Gå til innhold

Hva er din erfaring med å slutte med sovemedisin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

lavender skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke brukt alimemazin, men jeg har brukt sobril, imovane og seroquel. For min del var det uproblematisk å slutte på de, sov dårlig(ere) de første nettene eller første uka men etter det sov jeg som normalt. 

Fantastisk å høre! Var du deprimert da du sluttet? Jeg er deprimert...

Anonymkode: 5ca48...6ea

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fantastisk å høre! Var du deprimert da du sluttet? Jeg er deprimert...

Anonymkode: 5ca48...6ea

Ja, jeg var litt overrasket over at det gikk så greit. Håper det vil gå like bra for deg. Jeg kan ikke helt huske siden det er så lenge siden, men jeg mener på at jeg ikke var deprimert noen av gangene. 

Aldri tatt hver dag, en medisin tar 2 dager imovane og alimemazin, 3 dager uten og to på seroquel. Da får jeg søvn nok de dagene på medisin og lite de andre. Men etter 30 år der alt er prøvd, så foretrekker jeg å sove flere dager pr uke. Føler meg bedre med det.

Anonymkode: 8635c...889

Annonse

Jeg har hatt god effekt av imovane i alle år. Nå har jeg fått noe annet som jeg ikke sovner på men derimot blir kjempe sulten av. Ja, så hvordan er det? Veldig lange netter i alle fall. 

Anonymkode: 09c2c...091

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har hatt god effekt av imovane i alle år. Nå har jeg fått noe annet som jeg ikke sovner på men derimot blir kjempe sulten av. Ja, så hvordan er det? Veldig lange netter i alle fall. 

Har du hatt god effekt av det i alle år, så har du i såfall ikke blitt tilvendt, og da forstår jeg ikke hvorfor du ikke kan fortsette. Hvis du må øke dose derimot, da er det jo et problem.

Nope..alltid samme dose. 7,5 all the way. Var noen få tilfeller i det siste de ikke funket. Men da hadde jeg to tre dager med for mye også. Ser ingen grunn til hvorfor jeg ikkekunne bruke det videre. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nope..alltid samme dose. 7,5 all the way. Var noen få tilfeller i det siste de ikke funket. Men da hadde jeg to tre dager med for mye også. Ser ingen grunn til hvorfor jeg ikkekunne bruke det videre. 

Men bruker man mer enn man skal, da blir jo problemet noe annet. En lege kan ikke skrive ut en medisin legen da vet er misbrukt. Får man 1 eske på 30, bør den holde i 30 dager. 

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
kupton skrev (På 4.11.2023 den 20.25):

En må forvente noe dårligere søvn ca en uke slik @lavender skriver.

Kan man evt trappe ned på dose for avvenning? Eller bruke noe annwt (melatonin) ellernoe isteder?

Anonymkode: 2fa54...c24

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kan man evt trappe ned på dose for avvenning? Eller bruke noe annwt (melatonin) ellernoe isteder?

Kupton er ikke på forumet lenger.

Anonymkode: 65c5b...6d3

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ånei. Fant tråden via søk. Men kanskje noen andre her vet?

Det er opprettet mange tråder om disse medisinene i det siste, du kan søke på noen av dem.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er opprettet mange tråder om disse medisinene i det siste, du kan søke på noen av dem.

Lurer ikke på noe om den spesifikke medisinen . Var ang avvenning, les spørsmålet 😌

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...