Gå til innhold

Trykket vekk fettkuler under huden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått litt ned i vekt og lagt merke til klumper under huden på innerside og bakside av lår. Veldig mange, men små, kanskje på str med erter. Var vondt å berøre dem og har lagt merke til dem noe før også, men kjennes tydelige nå. 

Selv om det gjorde ganske vondt klemte jeg så hardt på flere av disse at det kjentes ut som de ble knust..kan det være tilfellet, og hva kan det være? Det kan ikke være lipodem ut fra beskrivelser jeg har lest. 

Har mange flere igjen men er så øm i dag at jeg ikke kan ta flere eller orker undersøke ordentlig om noen virkelig er borte.

Lurer på om det kan være forhardnet fett som jeg nå har fordelt litt? Håper på å bli kvitt uforholdsmessig store lår. Helt ok slank ellers. 

Anonymkode: 6170a...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om ingen har svart. Lurer på om det kan være kreft. Kulene er tilbake og er blitt større virker det som. Tett i tett med kuler når jeg trykker bittelitt granne inn. Hadde dere sagt noe til lege? Føler jeg vil bli stemplet som hypokonder hvis jeg sier noe siden jeg allerede har depresjon nå og har tatt bort føflekker i fjor. Føler også det blir rart å engste seg over potensielt dødelig sykdom når en har hatt så mye selvmordsproblematikk på papiret som jeg har. 

Må kjenne om igjen og om igjen for å være sikker på at jeg ikke innbiller meg, men de er der hele tiden. 

Anonymkode: 6170a...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler at du går til legen med dette. Du trenger ikke si at du tenker det kan være kreft. Du kan bare fortelle og vise til legen og la ham/henne gi innspill på hva det kan være.

Anonymkode: b1e7d...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Selv om ingen har svart. Lurer på om det kan være kreft. Kulene er tilbake og er blitt større virker det som. Tett i tett med kuler når jeg trykker bittelitt granne inn. Hadde dere sagt noe til lege? Føler jeg vil bli stemplet som hypokonder hvis jeg sier noe siden jeg allerede har depresjon nå og har tatt bort føflekker i fjor. Føler også det blir rart å engste seg over potensielt dødelig sykdom når en har hatt så mye selvmordsproblematikk på papiret som jeg har. 

Må kjenne om igjen og om igjen for å være sikker på at jeg ikke innbiller meg, men de er der hele tiden. 

Anonymkode: 6170a...173

Kan det være cellulitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg anbefaler at du går til legen med dette. Du trenger ikke si at du tenker det kan være kreft. Du kan bare fortelle og vise til legen og la ham/henne gi innspill på hva det kan være.

Anonymkode: b1e7d...6cf

Det har du i grunnen rett i. Det var et godt argument. Jeg sier alltid "hele sannheten" hos legen for å få med alt liksom men tankene rundt hva det måtte være er jo kanskje uvesentlige. Da kan jeg kanskje gjøre det selv om jeg allerede har sendt to e-meldinger i forbindelse med sykemelding. 

frosken skrev (10 timer siden):

Kan det være cellulitter?

Skal google. Men dette er er tydelige kuler og knuter som ikke synes utenpå huden. De er lenger ned. Det kjennes litt sånn gummiaktig, noen hardere. Noen kan forskyves. De likte ikke å bli presset på. Fikk flekker i rødt og blått i flere dager etterpå og ble vondt. Da trodde jeg ar det var spnne fettlipomer jeg kanskje kunne trykke ut og ødelegge slik at det ble lettere å miste fett på bena. Lurer nå på om det er lymfeknuter. Her om dagen følte jeg at de var i hele kroppen og at jeg var redd for at noen skulle lage trykk inni hodet, eventuelt kunne sprekke. Dagen etter tenkte jeg det var best å ikke akkurat skrive det, for det hadde virket veldig hypokonder. Men de i låra kjenner jeg jo tydelig. Og tror de vokser. Tipper på kreft i bløtvev eller betennelse i lymfeknuter. De er nok ikke inni hodet kanskje men tror jeg har noen i armen og kanskje på halsen. Har nylig startet opp med nytt medikament, så kan være det og. 

 

Anonymkode: 6170a...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...