Gå til innhold

Betennelse håndledd?


 cilie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har så vondt i håndleddet. Det verker skikkelig og også opp i overarmen. Noen som har tips til at det går over raskt? Kom først i sommer etter styrketrening og nå har jeg ikke trent det siden, men bruker konstant PC og tlf og har måket. Til og med å tekste på mobil er veldig vondt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cilie skrev (22 timer siden):

Hei!

Jeg har så vondt i håndleddet. Det verker skikkelig og også opp i overarmen. Noen som har tips til at det går over raskt? Kom først i sommer etter styrketrening og nå har jeg ikke trent det siden, men bruker konstant PC og tlf og har måket. Til og med å tekste på mobil er veldig vondt nå. 

Senebetennelse er vondt og dessverre går det sjelden fort over, det er iallefall min erfaring.  Ro og noe betennelsesdempende vil ofte hjelpe. Ikke det at du bør holde hånden helt i ro, men roligere enn vanlig og helst litt andre bevegelser enn det som har utløst senebetennelsen. Håper hånden snart blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (På 4.11.2023 den 9.53):

Senebetennelse er vondt og dessverre går det sjelden fort over, det er iallefall min erfaring.  Ro og noe betennelsesdempende vil ofte hjelpe. Ikke det at du bør holde hånden helt i ro, men roligere enn vanlig og helst litt andre bevegelser enn det som har utløst senebetennelsen. Håper hånden snart blir bedre.

Tusen takk🫶

Den er bedre i dag, men virker som det kommer og går - sikkert etter hvor mye og hvordan den brukes. Ja, jeg frykter vel som du skriver at det vil ta tid. Eller at det vil ligge litt latent en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (15 timer siden):

Tusen takk🫶

Den er bedre i dag, men virker som det kommer og går - sikkert etter hvor mye og hvordan den brukes. Ja, jeg frykter vel som du skriver at det vil ta tid. Eller at det vil ligge litt latent en stund. 

Kanskje du kan kjøpe en håndleddstøtte, som hjelper deg med å holde hånda mer i ro? Eller ta en tur til legen. Ønsker deg god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (På 6.11.2023 den 9.41):

Kanskje du kan kjøpe en håndleddstøtte, som hjelper deg med å holde hånda mer i ro? Eller ta en tur til legen. Ønsker deg god bedring!

Takk for det :)  Det har jeg faktisk fått og bør kanskje bruke framover. Har nettopp vært hos legen med noe annet og synes det ene tar det andre nå😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...