AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 Del Skrevet 30. oktober 2023 https://www.dagbladet.no/nyheter/ikke-til-a-tro/80415957 Venner og pårørende vil jo veldig ofte ikke klare å se helt objektivt og nøytralt på en sak, og ofte leter en etter skyld å legge andre steder enn hos den avdøde. Her er altså kritikken, at politiet angivelig skøyt for mange ganger, mot en person som tok gissel og skøyt og traff en politimann i brystet. Det er ingen bevis eller noe som indikerer at dette er hold for disse påstandene presentert i avisartikkelen i det minste. Og det fremstår som en heltemodig og dyktig politimann som egentlig burde bli hyllet, istedenfor blir presentert som "problemet" i saken og "skyldig" for at ting endte med dødsfall. Ting gikk galt så det må ha vært hans skyld, virker være argumentet. Er dette virkelig fair ovenfor politiet vårt, at saker alltid vinkles slik selv i saker uten noe brukbart hold ut over "følelser" til pårørende/etc? Hva gjør det med folks vilje til å bli politi, om du kan oppføre deg som en helt og risikere eget liv for samfunnet og redde gissler, og ta et skudd i brystet, og blir belønnet med insinuasjoner i landsdekkende aviser om at du drepte folk uten grunn og at dette er din skyld, eller i tidligere saker hvor en politimann banket opp en person som motsatte seg arrest mens han hadde kniv i lomma etter angivelig ha oppførte seg truende og truet med å kutte strupen til en vekter med en kniv. Politiet virker alltid "være problemet" i avisene. Men om en ser rent faktisk og objektivt pleier problemet å ligge på den andre siden hvor folk gir dem veeeeldig vanskelige oppgaver. Tanker? Er all kritikk mot politiet alltid bra uansett fakta, eller er det ødeleggende for samfunnet ? Kjør debatt ! Anonymkode: 80f3c...ed1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475864-b%C3%B8r-mediene-slutte-%C3%A5-intervjue-p%C3%A5r%C3%B8rendevenner-av-gjerningsmenn-etter-konfrontasjoner-med-politiet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 31. oktober 2023 Del Skrevet 31. oktober 2023 Det hadde jo vært fantastisk hvis pressen ikke fikk mulighet til å belyse alle sider av en sak. Jeg trodde ikke noen var for sensur i Norge? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475864-b%C3%B8r-mediene-slutte-%C3%A5-intervjue-p%C3%A5r%C3%B8rendevenner-av-gjerningsmenn-etter-konfrontasjoner-med-politiet/#findComment-4216107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 Del Skrevet 31. oktober 2023 Kashmir skrev (36 minutter siden): Det hadde jo vært fantastisk hvis pressen ikke fikk mulighet til å belyse alle sider av en sak. Jeg trodde ikke noen var for sensur i Norge? Dette er jo ikke å belyse alle sider av en sak, dette er å belyse en "ikke side" av en sak. La meg prøve å illustrere problemet, som en (angivelig...) anti-rasist kan forstå, tenk om dagbladet bruker 2 sider på å la en rasist ukritisk spre raselære og teorier, som ikke er riktige men kun hans følelser om saken for millioner av nordmenn.. Det er jo to sider av en sak så null problem, eller ? Er du for sensur ? Det bør være noe form for kildekritikk hos avisene, er det noe faktisk hold for påstandene som presenteres, hvis ikke så bør en kanskje ikke gi spalteplass ? I det minste om det kan være ødeleggende for samfunnet om feil info spres om tingen. Som (angivelig) anti-rasist, er du nødt til å være enig med meg, dessverre for deg. Men, du kan selvsagt la vær å innrømme det, og DODGE som du gjorde med den asiatiske kvinnelige vektløfteren din som du ville satse 1 million på at benkpresser 100 kg 🤣 Anonymkode: 80f3c...ed1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475864-b%C3%B8r-mediene-slutte-%C3%A5-intervjue-p%C3%A5r%C3%B8rendevenner-av-gjerningsmenn-etter-konfrontasjoner-med-politiet/#findComment-4216117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 31. oktober 2023 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er jo ikke å belyse alle sider av en sak, dette er å belyse en "ikke side" av en sak. La meg prøve å illustrere problemet, som en (angivelig...) anti-rasist kan forstå, tenk om dagbladet bruker 2 sider på å la en rasist ukritisk spre raselære og teorier, som ikke er riktige men kun hans følelser om saken for millioner av nordmenn.. Det er jo to sider av en sak så null problem, eller ? Er du for sensur ? Det bør være noe form for kildekritikk hos avisene, er det noe faktisk hold for påstandene som presenteres, hvis ikke så bør en kanskje ikke gi spalteplass ? I det minste om det kan være ødeleggende for samfunnet om feil info spres om tingen. Som (angivelig) anti-rasist, er du nødt til å være enig med meg, dessverre for deg. Men, du kan selvsagt la vær å innrømme det, og DODGE som du gjorde med den asiatiske kvinnelige vektløfteren din som du ville satse 1 million på at benkpresser 100 kg 🤣 Anonymkode: 80f3c...ed1 ( angivelig ) anti- rasist kan forstå? Dette gad jeg 😅 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475864-b%C3%B8r-mediene-slutte-%C3%A5-intervjue-p%C3%A5r%C3%B8rendevenner-av-gjerningsmenn-etter-konfrontasjoner-med-politiet/#findComment-4216120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 Del Skrevet 31. oktober 2023 Kashmir skrev (4 minutter siden): ( angivelig ) anti- rasist kan forstå? Du er angivelig anti-rasist, helt frem til du svarer på dette spørsmålet du unngikk: Gameshow: Du kan vinne 1 million, og personen du velger 1 millione, du må velge 1 person (personen er tilfeldig utvalgt ikke noe lureri bak) til å benkpresse 100 kg. Person 1 er asiatisk jente ukjent vekt. Person 2 er hvit mann på 130 kg. Velger du den asiatiske jenten, eller den hvite mannen. OGGGGGGGGGGG hvis du velger den hvite mannen, er ikke det rasistisk ovenfor den asiatiske jenten, som mister muligheten til å vinne 1 million, pga hennes rase/kjønn og din forhåndsdømming av henne. Det finnes (noen få) asiatiske jenter som kan benkpresse 100 kg. Bare svar du så oppgraderes du (muligens, avhengig av svaret) til ekte-anti-rasist i min bok. Problemet er bare, at du trolig ikke kan svare. For din idelogi er ikke konsekvent, den er veldig overfladisk, og det er derfor alt du kan gjøre er å le og "dodge", og greit nok, men bare vit at jeg er for smart til å la meg lure At du kan lure mange andre tror jeg på så for all del kjør på. Anonymkode: 80f3c...ed1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475864-b%C3%B8r-mediene-slutte-%C3%A5-intervjue-p%C3%A5r%C3%B8rendevenner-av-gjerningsmenn-etter-konfrontasjoner-med-politiet/#findComment-4216123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.