Gå til innhold

«Prikker» i synsfeltet


bibben

Anbefalte innlegg

Jeg opplever uklare, små «prikker» i synsfeltet som flytter på seg når jeg leser på nettsider. Det er litt forstyrrende. Det har vart en stund. Har noen erfaringer eller kjennskap til fenomenet og vet hvordan man blir kvitt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du beskriver høres ut som auramigrene. Jeg har opplevd det noen få ganger med mange års mellomrom, det har alltid gitt seg etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bibben skrev (1 time siden):

Jeg opplever uklare, små «prikker» i synsfeltet som flytter på seg når jeg leser på nettsider. Det er litt forstyrrende. Det har vart en stund. Har noen erfaringer eller kjennskap til fenomenet og vet hvordan man blir kvitt det?

Det høres ut som mouches volantes. En lege beskrev det en gang som sand i maskineriet. Det er ufarlig og veldig vanlig med alderen.

https://sml.snl.no/mouches_volantes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Floaters? Er det en litt mørk prikk som dukker opp og beveger seg raskt ut mot kanten av synsfeltet eller blir sånn svevende en stund? Har det i stressende perioder, situasjoner og ved dårlig psykisk helse. Men er ikke farlig hos meg tror jeg. 

Kanskje høre med en optiker for sikkerhets skyld hvis det vedvarer. Ikke hør på anekdotiske erfaringer på Internett når det gjelder slikt ;)

Anonymkode: 09f69...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...