Gå til innhold

Skabb behandling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min sønn fikk påvist skabb for noen uker siden,hadde nok sa hatter lenge. Vi andre i husstanden hadde ingen symptomer, men alle tok nix behandling 2 ganger.

Gikk noen uker så fikk guttungen påvist skabb på nytt.

Så da tok vi alle en ny runde,men denne gangen med salven Tenutex som fåes på resept(dessverre ikke på blå)Vi alle er ferdig med 2 behandlinger på denne salven no.

Jeg har dekket alt med plast,støvsuget og vasker huset,klærne,nedfrysning av det som ikke tåler vask på 60°+,Vasker å støvsuger for morgen til kveld,bruker hansker hele tiden hver ang jeg tar i skittent ting og bytter hele tiden.Bilen støvsuges,dekkes med plast,oppigjennom flere ganger,jeg er blitt helt fanatisk for å bli kvitt denne dritten.Har brukt ca 10000 kr til no.

Men no har guttungen hatt nærkontakter hjemme hos oss og jeg fant ut at flere han har att nærkontakt med ikke har behandlet seg,s no har jeg panikk for at dritten er kommet i hus igjen og guttungen har delt seng med noen av dei no etter behandling. Med en gang jeg skjønte dette har jeg hevet ut hele sofaen, tatt ny runde med dekke til alt med plast,ja rett og slett samme tiltak. 

Jeg var ikke hjemme når desse nærkontakter var her på overnatting,så har fått gjort alt av tiltak.

Men det jeg er redd for no er at guttungen er smittet på nytt.

Så hva gjør jeg no for å ikke bli smittet på nytt.

Ingen av resten av husstanden har vært hjemme her siden dette skjedde og holder seg unna til guttungen er begynt på ny kur.

Guttungen får ingen adgang til fellesbad elle stue,har laget til egen krok til han med noen meters avstand.

Jeg trenger råd om hvordan jeg skal klare å ikke bli smittet på nytt.Kan skabb overleve på gulvet,vist jeg går på samme gulv.Overflater på kjøkkenbenken osv?

Jeg blir helt sprøtt snart.

Leger og apotek har alt for lite kunnskap dessverre. 

 

Anonymkode: 4750a...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min sønn fikk påvist skabb for noen uker siden,hadde nok sa hatter lenge. Vi andre i husstanden hadde ingen symptomer, men alle tok nix behandling 2 ganger.

Gikk noen uker så fikk guttungen påvist skabb på nytt.

Så da tok vi alle en ny runde,men denne gangen med salven Tenutex som fåes på resept(dessverre ikke på blå)Vi alle er ferdig med 2 behandlinger på denne salven no.

Jeg har dekket alt med plast,støvsuget og vasker huset,klærne,nedfrysning av det som ikke tåler vask på 60°+,Vasker å støvsuger for morgen til kveld,bruker hansker hele tiden hver ang jeg tar i skittent ting og bytter hele tiden.Bilen støvsuges,dekkes med plast,oppigjennom flere ganger,jeg er blitt helt fanatisk for å bli kvitt denne dritten.Har brukt ca 10000 kr til no.

Men no har guttungen hatt nærkontakter hjemme hos oss og jeg fant ut at flere han har att nærkontakt med ikke har behandlet seg,s no har jeg panikk for at dritten er kommet i hus igjen og guttungen har delt seng med noen av dei no etter behandling. Med en gang jeg skjønte dette har jeg hevet ut hele sofaen, tatt ny runde med dekke til alt med plast,ja rett og slett samme tiltak. 

Jeg var ikke hjemme når desse nærkontakter var her på overnatting,så har fått gjort alt av tiltak.

Men det jeg er redd for no er at guttungen er smittet på nytt.

Så hva gjør jeg no for å ikke bli smittet på nytt.

Ingen av resten av husstanden har vært hjemme her siden dette skjedde og holder seg unna til guttungen er begynt på ny kur.

Guttungen får ingen adgang til fellesbad elle stue,har laget til egen krok til han med noen meters avstand.

Jeg trenger råd om hvordan jeg skal klare å ikke bli smittet på nytt.Kan skabb overleve på gulvet,vist jeg går på samme gulv.Overflater på kjøkkenbenken osv?

Jeg blir helt sprøtt snart.

Leger og apotek har alt for lite kunnskap dessverre. 

 

Anonymkode: 4750a...848

Du må få resept på tabelette for skabb fortest mulig. Vi ble først kvitt det da. Svindyrt me skabb, føler med deg. Jeg grein av utmattelse i denne perioden. Masse lykke til!

Anonymkode: 3040d...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig har han ikke blitt kvitt skabben under behandlingene og den har blusset opp på ny. 

Vet om folk som har vært nødt til å flytte ut av huset 1 ukes under behandlingen for å bli kvitt skabb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...