Gå til innhold

Noen som har prøvd dr. Dropin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og hvordan tror dere psykiater eller almmmenslege på slike apptilbud er på å skrive ut benzo? 

Anonymkode: 5cf96...afd

Tviler egentlig på at de skriver ut noe særlig benzo der. Forbruket skal tross alt følges med. 

1. Enhver lege kan legge inn pasienter. Men i dette tilfellet tror jeg det kun er i helt akutte tilfeller de vil gjøre det.

2. Dr. Dropin er et bra supplement til det offentlige helsevesen. Men det må brukes til det det er tiltenkt. Et eksempel er hvis du har en halsbetennelse og vet at saken får lav prioritet hos legevakten, fastlegen ikke har tid og du foretrekker å bruke noen hundrelapper framfor å sitte seks timer på venterommet. Når det gjelder deres tilbud innen psykiatri, så tenker jeg dette mest er relevant ved eventuelle stressplager, lett utbrenthet, mild angst eller depresjon, og andre "lette" problemstillinger. Ofte er dette også et spørsmål om både økonomi og kontinuitet i behandlingen. Tilbudet er nok i all hovedsak relevant for forsikringskunder.

3. Jeg tror det er ekstremt unntaksvis at dr. Dropin skriver ut A eller B-preparater. Det handler om at legen må kjenne pasienten og følge vedkommende opp.

Endret av ISW
ISW skrev (32 minutter siden):

1. Enhver lege kan legge inn pasienter. Men i dette tilfellet tror jeg det kun er i helt akutte tilfeller de vil gjøre det.

2. Dr. Dropin er et bra supplement til det offentlige helsevesen. Men det må brukes til det det er tiltenkt. Et eksempel er hvis du har en halsbetennelse og vet at saken får lav prioritet hos legevakten, fastlegen ikke har tid og du foretrekker å bruke noen hundrelapper framfor å sitte seks timer på venterommet. Når det gjelder deres tilbud innen psykiatri, så tenker jeg dette mest er relevant ved eventuelle stressplager, lett utbrenthet, mild angst eller depresjon, og andre "lette" problemstillinger. Ofte er dette også et spørsmål om både økonomi og kontinuitet i behandlingen. Tilbudet er nok i all hovedsak relevant for forsikringskunder.

3. Jeg tror det er ekstremt unntaksvis at dr. Dropin skriver ut A eller B-preparater. Det handler om at legen må kjenne pasienten og følge vedkommende opp.

Syns ikke dr. Dropin er dyrt da? Det koster 290 for en legetime, mens til vanlig fastlege koster det jo 160kr. Hos noen koster det over 200 hvis det er spesialisert fastlege?

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Syns ikke dr. Dropin er dyrt da? Det koster 290 for en legetime, mens til vanlig fastlege koster det jo 160kr. Hos noen koster det over 200 hvis det er spesialisert fastlege?

Det må være helt spesielle kampanjer. Vanligvis koster det fra 700 kr og oppover.

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei er alltid 290 for lege

Nei, en konsultasjon hos allmennlege koster 695 kroner.

Du får 2 minutter digitalt for 295 kroner (rask vurdering) men det er ikke en konsultasjon.

Ikke for å være kritisk, men du må sammenligne epler og epler. Det du viser til er mer en reseptforespørsel hos fastlegen.

Endret av ISW
ISW skrev (7 minutter siden):

Nei, en konsultasjon hos allmennlege koster 695 kroner.

Du får 2 minutter digitalt for 295 kroner (rask vurdering) men det er ikke en konsultasjon.

Ikke for å være kritisk, men du må sammenligne epler og epler. Det du viser til er mer en reseptforespørsel hos fastlegen.

Videotime er 375. Skjønner ikke hvor du har prisene dine ifra

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Videotime er 375. Skjønner ikke hvor du har prisene dine ifra

Uansett hva du trenger, når du kommer og hvor lang tid det tar koster en legetime på klinikk alltid 695,-. Du betaler aldri tillegg for prøver, resepter eller henvisning. Hva koster det? Uansett hva du trenger, når du kommer og hvor lang tid det tar koster en legetime på klinikk alltid 695,-.

ISW skrev (8 timer siden):

Det må være helt spesielle kampanjer. Vanligvis koster det fra 700 kr og oppover.

Ser ut som om videotime koster bare 375,  - så det er tydeligvis stor forskjell på fremmøte på klinikk og video. Dr.Dropin | Alle legetjenester via video | Fastpris 375,– (drdropin.no)

frosken skrev (3 minutter siden):

Ser ut som om videotime koster bare 375,  - så det er tydeligvis stor forskjell på fremmøte på klinikk og video. Dr.Dropin | Alle legetjenester via video | Fastpris 375,– (drdropin.no)

Ser det.

Jeg lurer på hva som ligger i denne konsultasjonen og hvor lenge den varer, ser for meg at det stort sett er forespørsel om å fornye en resept som har gått ut e.l. 

Det er umulig å lønne en lege og bære selskapets kostnader på en ordinær konsultasjonspris på 375 kroner. Man kan argumentere med at fastleger er billigere men de har mye refusjoner fra Helfo.

Annonse

ISW skrev (8 minutter siden):

Ser det.

Jeg lurer på hva som ligger i denne konsultasjonen og hvor lenge den varer, ser for meg at det stort sett er forespørsel om å fornye en resept som har gått ut e.l. 

Det er umulig å lønne en lege og bære selskapets kostnader på en ordinær konsultasjonspris på 375 kroner. Man kan argumentere med at fastleger er billigere men de har mye refusjoner fra Helfo.

Har man 10 videokonsultasjoner pr. time går det nok rundt.

Anonymkode: 12538...812

ISW skrev (17 minutter siden):

Ser det.

Nei, reseptfornyelser og situasjoner hvor man vet hva man trenger, ser ut til å være enda billigere - da fyller man visst bare ut et skjema. Dr.Dropin | Selvbetjent Behandling | Få behandling uten legetime (drdropin.no)

Eneste forklaringen på den lave prisen jeg kan se, er at det ikke kreves noen form for kontorlokaler - kun en laptop. Da kan det bli ok butikk av å snakke med 3-4 pasienter pr time. 

Endret av frosken
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Legetime eller psykolog?

Kan lege der henvise til innleggelse lurte jeg på også? 

Hvis du føler deg akutt dårlig er det kanskje bedre å ringe legevakt? 

Anonymkode: 8324c...607

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...