Gå til innhold

Får beskjed om å «tenke» på meg selv


Angstlei

Anbefalte innlegg

Angstlei skrev (1 time siden):

Jeg er redd jeg ikke skal klare dette, er så sliten 🙁. Trenger å høre noen si at det går bra. 

Du er sterkere enn du tror! Prøv å hvile deg/sove nå. Dette kommer til å gå bra!!

Anonymkode: b4451...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 0.42):

Du er sterkere enn du tror! Prøv å hvile deg/sove nå. Dette kommer til å gå bra!!

Anonymkode: b4451...624

Håper det. Hussalget sliter sikkery mer enn jeg tror. Er jo også så trist med bror, tenker på så mange hyggelige minner som, nå er alt ødelagt 😥
Får heller ikke sove. Bruker imovane, men det hjelper ikke. Legen ville heller ikke skrive ut noe annet. Håper jeg får sove i natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg har fulgt med på denne tråden en stund, og jeg tror ikke jeg er alene om å tenke dette. Du står i en ekstremt krevende situasjon og jeg ønsker bare å sende deg litt omtanke og støtte. Håper det gradvis blir bedre. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fine tilbakemeldinger. Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for å finne ro og trygghet, syntes det er så ekstremt tungt å bo alene i dette store huset. Bare for å gni salt i såret er det jo kulderekord 🥶, årets kaldeste dag på visningsdagen.
Er greit å få varmen opp inne heldigvis, så kanskje det blir positivt.
Bror virker det som blir gradvis dårligere, han får ingen behandling, bare er der. Han vil heller ikke ha noe særlig besøk da han føler seg for syk. Håper nervene roer seg etter visningen. Har aldri opplevd så klamme hender at det ser ut som jeg har svømt hele tiden skikkelig ubehangelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har angst på en måte jeg ikke har hatt før, sokkene er våte, renner av henda(rare er at de blir tørre så fort jeg reiser meg opp og beveger meg, kanskje det kan ha noe med blodfortynnende jeg har begynnt på?), føler meg utrygg. Håper jeg ikke blir invalidiserende syk. Tror dere det vil roe seg etter visningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (19 minutter siden):

Har angst på en måte jeg ikke har hatt før, sokkene er våte, renner av henda(rare er at de blir tørre så fort jeg reiser meg opp og beveger meg, kanskje det kan ha noe med blodfortynnende jeg har begynnt på?), føler meg utrygg. Håper jeg ikke blir invalidiserende syk. Tror dere det vil roe seg etter visningen?

Jeg tror det vil roe seg etter at alle avgjørelser er tatt. Dvs. etter at du har solgt, fått kjøpt og har flyttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (23 minutter siden):

Jeg tror det vil roe seg etter at alle avgjørelser er tatt. Dvs. etter at du har solgt, fått kjøpt og har flyttet. 

Håper det, så ille som nå er nytt territorie for meg. Har spenningsnivå slik jeg har hatt det når jeg har gjort noe jeg har gruet meg til, som oftes ting som varer i minutter, nå varer det hele dagen 🙁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (7 minutter siden):

Håper det, så ille som nå er nytt territorie for meg. Har spenningsnivå slik jeg har hatt det når jeg har gjort noe jeg har gruet meg til, som oftes ting som varer i minutter, nå varer det hele dagen 🙁 

Det har jo vært en litt absurd prosess du har vært gjennom de to (?) siste årene. Først at du flytter for deg selv, så kjøper deres felles hus som broren din ikke får til å fungere i, og så må du flytte på nytt. Det er litt som at du løper maraton, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 timer siden):

Det har jo vært en litt absurd prosess du har vært gjennom de to (?) siste årene. Først at du flytter for deg selv, så kjøper deres felles hus som broren din ikke får til å fungere i, og så må du flytte på nytt. Det er litt som at du løper maraton, tenker jeg. 

Ja, først døde mamma som vi begge bodde samme, så ble barndomsleiligheten solgt, jeg fikk kjøpt leilighet som jeg da solgte etter ett år, flytte 4 mnder inn på sofaen til bror mens vi lette etter hus, kjøp av hus, så kollaps, og bror veldig syk og så salg av hus uten å ha kjøpt noen nytt, så har vært mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg og er så ufattelig nervøs før visning, trodde det var i går så forberedte meg da og var nervevrak hele dagen, så var det feil dag 🙁,så nerver skrudd til maks i dag også. Håper det roer seg etter visningen?  
Begynner også å få katastrofetanker om veien videre siden jeg ikke har kjøpt noen nytt, redd jeg skal bli så syk at jeg kollapser.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom selvfølgelig ingen bud på huset, så må belage meg på å bo her i ensomhet i en god stund fremover.
I tillegg er bror blitt innlagt på sykehus med infeksjoner og er i dårlig forfatning, skikkelig tøft å se han ligge i sykehussenga.
Angsten og uroen ble ikke akkurat bedre av det.
Sover bare 3-4 timer om natta og dupper ikke av på dagtid, er det ikke noe «ikke vanedannende» legen kan skrive ut. Prøvde remeron, men ble helt zombie av den. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (2 minutter siden):

Kom selvfølgelig ingen bud på huset, så må belage meg på å bo her i ensomhet i en god stund fremover.
I tillegg er bror blitt innlagt på sykehus med infeksjoner og er i dårlig forfatning, skikkelig tøft å se han ligge i sykehussenga.
Angsten og uroen ble ikke akkurat bedre av det.
Sover bare 3-4 timer om natta og dupper ikke av på dagtid, er det ikke noe «ikke vanedannende» legen kan skrive ut. Prøvde remeron, men ble helt zombie av den. Noen forslag?

Leit å høre om din bror. Melatonin, seroquel eller truxal kan være verdt å prøve?

Anonymkode: a185f...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg får økt angst når mørket kommer, motsatt av hvordan jeg har hatt det før. Elsket mørketiden tidligere.
Vet ikke hva jeg skal gjøre om dagen?, har ligget på sofaen på 4.mnden nå og det er ikke bra. 
Skulle ønske jeg hadde klart å ta toget til Oslo er bare litt over en time, men har for mye angst. Da kunne jeg ha truffet kameratene mine. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker skrev (2 timer siden):

Kan ikke de komme på besøk til deg isteden?

De har barn, jobb og utdanning som har gjort det vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (På 7.12.2023 den 16.45):

Kom selvfølgelig ingen bud på huset, så må belage meg på å bo her i ensomhet i en god stund fremover.
I tillegg er bror blitt innlagt på sykehus med infeksjoner og er i dårlig forfatning, skikkelig tøft å se han ligge i sykehussenga.
Angsten og uroen ble ikke akkurat bedre av det.
Sover bare 3-4 timer om natta og dupper ikke av på dagtid, er det ikke noe «ikke vanedannende» legen kan skrive ut. Prøvde remeron, men ble helt zombie av den. Noen forslag?

Er vel vanligvis lite aktivitet i boligmarkedet i desember. Kanskje det vil gå bedre etter jul, jeg har solgt i begynnelsen av februar en gang, etter anbefaling fra megler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Klarte  å ta en tur til Oslo (til tross for 9/10 angst på toget) i helgen for å møte kamerater å spise middag. Hilste også på gamle naboer. Var hyggelig, men jeg hadde gråten i halsen hele tiden ettersom jeg visste jeg forlate Oslo igjen. Var sjokk og komme tilbake til det tomme huset 🙁
Håpet jeg får solgt fort. Ingen tvil om at jeg hører hjemme i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kommer med en oppdatering. Jeg har nå klart å selge huset, tapte 25.000,-,men kunne vært verre i disse dager.
Måtte også selge bilen, noe som har gitt mer ufattelig med nerver, håper det roer seg etter de henter den.
Har vært alene lenge nå, jul og nyttårsaften, bortsett fra at jeg er så heldig at jeg får en 1/2 time besøk av akutteam, hver kveld, noe som har betydd mye. Så nå begynner jeg å stresse med tanken på hva jeg får lånt og hva jeg får kjøpt.
Er nervøs og kaldsvetter hele dagen, er skikkelig sliten nå. Bror er fortsatt på dps, men skal flyttes over til ett annet sted den 20, håper det ikke blir for langt unna så jeg ikke får besøkt han.
Håper jeg har nok på tanken til at jeg klarer dette.
Er kjent med angsten, men har aldri opplev å ha svetteringer og gjennomvåte sokker hele dagen av nerver, dette begynte når jeg la ut bilen for salg, så håper det er årsaken. Bilsalg må jo være toppen av stress.  

Endret av Angstlei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trues han med å bli kastet ut av DPS og bli plassert i kommunal bolig. De mener han er ferdig behandlet.
Han er jo kjempesyk, han visste ikke engang hva han hadde skrevet under på. Fikk høre hva det var av en ansatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...