Gå til innhold

Får beskjed om å «tenke» på meg selv


Angstlei

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2
Angstlei skrev (23 timer siden):

Kommer med en oppdatering. Jeg har nå klart å selge huset, tapte 25.000,-,men kunne vært verre i disse dager.
Måtte også selge bilen, noe som har gitt mer ufattelig med nerver, håper det roer seg etter de henter den.
Har vært alene lenge nå, jul og nyttårsaften, bortsett fra at jeg er så heldig at jeg får en 1/2 time besøk av akutteam, hver kveld, noe som har betydd mye. Så nå begynner jeg å stresse med tanken på hva jeg får lånt og hva jeg får kjøpt.
Er nervøs og kaldsvetter hele dagen, er skikkelig sliten nå. Bror er fortsatt på dps, men skal flyttes over til ett annet sted den 20, håper det ikke blir for langt unna så jeg ikke får besøkt han.
Håper jeg har nok på tanken til at jeg klarer dette.
Er kjent med angsten, men har aldri opplev å ha svetteringer og gjennomvåte sokker hele dagen av nerver, dette begynte når jeg la ut bilen for salg, så håper det er årsaken. Bilsalg må jo være toppen av stress.  

Bil får du jo uansett ikke brukt når du tar rivotril ofte. Bra det begynner å løsne litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Angstlei skrev (58 minutter siden):

Nå trues han med å bli kastet ut av DPS og bli plassert i kommunal bolig. De mener han er ferdig behandlet.
Han er jo kjempesyk, han visste ikke engang hva han hadde skrevet under på. Fikk høre hva det var av en ansatt.

Har du noen du kan være rundt? Noen som kan komme å være hos deg litt. Så mye du har opplevd, altså jeg hadde vært vrak selv. Føler virkelig med deg, og tror du vil få det bra igjen.  Jeg har vært ufattelig langt nede, så langt ned jeg ikke ante  at mulig. Jeg var et skjelvende nervevrak. Tørde ikke ta bussen, tørde ikke få i butikken, hente ungen i barnehagen osv osv. Helt jævlig på bunnen.  Meen jeg har klart å klatre opp igjen. Nå kan jeg gjøre alt dette uten problemer. Eller det hender jeg kommer på tanken ,men det er mer et blaff. Jeg har dog litt depresjoner i perioder. Kan gå år imellom. 

Jeg har det iallfall ganske greit. Jeg tror du også kan kommer der- med tiden. Jeg fant trøst i bøker om mennesker (psykologi), forum- hvor jeg kan dele tanker, ha folk rundt meg (selv om det innebar at jeg måtte svelge litt stolthet), distrahere meg litt med serier, lydbøker(helst selvutvikling), eller annet også selvfølgelig. Jeg gikk også på medisiner for angst og depresjonen. Tror jeg ble bedre av quitapine, AD ,Imovane og av og til sobril. 

Du blir bedre, det er jeg sikker på. 

Anonymkode: 2714a...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg får bra hjelp av kommunen. Får 1/2 time besøk av nyoppstartet akutteam hver dag, samt psykisk sykepleier 1 time i uka som er kjempeflik. Har derimot fått mer depresjon enn tidligere, har vært under konstant press lenge nå. Bilen fikk jeg solgt, tapte en del penger det, men bedre for psyken å få den bort. Jeg måtte også gjøre det fort m.t.p finansieringsbevis søknad.
Nå et jeg stresset for at jeg ikke vil få nok, men håper jeg tar feil. Hadde fått 1 mill i lån i juli, men de trakk fra 200.000,- p.g.a bilen. Er også stresset for at jeg ikke finner leilighet. Må prøve å dele opp ting. Nå har jeg solgt hus og bil så er nærmere målet.
Bror ringer meg 20-talls ganger om dagen og kjenner det begynner å slite på. Jeg kan ikke fjøre mer for han nå. Må komme meg til Oslo selv først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket akkurat med bror, han har nå vært på DPS i 8 uker, får ingen behandling, blir kun oppbevart etter hva han sier, og nå prøver de å skrive han ut til en kommunal bolig etc., han er veldig syk og er ikke bodyktig, sier han sliter med å gå, fått sitte sår, kronisk forstoppet og sover ikke. Han har forfalt fryktelig, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvem jeg skal kontakte? 😢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Angstlei skrev (7 minutter siden):

Snakket akkurat med bror, han har nå vært på DPS i 8 uker, får ingen behandling, blir kun oppbevart etter hva han sier, og nå prøver de å skrive han ut til en kommunal bolig etc., han er veldig syk og er ikke bodyktig, sier han sliter med å gå, fått sitte sår, kronisk forstoppet og sover ikke. Han har forfalt fryktelig, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvem jeg skal kontakte? 😢 

Er ikke den kommunale boligen han skal flytte til døgnbemannet da slik at det vil komme personal innom han til faste tider og ellers når han trenger hjelp da? Har du snakket selv med de på DPS han er innlagt ved direkte eller bare med din bror?

Anonymkode: a185f...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er ikke den kommunale boligen han skal flytte til døgnbemannet da slik at det vil komme personal innom han til faste tider og ellers når han trenger hjelp da? Har du snakket selv med de på DPS han er innlagt ved direkte eller bare med din bror?

Anonymkode: a185f...628

Jeg vet lite om boligen, heller ikke når. De har satt utskrivningsdato for å legge press på kommenen sa de til meg, de sa også at han er ferdig behandlet. Jeg tror han prøver å virke friskere enn han er, noe jeg har sagt til dem. Han har masse verbale tics når jeg prater med han, men har ikke det ellers. Er veldig vanskelig dette her. Jeg skjønner at han ikke kanbo varig på en DPS, men da må de finne ett sted som er egnet han. Ideelt sett også i Oslo siden jeg flytter dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angstlei skrev (44 minutter siden):

Snakket akkurat med bror, han har nå vært på DPS i 8 uker, får ingen behandling, blir kun oppbevart etter hva han sier, og nå prøver de å skrive han ut til en kommunal bolig etc., han er veldig syk og er ikke bodyktig, sier han sliter med å gå, fått sitte sår, kronisk forstoppet og sover ikke. Han har forfalt fryktelig, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvem jeg skal kontakte? 😢 

Hvorfor sliter han med å gå? 

Du spør hvem du skal kontakte, men det høres ut som om det foreligger plan om at han skal flytte til kommunal bolig, noe som virker fornuftig. Tror jeg ville forsøkt å ansvarliggjøre broren din. Dersom han ikke beveger på seg, så er det ikke rart han får forstoppelse og blir sår av all sittingen. Er det gitt at han overhodet ikke kan bidra litt mer selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Angstlei skrev (23 minutter siden):

Jeg vet lite om boligen, heller ikke når. De har satt utskrivningsdato for å legge press på kommenen sa de til meg, de sa også at han er ferdig behandlet. Jeg tror han prøver å virke friskere enn han er, noe jeg har sagt til dem. Han har masse verbale tics når jeg prater med han, men har ikke det ellers. Er veldig vanskelig dette her. Jeg skjønner at han ikke kanbo varig på en DPS, men da må de finne ett sted som er egnet han. Ideelt sett også i Oslo siden jeg flytter dit.

Jeg forstår godt at dette oppleves som vanskelig for deg og din bror.

Du skriver de må finne ett egnet sted til han, men er ikke den kommunale boligen han skal flytte til det da? Eller misforstår jeg nå og han har ikke fått tildelt en faktisk bolig ennå?

Anonymkode: a185f...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (45 minutter siden):

Hvorfor sliter han med å gå? 

Du spør hvem du skal kontakte, men det høres ut som om det foreligger plan om at han skal flytte til kommunal bolig, noe som virker fornuftig. Tror jeg ville forsøkt å ansvarliggjøre broren din. Dersom han ikke beveger på seg, så er det ikke rart han får forstoppelse og blir sår av all sittingen. Er det gitt at han overhodet ikke kan bidra litt mer selv?

Sier han har hatt ett veldig muskelsvinn. Nå var han innlagt på sykehuset grunnet betennelse i galleblæren før jul, så vet ikke om han smerter grunnet dette. Han har i hvertfall ikke vært utendørs på 5 uker. Jeg har sagt det er begrenset hva jeg kan gjøre da jeg har mer enn nok med mitt nå. Han sier han forstår dette, men vet ikke helt hva han forstår. Han sa at han trodde hjernen var skadet. Var visst noe snakk om vergemål, men jeg har ikke blitt orientert om dette bortsett fra det han sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg forstår godt at dette oppleves som vanskelig for deg og din bror.

Du skriver de må finne ett egnet sted til han, men er ikke den kommunale boligen han skal flytte til det da? Eller misforstår jeg nå og han har ikke fått tildelt en faktisk bolig ennå?

Anonymkode: a185f...628

Er søkt på det utifra det han sa, men han visste ikke med sikkerhet hva han hadde skrevet under på.
Virker ikke som han skjønner helt hva som skjer. Det skulle gjøres flere psykiske undersøkelser forstod jeg.
Var en på DPSen som sa de satt utskrivningsdato for å legge press på kommunen. 
Jeg skal prøve å besøke han i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Angstlei skrev (46 minutter siden):

Er søkt på det utifra det han sa, men han visste ikke med sikkerhet hva han hadde skrevet under på.
Virker ikke som han skjønner helt hva som skjer. Det skulle gjøres flere psykiske undersøkelser forstod jeg.
Var en på DPSen som sa de satt utskrivningsdato for å legge press på kommunen. 
Jeg skal prøve å besøke han i morgen. 

Det virker ikke helt som han skjønner helt hva som skjer når han ikke vet hva han skriver under på nei.

Anonymkode: a185f...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt masse panikk anfall og økt angst, kanskje ikke rart. Så alle naboene var borte også. Føler meg så totalt isolert, ikke lett når angstanfallene kommer, men jeg SKAL klare dette. Får skikkelig nerver hver dag mørket kommer, heldigvis får roer jeg meg ned før jeg legger meg. Noen som har råd å komme med som kan hjelpe litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt de tre værste dagene hittil, uroen gir seg heller ikke før jeg legger meg ☹️, men har fått bekreftelse på finansiering fra banken, så kanskje det hjelper. Føles som jeg har en langmarathon igjen før ting kan falle litt på plass. I tillegg så er det så nitrist at jeg føler jeg har tapt bror 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Broren min sa nå at han blir plassert på ett hybelhus for rusmisbrukere. Ham har tidligere hatt ett alkohol problem.
Frykter dette vil gå galt. Hvor kan en alvorlig psykisk syk person bare «oppbevare» på dps og sende han til ett hybelhus.
Vet ikke hva jeg skal gjøre, har så nok med meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Angstlei skrev (8 minutter siden):

Broren min sa nå at han blir plassert på ett hybelhus for rusmisbrukere. Ham har tidligere hatt ett alkohol problem.
Frykter dette vil gå galt. Hvor kan en alvorlig psykisk syk person bare «oppbevare» på dps og sende han til ett hybelhus.
Vet ikke hva jeg skal gjøre, har så nok med meg selv. 

Det kan hende de ikke kan gjøre mer for han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (13 minutter siden):

Det kan hende de ikke kan gjøre mer for han. 

Skjønner ikke det, de kan jo ikke gi opp pasienter. Da må han jo fått en varig plass på en psykiatrisk instutisjon etc.
Han er jo ikke i stand til å ta vare på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Angstlei skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke det, de kan jo ikke gi opp pasienter. Da må han jo fått en varig plass på en psykiatrisk instutisjon etc.
Han er jo ikke i stand til å ta vare på seg selv.

Varig plassering på psykiatrisk institusjon finnes ikke lenger. 

Anonymkode: 9285f...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Varig plassering på psykiatrisk institusjon finnes ikke lenger. 

Anonymkode: 9285f...f34

Så hva skjer med pasienter som ikke kan bo alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Angstlei skrev (1 minutt siden):

Så hva skjer med pasienter som ikke kan bo alene?

De blir plassert i omsorgsboliger lik det broren din har fått tilbud om. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 9285f...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De blir plassert i omsorgsboliger lik det broren din har fått tilbud om. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 9285f...f34

Så det gjør de med suicidale pasienter som har tvangstanker om å skade andre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...