Gå til innhold

Raymond Johansen (Ap) vil la politi gå med religiøse hodeplagg

Anbefalte innlegg

Osten skrev (1 minutt siden):

Vi skal ikke ha det sånn i Norge at de unge kriminelle guttene/ungdommene har større respekt for en muslimsk kvinne med hijab enn for en norsk kvinne. 

Nei, det er ingen vits i å diskutere et kvinneundertrykkende plagg. 

Det er som sagt din mening 🙂 du må gjerne ha den. Du har den sikkert av en grunn. 

Fortsetter under...

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Det er som sagt din mening 🙂 du må gjerne ha den. Du har den sikkert av en grunn. 

Det er fakta. Alle vet hvorfor kvinner i muslimske land må dekke seg til. Og vet du ikke det, er det masse informasjon å finne på nettet. Kvinner som er fri, bruker ikke hijab. Muslimske kvinner som bor i land der de er fri, bør vise solidaritet overfor kvinner ellers i verden, som tidligere nevnt. 

Kashmir skrev (46 minutter siden):

Det må hun få mene. Vi trenger jo ikke av den grunn være enige. 

Nå er det jo ekstremt mange diskusjoner om at det er ulike grupper som utfører kriminalitet.

Tror ikke kvinner i hijab står for så mye kriminalitet? 

Anonymkode: fe163...9fc

Kashmir skrev (8 timer siden):

Men. Noen kvinner bruker det helt frivillig. Og noen kan få mer respekt også. Om akkurat det er feil i "våre" øyne må vi innse at det er fakta, og lite feil i andres øyne. 

Jeg bor jo midt i suppa av en god mix av ulike nasjonaliteter. Det oppleves veldig bra, men byr også på visse utfordringer. 

Andre melder om store utfordringer.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1721314-slutter-som-ap-politiker-og-flytter-fra-holmlia-av-hensyn-til-egen-sikkerhet-–-hele-miljøet-er-ute-av-kontroll/?do=findComment&comment=33159885

Annonse

Kashmir skrev (1 time siden):

Hva har dette med politibetjenter med hijab å gjøre? 

Det var et svar til: "Jeg bor jo midt i suppa av en god mix av ulike nasjonaliteter. Det oppleves veldig bra, men byr også på visse utfordringer. ".

"Visse utfordringer". Det virker som om opplevelsen av virkeligheten er ganske forskjellig. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var et svar til: "Jeg bor jo midt i suppa av en god mix av ulike nasjonaliteter. Det oppleves veldig bra, men byr også på visse utfordringer. ".

"Visse utfordringer". Det virker som om opplevelsen av virkeligheten er ganske forskjellig. 

Selvfølgelig er opplevelsrn av "virkeligheten" forsljellig. Ikke bare på grunn av reelle ulikheter, men også forskjellige oppfatninger. Hadde det vært så enkelt at alle så "virkeligheten" på samme måte ville ting løst seg rimelig fort.

Og så er det faktiske hendelser alle opplever skjer, men selv der har man ulike syn på ting. På hvordan løse det. 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (14 minutter siden):

Selvfølgelig er opplevelsrn av "virkeligheten" forsljellig. Ikke bare på grunn av reelle ulikheter, men også forskjellige oppfatninger. Hadde det vært så enkelt at alle så "virkeligheten" på samme måte ville ting løst seg rimelig fort.

Finnes det ungdomsgjenger som raner med kniv eller ikke? Innvandrergutter på 14 år og oppover som fritt lever gangsterdrømmen og terroriserer en hel by (Drammen). Er det store problemer med mye kødd og vold og mangel på disiplin på flerkulturelle ungdomsskoler på østkanten? Det virker ikke som om du har sett eller opplevd dette, eller vil innrømme at dette er et stort problem?

Anmeldte voldshendelser i Oslo har økt mye siste året? Går i mot svenske tilstander (bombe i fredlige Drøbak nylig)?

Kashmir skrev (32 minutter siden):

Og så er det faktiske hendelser alle opplever skjer, men selv der har man ulike syn på ting. På hvordan løse det. 

Voldsbruken blant barn og unge i Oslo har eksplodert. Ungdom som blir tatt med våpen har doblet seg siden i fjor. Du bort midt suppa men merker ingen ting til dette og føler deg helt trygg? Hm.

https://www.nettavisen.no/nyheter/da-16-aringen-ble-knivstukket-ville-han-ha-hevn/f/5-95-1393883

Å være ungdom med innvandrerbakgrunn i Oslo er blant bakgrunnsfaktorene som ser ut til å gi en ekstra risiko for gjentatt kriminalitet. Det viser SALTO-rapporten «Risiko og livssammenheng for unge kriminelle i Oslo» som konkluderer med at majoriteten av dem som begikk gjentatt kriminalitet hadde innvandrerbakgrunn, eller oftere, var barn av innvandrere.

image.jpeg.869db198b79697b86bfcb5d4371f2db5.jpeg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Finnes det ungdomsgjenger som raner med kniv eller ikke? Innvandrergutter på 14 år og oppover som fritt lever gangsterdrømmen og terroriserer en hel by (Drammen). Er det store problemer med mye kødd og vold og mangel på disiplin på flerkulturelle ungdomsskoler på østkanten? Det virker ikke som om du har sett eller opplevd dette, eller vil innrømme at dette er et stort problem?

Anmeldte voldshendelser i Oslo har økt mye siste året? Går i mot svenske tilstander (bombe i fredlige Drøbak nylig)?

Jeg svarte på spørsmålet ditt.. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Voldsbruken blant barn og unge i Oslo har eksplodert. Ungdom som blir tatt med våpen har doblet seg siden i fjor. Du bort midt suppa men merker ingen ting til dette og føler deg helt trygg? Hm.

https://www.nettavisen.no/nyheter/da-16-aringen-ble-knivstukket-ville-han-ha-hevn/f/5-95-1393883

Å være ungdom med innvandrerbakgrunn i Oslo er blant bakgrunnsfaktorene som ser ut til å gi en ekstra risiko for gjentatt kriminalitet. Det viser SALTO-rapporten «Risiko og livssammenheng for unge kriminelle i Oslo» som konkluderer med at majoriteten av dem som begikk gjentatt kriminalitet hadde innvandrerbakgrunn, eller oftere, var barn av innvandrere.

image.jpeg.869db198b79697b86bfcb5d4371f2db5.jpeg

Du leser ikke hva jeg skriver..

Osten skrev (14 timer siden):

Det er fakta. Alle vet hvorfor kvinner i muslimske land må dekke seg til. Og vet du ikke det, er det masse informasjon å finne på nettet. Kvinner som er fri, bruker ikke hijab. Muslimske kvinner som bor i land der de er fri, bør vise solidaritet overfor kvinner ellers i verden, som tidligere nevnt. 

Jeg er helt enig i at man må være solidarisk! Det er vel aktuelt/foreslått at man bør få bruke turban også. Hva gjør en person med turban når de må i skarp situasjon og må ta på seg hjelm? Det er jo ikke gjennomførbart.

Annonse

Akkurat den kampen mot hijab i politiet føler jeg ikke er så viktig, selv om jeg skjønner argumentet.

I England har noen soldater turban til paradeuniforman seg jeg. Sikher antageligvis. Storbritannia ville ikke blitt så stort uten å tenke litt prakisk. Viktigere å ha allierte enn å tviholde på uniformen.

(Dette innlegget sklei ut på viddene, men det får stå)

ColaZero skrev (1 time siden):

Jeg er helt enig i at man må være solidarisk! Det er vel aktuelt/foreslått at man bør få bruke turban også. Hva gjør en person med turban når de må i skarp situasjon og må ta på seg hjelm? Det er jo ikke gjennomførbart.

Nå har Norge en av de lengste politiutdannelsene i Europa. Tror du ikke at de har god opplæring, både praktisk ( og akademisk for den del ) 

De slipper liksom ikke en betjent ut på gata med turban med "lykke til. Håper det går bra hvis du kommer i en situasjon hvor du må ha på hjelm " 

Kashmir skrev (4 timer siden):

Nå har Norge en av de lengste politiutdannelsene i Europa. Tror du ikke at de har god opplæring, både praktisk ( og akademisk for den del ) 

De slipper liksom ikke en betjent ut på gata med turban med "lykke til. Håper det går bra hvis du kommer i en situasjon hvor du må ha på hjelm " 

Neivel. Når skal de bruke turbanen da? En skarp situasjon kan oppstå når som helst. Ikke alltid planlagt vet du. Da bør det ikke brukes tid på å surre av turbanen og binde opp håret. De må bare bære turban for min del. Lurer bare på i hvilke situasjoner det lar seg gjøre. Da blir det liksom litt dumt å komme med forslaget. Virker som om de egentlig bare vil være suuuper inkluderende. Uansett om det er realistisk eller ikke.

ColaZero skrev (1 minutt siden):

Neivel. Når skal de bruke turbanen da? En skarp situasjon kan oppstå når som helst. Ikke alltid planlagt vet du. Da bør det ikke brukes tid på å surre av turbanen og binde opp håret. De må bare bære turban for min del. Lurer bare på i hvilke situasjoner det lar seg gjøre. Da blir det liksom litt dumt å komme med forslaget. Virker som om de egentlig bare vil være suuuper inkluderende. Uansett om det er realistisk eller ikke.

Poenget med mitt forrige svar var at de finner ut av slike ting under utdannelsen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...