frosken Skrevet 24. mars Del Skrevet 24. mars Angstlei skrev (18 minutter siden): Er rart, har vært mye mer aktiv etter jeg kom til byen. Vært ute i hele dag med en god kamerat, men føler meg veldig trist hele tiden. Er akkurat som jeg er på kanten til å gråte hele tiden. Kanskje dette er normalt? Er første gang jeg og bror er avskilt i forskjellige byer. Ikke at jeg besøkte han så mye den siste tiden, men er rart å være tilbake i Oslo på ett litt annet sted og ingen familie, er liksom noe stort som mangler 🙁. Har jo også presset om å finne bolig hengende tungt over meg, redd for å ikke finne noe. Basert på hva du har skrevet her inne, så tenker jeg at du har flere grunner til å være trist. Dere var vel tidligere en tett liten familie, - eller har jeg misforstått? Jeg tenker at du først mistet moren din, så mister du drømmen du og broren din hadde om et fellesskap et annet sted. Det er ganske mye å fordøye. Håper du finner deg leilighet snart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstlei Skrevet 24. mars Forfatter Del Skrevet 24. mars frosken skrev (12 minutter siden): Basert på hva du har skrevet her inne, så tenker jeg at du har flere grunner til å være trist. Dere var vel tidligere en tett liten familie, - eller har jeg misforstått? Jeg tenker at du først mistet moren din, så mister du drømmen du og broren din hadde om et fellesskap et annet sted. Det er ganske mye å fordøye. Håper du finner deg leilighet snart. Ja, jeg mor og bror bodde sammen siden 2005, avbrutt av hans samboerskap som varte 2 år. Han har to sønner, en som han ikke har noe kontakt med. Ellers er alle borte nå. Er bare så sliten av å våkne deprimert og trist, legger meg ikke ned så prøver det jeg klarer av aktivitet ,men er blytungt. Siden mamma døde har det gått slag i slag med og fikse ting, uten særlig hjelp fra bror. Dødsfallet til mamma, Salg av leilighet, kjøp av leilighet, salg av leilighet, kjøp av hus, salg av hus, leie leilighet og siste som gjenstår kjøp av leilighet igjen. Dette på 3 år. I tillegg til brors sykdom. Sier til meg selv at dette går bra og at jeg skal klare det, liker bare ikke hvor deprimert jeg er nå 🙁 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 24. mars Del Skrevet 24. mars Angstlei skrev (9 minutter siden): Ja, jeg mor og bror bodde sammen siden 2005, avbrutt av hans samboerskap som varte 2 år. Han har to sønner, en som han ikke har noe kontakt med. Ellers er alle borte nå. Er bare så sliten av å våkne deprimert og trist, legger meg ikke ned så prøver det jeg klarer av aktivitet ,men er blytungt. Siden mamma døde har det gått slag i slag med og fikse ting, uten særlig hjelp fra bror. Dødsfallet til mamma, Salg av leilighet, kjøp av leilighet, salg av leilighet, kjøp av hus, salg av hus, leie leilighet og siste som gjenstår kjøp av leilighet igjen. Dette på 3 år. I tillegg til brors sykdom. Sier til meg selv at dette går bra og at jeg skal klare det, liker bare ikke hvor deprimert jeg er nå 🙁 Jeg tenker at det viktigste nå er å finne en leilighet, slik at du kan få flyttet inn og funnet ut av hvilken bydel du kommer til å tilhøre. Når det er på plass, så kan du be om psykisk helsehjelp fra bydelen. Og du får en mulighet til å stable på beina et hverdagsliv, som du gradvis kan trives med. Hvis du ikke har energi nok til å finne deg leilighet, så hadde jeg investert i hjelp fra Boligdama. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstlei Skrevet 24. mars Forfatter Del Skrevet 24. mars frosken skrev (2 timer siden): Jeg tenker at det viktigste nå er å finne en leilighet, slik at du kan få flyttet inn og funnet ut av hvilken bydel du kommer til å tilhøre. Når det er på plass, så kan du be om psykisk helsehjelp fra bydelen. Og du får en mulighet til å stable på beina et hverdagsliv, som du gradvis kan trives med. Hvis du ikke har energi nok til å finne deg leilighet, så hadde jeg investert i hjelp fra Boligdama. Har fått fastlegen til å skrive henvisning til bydelen jeg bor i nå, kanskje naivt å tro at jeg for noe rask hjelp der. Avventer med fastlegebytte inntil jeg vet hvor jeg får kjøpt, er redd en ny fastlege vil endre på medisineringen som overlegene på DPS og ARA på Kogsvinger sa IKKE måtte røres før jeg var i en mer stabil situasjon. Av erfaring vet jeg Oslo leger er ganske nådeløse på dette. Takker for tips om boligdama, hadde en hyggelig samtale med henne, men kostet litt mye. Problemet er at det ikke er leiligheter til salgs der jeg optimalt vil bo, og noen har gått høyere i pris. Men har solgt unna saker og ting til nesten 100.000,- så håper banken kan øke finansieringsbeviset noe. Kommer forhåpentligvis en del boliger etter påske. Ellers har jeg blitt anbefalt "livslosen" av mental helse, men dette er for de som er suicidale, noe jeg heldigvis ikke er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstlei Skrevet 2. april Forfatter Del Skrevet 2. april Trodde ting skulle bli en del lettere når jeg kom til Oslo, men har hatt økende angst. Skjønner at dette henger sammen med at jeg ikke har fått kjøpt bolig, noe som ikke er så lett i dagens marked. Hadde masse angst, men klarte å gå på to visninger i dag. Jeg føler meg veldig utbrent nå, bare det å gå ut er vanskelig, har fått litt av den agorofobien igjen, håper ikke den blir invalidiserende. Ble også tyngre å være i en annen by enn bror, selv om jeg ikke besøkte han mye den siste tiden. Håper det blir bedre hvis jeg får kjøpt bolig, er kjempestressende 🙁 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstlei Skrevet 13. april Forfatter Del Skrevet 13. april Har fortsatt ikke fått kjøpt bolig og de siste dagene har jeg blitt mer nervøs og fått mere «vanlig» angst med høy puls, noe jeg ikke ha opplevd særlig (bruker blodtrykkssenkende medisiner og ser de har raskere puls som bivirkning). Noen som har noen gode råd å komme med som kan hindre at jeg blir dårligere? Er så redd for at jeg skal sprekke på målstreken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
farløs Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Hm.. skulle ønske jeg fant noen gode råd å gi deg. Kan du ikke bare leie, og ikke stresse med å kjøpe for nå? God bedring💐 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstlei Skrevet 13. april Forfatter Del Skrevet 13. april farløs skrev (1 time siden): Hm.. skulle ønske jeg fant noen gode råd å gi deg. Kan du ikke bare leie, og ikke stresse med å kjøpe for nå? God bedring💐 Takker. Må kjøpe er heldig som kan det. Er sikkert det som gjør meg ekstra nervøs. Har tapt 6 budrunder nå. Siste gikk på krona budsjettet mitt. En to-roms som forrige eier hadde eid litt over ett år, var gått opp 750.000,- på det året. Så venter jeg med å kjøpe så vil jeg ikke ha råd. Er helt Texas her i Oslo, to jeg vurderte ble kuppet før visning også. Nå har jeg snakket med en kamerat og skal treffe han ute, håper det hjelper, er dritredd for å gå ut døra, men å sitte alene var jo mitt største problem i Kongsvinger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
farløs Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Angstlei skrev (7 minutter siden): Takker. Må kjøpe er heldig som kan det. Er sikkert det som gjør meg ekstra nervøs. Har tapt 6 budrunder nå. Siste gikk på krona budsjettet mitt. En to-roms som forrige eier hadde eid litt over ett år, var gått opp 750.000,- på det året. Så venter jeg med å kjøpe så vil jeg ikke ha råd. Er helt Texas her i Oslo, to jeg vurderte ble kuppet før visning også. Nå har jeg snakket med en kamerat og skal treffe han ute, håper det hjelper, er dritredd for å gå ut døra, men å sitte alene var jo mitt største problem i Kongsvinger. Høres stressende ut ja.. Ja det vet jeg ikke, om du ikke vil kunne kjøpe senere. Men hvis du bare blir sykere med høyere puls og alt annet så høres det mye verre ut for meg, livet ditt er jo viktigere? Håper det hjelper å møte han ute, ja skjønner den litt, kanskje bare gå en tur sammen hvor det er litt roligere? God tur❣️ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstlei Skrevet 13. april Forfatter Del Skrevet 13. april farløs skrev (39 minutter siden): Høres stressende ut ja.. Ja det vet jeg ikke, om du ikke vil kunne kjøpe senere. Men hvis du bare blir sykere med høyere puls og alt annet så høres det mye verre ut for meg, livet ditt er jo viktigere? Håper det hjelper å møte han ute, ja skjønner den litt, kanskje bare gå en tur sammen hvor det er litt roligere? God tur❣️ Er ute nå, har fortsatt problemer med pulsen og litt svimmelhet. Kon på at det kanskje kan skyldes de blodtrykksdempende medisinene jeg ble satt på i Kongsvinger. Har aldri hatt høyt blodtrykk i Oslo, så på bivirkningene at de kunne påvirke puls og svimmelhet. Kanskje jeg har fått lavere blodtrykk så kjenner på det nå. Når det kommer til bolig så håper jeg at jeg vinner en budrunde til neste uke, det vil nok hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
farløs Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Angstlei skrev (14 minutter siden): Er ute nå, har fortsatt problemer med pulsen og litt svimmelhet. Kon på at det kanskje kan skyldes de blodtrykksdempende medisinene jeg ble satt på i Kongsvinger. Har aldri hatt høyt blodtrykk i Oslo, så på bivirkningene at de kunne påvirke puls og svimmelhet. Kanskje jeg har fått lavere blodtrykk så kjenner på det nå. Når det kommer til bolig så håper jeg at jeg vinner en budrunde til neste uke, det vil nok hjelpe. Kanskje det står på pakkningvedlegget? Hvis du ikke hadde det før du startet på de blodtrykksdempende så høres det ikke så usansynlig ut at det kan være bivirkninger. Kan jo være en blanding også? Har du vært hos legen og målt og fortalt og spurt? Tror det skal være noe oppfølging når man begynner med slike medisiner. Håper på det beste for deg😊 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstlei Skrevet 13. april Forfatter Del Skrevet 13. april farløs skrev (38 minutter siden): Kanskje det står på pakkningvedlegget? Hvis du ikke hadde det før du startet på de blodtrykksdempende så høres det ikke så usansynlig ut at det kan være bivirkninger. Kan jo være en blanding også? Har du vært hos legen og målt og fortalt og spurt? Tror det skal være noe oppfølging når man begynner med slike medisiner. Håper på det beste for deg😊 Ringte apoteket og hørte og de kunne føre til raskere puls og svimmelhet. Og som du sier kan jo være en kombinasjon også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
farløs Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Angstlei skrev (5 minutter siden): Ringte apoteket og hørte og de kunne føre til raskere puls og svimmelhet. Og som du sier kan jo være en kombinasjon også. Åh så bra gjort😊 Kanskje du kan få en time til legen også etterhvert. Du har ikke noe hjerteproblemer som du vet om? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstlei Skrevet 14. april Forfatter Del Skrevet 14. april Fikk verdt på visning i dag med hjelp av en god kamerat, var så ufattelig nervø, hadde tatt litt ekstra beroligende, men kaldsvette og hjertebank var det uansett, men fikk gjennomført. Det som er annerledes for meg nå for tiden er at jeg i motsetning til tidligere ikke «lander» og roer meg skikkelig ned etter jeg har gjennomført noe jeg gruer meg til. Håper dette bare er midlertidig. Som kameraten min sa så er det normalt å være nervøs med visninger og boligkjøp. I morgen skal jeg på omvisning på Fontenehuset, gruer meg jaggu for det også. Er lei av å grue meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstlei Skrevet 16. april Forfatter Del Skrevet 16. april Fikk endelig kjøpt leilighet i dag 😀, håper nerver og angst roer seg litt nå. De siste 8 mnd’ene har verdt sinnsykt slitsomme. 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Gratulerer! Godt jobba 👍 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstlei Skrevet 16. april Forfatter Del Skrevet 16. april Osten skrev (3 timer siden): Gratulerer! Godt jobba 👍 Takker, enorm lettelse. 🙂 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Angstlei skrev (6 timer siden): Fikk endelig kjøpt leilighet i dag 😀, håper nerver og angst roer seg litt nå. De siste 8 mnd’ene har verdt sinnsykt slitsomme. Så utrolig bra, gratulerer så mye ☺️ Jeg kan se for meg at det nok er en veldig stor lettelse å ha det på plass. Anonymkode: a185f...628 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Gratulerer! Bra jobba!! Anonymkode: b4451...624 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Angstlei skrev (6 timer siden): Fikk endelig kjøpt leilighet i dag 😀, håper nerver og angst roer seg litt nå. De siste 8 mnd’ene har verdt sinnsykt slitsomme. Så flott. Masse lykke til. Er ikke noe rart du har hatt mye angst i det siste. Kjøpe leilighet med visninger og budrunder kan få hvem som helst i til å bli stresset. Anonymkode: 60fae...943 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.