Gå til innhold

Får beskjed om å «tenke» på meg selv


Angstlei

Anbefalte innlegg

Angstlei
laban skrev (4 timer siden):

Torshov er variert og fint, sentralt uten at det er for mye støy, kort vei til hyggelige parker etc. Det er riktignok noen byggeplasser i strøket for tiden, men sånn er det i Oslo. Eneste minus er parkeringsproblemer, men jeg har forstått det som at du ikke har bil, så det faller bort. 

Nei, har heldigvis el-sykkel som er genialt i byen, alt innenfor ring 2 er jo innenfor 15 min. Kjøpte nederst på Torshov, på grensen til Grünerløkka, så la ikke merke til noen byggeplasser. Men, alt er nytt så tar nok litt tid å venne seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Angstlei

Har hatt en brutal siste uke med angst og depresjon, holder nesten ikke ut. Skjønner ikke hvordan jeg kommer meg ut av sega, men klarer det heldigvis og drar på fontenehuset noen timerhvor jeg heldigvis har det bedre, men resten av dagen er så tung.
Psykologen jeg har sporadiske timer hos sier jeg er utslitt, men jeg klarer ikke slappe av. Er rart, en nesten som jeg har sepperasjonsangst, men bor alene. Husker for lenge siden så fikk jeg angst når mamma dro ut, ble rolig med en gang hun kom hjem, savner henne voldsomt. Kanskje ett dumt spm, men bor her en mnd til og har treningsstudio og svømmehall rett ved. Koster derimot 2500,- i mnd uten binding, men kanskje det er verdt det akkurat nå? Er ikke så mange andre steder i nærheten å svømme. Tror dere det vil hjelpe med trening?
I kveld tok jeg to Sobril og ble ikke rolig, bare litt trøtt, ikke at tabletter er en tilfredsstillende løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken
Angstlei skrev (3 timer siden):

Har hatt en brutal siste uke med angst og depresjon, holder nesten ikke ut. Skjønner ikke hvordan jeg kommer meg ut av sega, men klarer det heldigvis og drar på fontenehuset noen timerhvor jeg heldigvis har det bedre, men resten av dagen er så tung.
Psykologen jeg har sporadiske timer hos sier jeg er utslitt, men jeg klarer ikke slappe av. Er rart, en nesten som jeg har sepperasjonsangst, men bor alene. Husker for lenge siden så fikk jeg angst når mamma dro ut, ble rolig med en gang hun kom hjem, savner henne voldsomt. Kanskje ett dumt spm, men bor her en mnd til og har treningsstudio og svømmehall rett ved. Koster derimot 2500,- i mnd uten binding, men kanskje det er verdt det akkurat nå? Er ikke så mange andre steder i nærheten å svømme. Tror dere det vil hjelpe med trening?
I kveld tok jeg to Sobril og ble ikke rolig, bare litt trøtt, ikke at tabletter er en tilfredsstillende løsning. 

2500 pr måned er en absurd pris å betale for tilgang basseng og treningssal. Hos SiO kan du trene (og bruke bassenget) for ca 750 pr måned uten binding. Priser og vilkår - SiO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs
Angstlei skrev (4 timer siden):

Har hatt en brutal siste uke med angst og depresjon, holder nesten ikke ut. Skjønner ikke hvordan jeg kommer meg ut av sega, men klarer det heldigvis og drar på fontenehuset noen timerhvor jeg heldigvis har det bedre, men resten av dagen er så tung.
Psykologen jeg har sporadiske timer hos sier jeg er utslitt, men jeg klarer ikke slappe av. Er rart, en nesten som jeg har sepperasjonsangst, men bor alene. Husker for lenge siden så fikk jeg angst når mamma dro ut, ble rolig med en gang hun kom hjem, savner henne voldsomt. Kanskje ett dumt spm, men bor her en mnd til og har treningsstudio og svømmehall rett ved. Koster derimot 2500,- i mnd uten binding, men kanskje det er verdt det akkurat nå? Er ikke så mange andre steder i nærheten å svømme. Tror dere det vil hjelpe med trening?
I kveld tok jeg to Sobril og ble ikke rolig, bare litt trøtt, ikke at tabletter er en tilfredsstillende løsning. 

Savner også så ufattelig mye. Det gjør så vondt. Savner også "før"..

"Føler med deg". Trøstesløs her når det gjelder sånt. Så har ingen råd.

Men håper noe annet for deg💙

P.s det finnes kanskje noen sørgegrupper eller hva det heter, kanskje det kan være noe?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei
frosken skrev (12 timer siden):

2500 pr måned er en absurd pris å betale for tilgang basseng og treningssal. Hos SiO kan du trene (og bruke bassenget) for ca 750 pr måned uten binding. Priser og vilkår - SiO

Ja, er helt hinsides, Bislett bad skulle vel egentlig drives videre som folkebad etter Thon kjøpte det, men prisene er ville.
Eneste grunnen er at dørstokkmila blir veldig mye kortere og kun er for 1 mnd, trente der før Koronaen kom. Vet på meg selv at jeg ikke kommer meg opp til siO med dagens form.

farløs skrev (12 timer siden):

Savner også så ufattelig mye. Det gjør så vondt. Savner også "før"..

"Føler med deg". Trøstesløs her når det gjelder sånt. Så har ingen råd.

Men håper noe annet for deg💙

P.s det finnes kanskje noen sørgegrupper eller hva det heter, kanskje det kan være noe?

Mvh

Takker, har gått i ett med stressende og negative ting siden hun døde, er først nå jeg har 1 mnd med dødtid, sikkert derfor jeg merker det. Er også rart å ikke ha noen annen familie igjen bortsett fra bror og nevø og bror er så syk.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs
Angstlei skrev (9 timer siden):

Takker, har gått i ett med stressende og negative ting siden hun døde, er først nå jeg har 1 mnd med dødtid, sikkert derfor jeg merker det. Er også rart å ikke ha noen annen familie igjen bortsett fra bror og nevø og bror er så syk.
 

Kjenner meg mye igjen i mange ting som du skrev der, foruten om "dødtid", ikke ennu i hvertfall. Det er mye. Mye rart også, veldig rart.

Håper på at hvis jeg får sånn "tid" at jeg kan kontakte noen form for hjelp, mentalhelsetlf, kom.pyskiatritjen, fastlege, sorggruppe, eller støttekontakt... eller kanskje det hadde vært lurt litt før, men det blir lite tid til noe annet nå egentlig så.

Men ja, fint å kunne snakke om den/de man savner?

Håper det vil gå bedre for deg og din bror💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er du uføretrygdet så får du kanskje rabatt på trening?

Anonymkode: a0f2c...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er du uføretrygdet så får du kanskje rabatt på trening?

Anonymkode: a0f2c...5e0

Ikke der, men skal jo flytte om en mnd og snart håper jeg tøyenbadet åpner, der blir det normale priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei

Har det fortsatt helt uutholdelig, håper jeg holder ut. Har begynt å få mer angst mår jeg går ut igjen og er på gråten hele tiden. 
De gangene jeg er ute og kommer inn så strigråter jeg. 
Ellers går depresjonen om morgenen rett over i ekstrem angst etter noen timer, et dette normalt?

Psykologen har sagt jeg MÅ begynne på SSRI og skal begynne til uken, håper det kan hjelpe meg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Angstlei skrev (1 time siden):

Har det fortsatt helt uutholdelig, håper jeg holder ut. Har begynt å få mer angst mår jeg går ut igjen og er på gråten hele tiden. 
De gangene jeg er ute og kommer inn så strigråter jeg. 
Ellers går depresjonen om morgenen rett over i ekstrem angst etter noen timer, et dette normalt?

Psykologen har sagt jeg MÅ begynne på SSRI og skal begynne til uken, håper det kan hjelpe meg litt. 

Har ingen gode råd. Må være veldig vondt for deg. Håper SSRI vil fungere for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er lei hvis det har blitt ett par tråder ekstra i det siste, men er ganske på felgen. Har ikke klart å starte med medisinene og nå flytter jeg om litt over en uke. Gleder meg overhodet ikke til å flytte, bare gruer meg og ser bare problemer. Har gjort at søvnen er blitt mye dårligere. Er kanskje normalt at jeg føler det sånn nå. Hjelper ikke at kamerater, fastlege og psykolog er på ferie.
Må ha to flyttelass i tillegg til  overtagelsen, håper jeg klarer dette og at psyken vil bedre seg når jeg er i hus.
Hva tror dere, er det som å tro på julenissen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (12 minutter siden):

Hva tror dere, er det som å tro på julenissen?

Jeg tror at når ting får roet seg på nytt bosted og du får startet opp med medisinene, så vil ting bli mye bedre. Kanskje ikke sånn med en gang, men ganske snart. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper flyttingen i seg selv blir veldig belastende (det er det jo uansett psykisk helse, det er grusomt å flytte). Men når du har kommet på plass og har ryddet ut av pappeskene så kanskje det hjelper å vite at nå har du landet litt og at ting skal bli mer stabilt fremover. Kanskje bidrar det til å redusere angsten litt. Kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vendi skrev (25 minutter siden):

Jeg tror at når ting får roet seg på nytt bosted og du får startet opp med medisinene, så vil ting bli mye bedre. Kanskje ikke sånn med en gang, men ganske snart. 

 

Sokk skrev (23 minutter siden):

Jeg tipper flyttingen i seg selv blir veldig belastende (det er det jo uansett psykisk helse, det er grusomt å flytte). Men når du har kommet på plass og har ryddet ut av pappeskene så kanskje det hjelper å vite at nå har du landet litt og at ting skal bli mer stabilt fremover. Kanskje bidrar det til å redusere angsten litt. Kanskje. 

Takker for fine svar. Hvis det blir for ille etter flytting håper jeg kanskje det er mulig med ett stabiliseringsopphold for å samle meg, slik jeg fikk i Kongsvinger, men skal vel godt gjøres her i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur der jeg bodde før, følte hvilepulsen komme og jeg slappet av, er så redd det ikke vil skje på Torshov ☹️, men er vel bare hodet som roter med meg. Er jo ikke rart jeg føler det trykt å dra tilbake til Frogner der jeg har bodd hele livet, men ble for dyrt, 30m2 der vs. 53m2 på Torshov. Kan jo flytte hvis jeg ikke trives, men må gi det tid. Er sikkert andre ting som spiller inn, er jo ikke så vant til å bo alene og det vil jo bli det samme uansett nå, siden jeg ikke kan bo med bror. Bodde jo alene i året etter mamma gikk bort, men dagen besto av og stå opp og dra bort til bror som leide større leilighet. 
Huff, er så mye tankespinn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (1 time siden):

Var en tur der jeg bodde før, følte hvilepulsen komme og jeg slappet av, er så redd det ikke vil skje på Torshov ☹️, men er vel bare hodet som roter med meg. Er jo ikke rart jeg føler det trykt å dra tilbake til Frogner der jeg har bodd hele livet, men ble for dyrt, 30m2 der vs. 53m2 på Torshov. Kan jo flytte hvis jeg ikke trives, men må gi det tid. Er sikkert andre ting som spiller inn, er jo ikke så vant til å bo alene og det vil jo bli det samme uansett nå, siden jeg ikke kan bo med bror. Bodde jo alene i året etter mamma gikk bort, men dagen besto av og stå opp og dra bort til bror som leide større leilighet. 
Huff, er så mye tankespinn nå.

Foreslår at du heller oppretter en dagbok på Forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (2 timer siden):

Foreslår at du heller oppretter en dagbok på Forum.

Ja, har kanskje blitt litt lang tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (5 timer siden):

Ja, har kanskje blitt litt lang tråd.

Det er opptil enhver om de vil lese eller ikke. Bare fortsett tråden 🫶

Anonymkode: 60fae...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (19 timer siden):

Var en tur der jeg bodde før, følte hvilepulsen komme og jeg slappet av, er så redd det ikke vil skje på Torshov ☹️, men er vel bare hodet som roter med meg. Er jo ikke rart jeg føler det trykt å dra tilbake til Frogner der jeg har bodd hele livet, men ble for dyrt, 30m2 der vs. 53m2 på Torshov. Kan jo flytte hvis jeg ikke trives, men må gi det tid. Er sikkert andre ting som spiller inn, er jo ikke så vant til å bo alene og det vil jo bli det samme uansett nå, siden jeg ikke kan bo med bror. Bodde jo alene i året etter mamma gikk bort, men dagen besto av og stå opp og dra bort til bror som leide større leilighet. 
Huff, er så mye tankespinn nå.

Det er ikke langt mellom Torshov og Frogner. Du er egentlig heldig som har fått kjøpt deg leilighet på Torshov, det er ikke mange som har muligheten til det. Du valgte større pass og det skjønner jeg godt. Man kan alltid flytte på seg. Det vil bli bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (På 26.6.2024 den 22.04):

Er lei hvis det har blitt ett par tråder ekstra i det siste, men er ganske på felgen. Har ikke klart å starte med medisinene og nå flytter jeg om litt over en uke. Gleder meg overhodet ikke til å flytte, bare gruer meg og ser bare problemer. Har gjort at søvnen er blitt mye dårligere. Er kanskje normalt at jeg føler det sånn nå. Hjelper ikke at kamerater, fastlege og psykolog er på ferie.
Må ha to flyttelass i tillegg til  overtagelsen, håper jeg klarer dette og at psyken vil bedre seg når jeg er i hus.
Hva tror dere, er det som å tro på julenissen?

Hva gjør at du ikke tar medisinene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...