Gå til innhold

Hva tenker dere om personer som aldri forteller noe om seg selv?

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (På 23.10.2023 den 8.08):

Hva gjør at andre blir så private? Nå snakker ikke jeg mest om meg selv heller, og er ikke den som "betror" meg til hvem som helst, og det er fordi jeg må ha full tillit til de få jeg snakker privat med- dvs at jeg kjenner dem godt og vet at de ikke er redd for å gi oppriktige tilbakemeldinger. Men jeg er langt fra så hermetisk, og kan jo si en del uten å nødvendigvis utdype så mye. Men denne personen sier absolutt ingenting, og har vært sånn i flere år. 

Så hva tenker dere? 

Noen er nok ganske kalkulerende i sin adferd. De venter til andre har sagt meningen sin og så tar de handling. Jeg har tidligere hatt kollegaer som har hatt denne adferden, som bare har delt av seg selv når det har vært en leder til stede. 

Rent mellommenneskelig så blir dette problematisk, fordi en slik person vil "snylte" på de andre.  I et parforhold er jo slik adferd veldig uhensiktsmessig . 

På en arbeidsplass der det er et høyt konkurransenivå, så vil du nok finne noen slike personer. Da er det jobbkulturen der som skaper slike personligheter. 

Fortsetter under...

Stormwind skrev (8 minutter siden):

Noen er nok ganske kalkulerende i sin adferd. De venter til andre har sagt meningen sin og så tar de handling. Jeg har tidligere hatt kollegaer som har hatt denne adferden, som bare har delt av seg selv når det har vært en leder til stede. 

Rent mellommenneskelig så blir dette problematisk, fordi en slik person vil "snylte" på de andre.  I et parforhold er jo slik adferd veldig uhensiktsmessig . 

På en arbeidsplass der det er et høyt konkurransenivå, så vil du nok finne noen slike personer. Da er det jobbkulturen der som skaper slike personligheter. 

Ja, det er absolutt eksempler ab de du nevner her. 

Men hun her er ikke den typen. Det er derfor jeg har likt henne også, selv om jeg har vært usikker. 

Slitsomt med slike "slu" personer du nevner. Da blir jeg skikkelig sur og får imot. 

Endret av Kashmir

Jeg tenker bare at det må man respektere. Hvis de samtidig er interessert i andre og flinke til å gi råd, kan de være gode venner og medmennesker selv om de ikke deler noe selv.

Kanskje de ikke liker oppmerksomhet? Det er ikke alle som er komfortabel med å være midtpunkt a la sitte i ring på gulvet og snakke om følelser.

Endret av Babette
Babette skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker bare at det må man respektere. Hvis de samtidig er interessert i andre og flinke til å gi råd, kan de være gode venner og medmennesker selv om de ikke deler noe selv.

Kanskje de ikke liker oppmerksomhet? Det er ikke alle som er komfortabel med å være midtpunkt a la siitte i ring på gulvet og snakke om følelser.

Det har du helt rett i, og hun sa faktisk noe om det med å gi råd. Hun sa at det ga henne ikke så mye oppmerksomhet, for folk var så opptatt av seg selv at de tenkte "godt råd" og ikke så mer utdypning og hvem som sa det. Hun hadde sikkert et godt poeng der 😀 Fant ihvertfall ut at hun hadde humor. Og noe tørr sådan- som jeg liker. 

Babette skrev (19 minutter siden):

Kanskje de ikke liker oppmerksomhet? Det er ikke alle som er komfortabel med å være midtpunkt a la sitte i ring på gulvet og snakke om følelser.

Det er én mulig forklaring. En annen er at ikke alle opplever ting i livet som like problematiske eller dramatiske, og kanskje ikke alltid opplever det samme behovet for å drøfte og dele uten at man er ufølsom eller avstumpet av den grunn.

Jeg selv er feks både emosjonell, relasjonell, veldig åpen og utadvendt, men jeg kan faktisk ikke komme på at jeg har hatt behov for å "gråte ut" og tømme meg her på dol feks. I skikkelig tøffe faser i livet har jeg betrodd meg og sparret mye med mine nærmeste venninner og også med eksen i sin tid, men de siste årene har jeg ikke hatt noe voldsomt behov, det har ikke skjedd noe som har rystet meg, så jeg har ikke hatt noen slik runde med nåværende kjæreste. Til tross for dette deler jeg stadig vekk mine private tanker og følelser med han (og fremdeles med mine venninner selvfølgelig), men uten at det framstår som "intime betroelser" eller dramatisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...