Gå til innhold

Får beskjed om å «tenke» på meg selv


Angstlei

Anbefalte innlegg

Trinity80
Angstlei skrev (1 minutt siden):

Så det gjør de med suicidale pasienter som har tvangstanker om å skade andre også?

Tvangstanker blir vurdert. Så lenge det kun er tanker så blir det ikke vurdert som kritisk. Om man har vært suicidal lenge uten at noe hjelper så er det tilbudet han nå får det eneste som finnes dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De skriver han ut i morgen viten om at han ikke vil klare det, men kommunen må se at han ikke klarer det. Litt av ett system.
Finnes forøvrig flere steder i Norge med langtidsbehandling og langtidsplasser, er dit han burde blitt søkt.
Snakket med han og han har gitt opp alt. Har fått flere fysiske plager han må utredes for, men siden han ikke har klart å gå ut døren så har det bare blitt ignorert.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er han skrevet ut til en hybel i rusmisbruker hus. Klarer ikke lage mat, eller ta vare på seg selv. Alle instanser som er involvert mener det er uforsvarlig. Men, kommunen bestemmer. Har sendt inn beskjed til både kommune overlege og statsforvalteren.
Folk skulle bare visst hva som skjer i Norge med psykisk syke. Frykter han ikke har lenge igjen å leve, han har fysiske plager også som kan være farlig, er innkalt til operasjon. Håper jeg holder ut og klarer å komme meg på beina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (1 time siden):

Nå er han skrevet ut til en hybel i rusmisbruker hus. Klarer ikke lage mat, eller ta vare på seg selv. Alle instanser som er involvert mener det er uforsvarlig. Men, kommunen bestemmer. Har sendt inn beskjed til både kommune overlege og statsforvalteren.
Folk skulle bare visst hva som skjer i Norge med psykisk syke. Frykter han ikke har lenge igjen å leve, han har fysiske plager også som kan være farlig, er innkalt til operasjon. Håper jeg holder ut og klarer å komme meg på beina. 

Huff, høres ut som en forferdelig situasjon. Er det noe du kan gjøre for å ivareta deg selv også i dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Huff, høres ut som en forferdelig situasjon. Er det noe du kan gjøre for å ivareta deg selv også i dette? 

Prøver, men dette har gått fra vondt til verre, fikk beskjed om at ta ekstra benzodiazepiner nå.
Han ringer og sender meldinger non stop, jeg har sluttet å svare, klarer ikke mer.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (15 minutter siden):

Prøver, men dette har gått fra vondt til verre, fikk beskjed om at ta ekstra benzodiazepiner nå.
Han ringer og sender meldinger non stop, jeg har sluttet å svare, klarer ikke mer.
 

Sikkert lurt å ta litt ekstra nå ja. 

Har dessverre ikke så mye vettugt å komme med. Håper kommunen ser raskt at han ikke kan bo sånn. Så svak som han er nå så er veien til rusmisbruk sannsynligvis kort. Siden han bor med andre som ruset seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er noen som har nyttige tips til hvordan jeg skal klare å holde ut så bare del dem.
Håper dette er akutt og gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ett helvete siden han ble plassert der. Ringer og sender meldinger hele tiden. Jeg fikk beskjed om å blokke han, noe jeg måtte gjøre i går, han sier han er fysisk syk, fikk vært hos lege, sier han ikke har mat, men de har visst handlet med han. Fikk beskjed om at han kanskje manipulerer meg noe. Jeg må bryte kontakt å tenke på meg selv. Har selv blitt så oppskaket av dette at jeg neste holder på å kaste opp. Føler meg som m dårlig bror 🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (23 timer siden):

Har vært ett helvete siden han ble plassert der. Ringer og sender meldinger hele tiden. Jeg fikk beskjed om å blokke han, noe jeg måtte gjøre i går, han sier han er fysisk syk, fikk vært hos lege, sier han ikke har mat, men de har visst handlet med han. Fikk beskjed om at han kanskje manipulerer meg noe. Jeg må bryte kontakt å tenke på meg selv. Har selv blitt så oppskaket av dette at jeg neste holder på å kaste opp. Føler meg som m dårlig bror 🙁

Jeg har lenge tenkt at broren din manipulerer deg. Når han møter grenser og motstand i helsevesenet, så gjør han maksimalt for å stresse deg slik at du forsøker å påvirke helsevesenet på hans vegne. Han har det sikkert vanskelig, men det er uhyre sjelden folk er helt ute av stand til å ta hensyn til sine nærmeste. Tror det hadde vært bra for dere begge med en time out på noen uker i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (18 minutter siden):

Jeg har lenge tenkt at broren din manipulerer deg. Når han møter grenser og motstand i helsevesenet, så gjør han maksimalt for å stresse deg slik at du forsøker å påvirke helsevesenet på hans vegne. Han har det sikkert vanskelig, men det er uhyre sjelden folk er helt ute av stand til å ta hensyn til sine nærmeste. Tror det hadde vært bra for dere begge med en time out på noen uker i det minste. 

Ja, men er skikkelig tøft. Jeg er veldig sensitiv, noe han vet å bruke. 
Ble svak i går og ringte han, da sa han at han var akutt syk og at det ville være siste gang jeg kom til å prate med han da han ville være død i dag. Jeg holdt blokkeringen på. Han sendte melding til nevøen med beskjed om at han ikke mente det han sa og at jeg måtte fjerne blokkeringen og ringe han og ønske han god natt. Det gjorde jeg ikke. 
Alt ble så rart og stille så fort. Når jeg var sikker på at han var trygg på dps og han ringte meg 30 ggr om dagen til å ikke høre noen ting. Er tungt å sitte alene i huset nå. Må også finne meg leilighet og flytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (17 minutter siden):

Ja, men er skikkelig tøft. Jeg er veldig sensitiv, noe han vet å bruke. 
Ble svak i går og ringte han, da sa han at han var akutt syk og at det ville være siste gang jeg kom til å prate med han da han ville være død i dag. Jeg holdt blokkeringen på. Han sendte melding til nevøen med beskjed om at han ikke mente det han sa og at jeg måtte fjerne blokkeringen og ringe han og ønske han god natt. Det gjorde jeg ikke. 
Alt ble så rart og stille så fort. Når jeg var sikker på at han var trygg på dps og han ringte meg 30 ggr om dagen til å ikke høre noen ting. Er tungt å sitte alene i huset nå. Må også finne meg leilighet og flytte. 

Hvis du synes det er tungt å skulle kjøpe nye leilighet, så ville jeg ha vurdert å benytte "Boligdama" som er en boligkjøpsrådgiver. Hun hjelper folk med å få oversikt over hvilke prioriteringer de har mht bolig, finne aktuelle boliger, vurdere hva som er fornuftig pris å betale osv. Jeg brukte henne selv da jeg kjøpte nåværende leilighet og kjenner også flere andre som har hatt nytte av henne. Du kan lese om henne her: Boligdama - bloggen - For deg – om bolig og boligmarkedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er VONDT, har aldri hatt så mye nerver før, håper det blir bedre. Har bare blitt verre og verre siden han ble skrevet ut.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (53 minutter siden):

Dette er VONDT, har aldri hatt så mye nerver før, håper det blir bedre. Har bare blitt verre og verre siden han ble skrevet ut.
 

Nå er tråden blitt veldig lang, så ha meg unnskyldt hvis du har sagt noe om dette tidligere (jeg orker ikke å starte på nytt og lese meg gjennom). 

Bare lurer på om du selv har noen oppfølging fra helsevesenet? Det virker jo som om du trenger det nå. Noen å snakke med og evt medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vendi skrev (2 timer siden):

Nå er tråden blitt veldig lang, så ha meg unnskyldt hvis du har sagt noe om dette tidligere (jeg orker ikke å starte på nytt og lese meg gjennom). 

Bare lurer på om du selv har noen oppfølging fra helsevesenet? Det virker jo som om du trenger det nå. Noen å snakke med og evt medisiner. 

Beklager at tråden er blitt lang, tenkte jeg tok alt i denne så den ikke ble flere tråder. 
Jeg har en time samtale i uken samt 1/2 daglig besøk av akutteam. Har behov for mer i denne akutte fasen så håper jeg får noe mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (13 minutter siden):

Beklager at tråden er blitt lang, tenkte jeg tok alt i denne så den ikke ble flere tråder. 
Jeg har en time samtale i uken samt 1/2 daglig besøk av akutteam. Har behov for mer i denne akutte fasen så håper jeg får noe mer. 

Ok, godt å lese at du ikke er helt overlatt til deg selv i denne vanskelige situasjonen. Håper på snarlig bedring og snarlig løsning på utfordringene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Angstlei

Har nå klart å få leid meg en leilighet i Oslo mens jeg leter etter leilighet, måtte uansett være ute av huset om litt over en mnd. Har verdt to ganger i Oslo det siste året, men ble veldig følelsesmessig og flytte hit og la bror være igjen. Han var i tillegg på sykehus for rutineoperasjon, som var tungt for han.  

Føler meg ekstremt deprimert og trist, ikke så rart kanskje. Håper det bedrer seg.  
Er skikkelig slitsomt å finne leiligheter jeg vil ha og så tape budrunde på budrunde er veldig bergogdalbane for følelsene. 
Føler også jeg har forlatt bror, men vet dette var det rette valget, får håpe han kommer til Oslo hvis han blir friskere. 
Nå må jeg prøve å lage en meningsfull hverdag. Lettere sagt enn gjort, i tillegg er alt av hjelpeapparat borte i påvente om jeg får noe her i Oslo. 
Bor rett ved Fontenehuset, kanskje det er noe jeg bør gi en sjanse til?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (3 timer siden):

Har nå klart å få leid meg en leilighet i Oslo mens jeg leter etter leilighet, måtte uansett være ute av huset om litt over en mnd. Har verdt to ganger i Oslo det siste året, men ble veldig følelsesmessig og flytte hit og la bror være igjen. Han var i tillegg på sykehus for rutineoperasjon, som var tungt for han.  

Føler meg ekstremt deprimert og trist, ikke så rart kanskje. Håper det bedrer seg.  
Er skikkelig slitsomt å finne leiligheter jeg vil ha og så tape budrunde på budrunde er veldig bergogdalbane for følelsene. 
Føler også jeg har forlatt bror, men vet dette var det rette valget, får håpe han kommer til Oslo hvis han blir friskere. 
Nå må jeg prøve å lage en meningsfull hverdag. Lettere sagt enn gjort, i tillegg er alt av hjelpeapparat borte i påvente om jeg får noe her i Oslo. 
Bor rett ved Fontenehuset, kanskje det er noe jeg bør gi en sjanse til?
 

Høres ut som en god idé med fontenehuset. 

Jeg håper du kan få litt ro snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei
Glitter skrev (29 minutter siden):

Høres ut som en god idé med fontenehuset. 

Jeg håper du kan få litt ro snart.

Ja, håper det. Kommer meg nærmere og nærmere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Angstlei skrev (9 timer siden):

Har nå klart å få leid meg en leilighet i Oslo mens jeg leter etter leilighet, måtte uansett være ute av huset om litt over en mnd. Har verdt to ganger i Oslo det siste året, men ble veldig følelsesmessig og flytte hit og la bror være igjen. Han var i tillegg på sykehus for rutineoperasjon, som var tungt for han.  

Føler meg ekstremt deprimert og trist, ikke så rart kanskje. Håper det bedrer seg.  
Er skikkelig slitsomt å finne leiligheter jeg vil ha og så tape budrunde på budrunde er veldig bergogdalbane for følelsene. 
Føler også jeg har forlatt bror, men vet dette var det rette valget, får håpe han kommer til Oslo hvis han blir friskere. 
Nå må jeg prøve å lage en meningsfull hverdag. Lettere sagt enn gjort, i tillegg er alt av hjelpeapparat borte i påvente om jeg får noe her i Oslo. 
Bor rett ved Fontenehuset, kanskje det er noe jeg bør gi en sjanse til?
 

Ja. Prøv Fontenehuset. Lykke til!

Anonymkode: b4451...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei

Er rart, har vært mye mer aktiv etter jeg kom til byen. Vært ute i hele dag med en god kamerat, men føler meg veldig trist hele tiden. Er akkurat som jeg er på kanten til å gråte hele tiden. Kanskje dette er normalt? Er første gang jeg og bror er avskilt i forskjellige byer. Ikke at jeg besøkte han så mye den siste tiden, men er rart å være tilbake i Oslo på ett litt annet sted og ingen familie, er liksom noe stort som mangler 🙁. Har jo også presset om å finne bolig hengende tungt over meg, redd for å ikke finne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...