vel en kort eller lengre periode man er relevant. Da han herjet som mest så var det andre tider, og hans humor passet inn i den tiden. Jeg tror ikke hans form er så relevant lenger- noe som er helt tydelig da Kg fant det upassende å dele innslag av ham.

Jeg så ham for en stund siden, men han klarte ikke helt å være sælig morsom og han fremførte ikke så bra heller. Han er nok "ute". 

Det har du rett i. Mye sånt blir gammelt. Det treffer en tidsnerve. Den gangen handlet det om å tøye grenser. Nå er grensene ferdig tøyd(?).

Jeg vil ikke bruke moderatorene på KG som fasit på hva som er god humor.

Grendel skrev (1 minutt siden):

Det har du rett i. Mye sånt blir gammelt. Det treffer en tidsnerve. Den gangen handlet det om å tøye grenser. Nå er grensene ferdig tøyd(?).

Jeg vil ikke bruke moderatorene på KG som fasit på hva som er god humor.

Nei. Jeg tenker Kg' s moderatorteam tryner litt enkelte ganger. 

Worriesome Plenty 2
Kashmir skrev (1 time siden):

Han gjorde jo mye utenfor torsdagsklubben. Masse hysterisk morsomme karakterer, men det er kanskje morsomst for middelaldrende?

Han trygdefyren var jo bare hinsides latterkrampe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...