Gå til innhold

Kjæreste med avtale. Utnytter han det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en litt spesiell avtale med kjæresten om at jeg ikke sier nei når han tar initiativ. Det er fordi det er en del av seksualiteten vår. Får meg er det et nederlag de to gangene jeg har avvist han. 

Nå er jeg ikke i form, noe han vet, og jeg selv tar ikke initiativ i det hele tatt. Viser null tegn i den retningen. Han tar likevel initiativ og gjennomfører, helt etter vår avtale. Er ofte med på det og får lyst i alle fall underveis, så vil ikke si at det er ufrivillig fra ende til annen. Skulle bare ønske han lot være å ta initiativ når jeg ikke er bra. Er det for mye forlangt? Bør jeg avvise klart og tydelig muntlig? Er absolutt åpen for at det er noe jeg må, men vil helst ikke. 

Anonymkode: 1c838...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom dere har en avtale på at du ikke skal si nei (høres helt merkelig ut i mine ører, men...) så er det jo ikke noe rart at han prøver seg selv om du er dårlig. Du må kommunisere til ham når han ikke prøver seg på det at du ikke er i form for tiden og at du ikke vil at han skal prøve seg på noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt motsatt av @Lillemus.

Når dere har en sånn avtale som en del av deres seksualitet som du sier, så er det ekstra viktig at han har litt antenner og ikke prøver seg når du ikke er i form. Man må se på avtalen som en seksuell lek og ikke som en reell avtale. Det er bare en god idé så lenge begge liker det.

Sånn som det utvikler seg bør du si opp avtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (12 timer siden):

Jeg tenker litt motsatt av @Lillemus.

Når dere har en sånn avtale som en del av deres seksualitet som du sier, så er det ekstra viktig at han har litt antenner og ikke prøver seg når du ikke er i form. Man må se på avtalen som en seksuell lek og ikke som en reell avtale. Det er bare en god idé så lenge begge liker det.

Sånn som det utvikler seg bør du si opp avtalen.

Det er kanskje litt det. Selv om jeg skriver under "overgrep" er det ikke det at jeg mener det er direkte det, i alle fall ikke noe straffbart. Men er skuffet over at han enten ikke skjønner eller gir blaffen i den tilliten jeg har gitt ham. Nå sier jeg heller nei til å møtes for å unngå hele situasjonen. Om avtalen står må jeg vurdere ut fra hva som skjer neste gang kanskje.

Og i tillegg: selv om vi har denne avtalen så pleier signalene gå begge veier. Han merker det sikkert på meg om jeg er mer eller mindre innstilt på å gjøre noe. Det er bare kjipt. 

Lillemus skrev (15 timer siden):

Ettersom dere har en avtale på at du ikke skal si nei (høres helt merkelig ut i mine ører, men...) så er det jo ikke noe rart at han prøver seg selv om du er dårlig. Du må kommunisere til ham når han ikke prøver seg på det at du ikke er i form for tiden og at du ikke vil at han skal prøve seg på noen dager.

Synes egentlig det er rart å prøve seg når han vet at jeg er dårlig. For selv om vi er enige i noen roller og trives med det, så kan den tilliten også misbrukes. Men skjønner hva du mener. Jeg må si i fra fordi man per se ikke kan gå ut fra at den andre skjønner.  Det er bare det at det ødelegger konstellasjonen vår. Derfor ville jeg unngå det. Men skal gjøre det da... kanskje. Eller bare ikke møtes før jeg er frisk. 

Anonymkode: 1c838...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg tenker at du må si det til han at du ikke er i form, og at dere setter avtalen på pause til du har sagt fra at det er greit igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 20.39):

Har en litt spesiell avtale med kjæresten om at jeg ikke sier nei når han tar initiativ. Det er fordi det er en del av seksualiteten vår. Får meg er det et nederlag de to gangene jeg har avvist han. 

Nå er jeg ikke i form, noe han vet, og jeg selv tar ikke initiativ i det hele tatt. Viser null tegn i den retningen. Han tar likevel initiativ og gjennomfører, helt etter vår avtale. Er ofte med på det og får lyst i alle fall underveis, så vil ikke si at det er ufrivillig fra ende til annen. Skulle bare ønske han lot være å ta initiativ når jeg ikke er bra. Er det for mye forlangt? Bør jeg avvise klart og tydelig muntlig? Er absolutt åpen for at det er noe jeg må, men vil helst ikke. 

Anonymkode: 1c838...d7c

Skaff dere et kodeord. Selvsagt gjør han som han pleier fordi han kan ikke lese tankene dine.

Anonymkode: 835e7...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...