Gå til innhold

"Psykiateren" mister legautorisasjonen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Statens helsetilsyn tilbakekaller autorisasjonen til psykiateren som alle vet hvem er, men ingen kan navngi. Det er også to pågående politietterforskninger mot ham.

Sitat

 

I en pressemelding skriver Helsetilsynet at grunnen er «vedvarende faglig svikt, manglende rolleforståelse og mangelfull journalføring».

«Avvikene er så omfattende at Helsetilsynet har funnet det nødvendig å tilbakekalle psykiaterens autorisasjon», står det videre i pressemeldingen.

 

https://www.vg.no/nyheter/i/Xbmvng/opplysninger-til-vg-psykiater-mister-autorisasjonen-etter-flere-tilsynssaker

Anonymkode: d0f2b...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Statens helsetilsyn tilbakekaller autorisasjonen til psykiateren som alle vet hvem er, men ingen kan navngi. Det er også to pågående politietterforskninger mot ham.

https://www.vg.no/nyheter/i/Xbmvng/opplysninger-til-vg-psykiater-mister-autorisasjonen-etter-flere-tilsynssaker

Anonymkode: d0f2b...d64

Helsepersonell mister autorisasjon stadig, og mennesker mister jobbene sine daglig. Hva ønsker du ut av denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken har vært mye omtalt i media, om du ikke har fått det med deg. Varslene mot denne psykiateren ble nokså heftig debattert her inne da de kom. En god del bagatelliserte anklagene mot psykiateren. Det ble også sådd tvil om varslernes troverdighet og motiv.

Nå har saken blitt undersøkt og en konklusjon foreligger. De som har gjort undersøkelsen har hatt tilgang på mye mer informasjon enn forumdeltagere her. De har også en ekspertise få av forumdeltagerne har. Mange her har vært opptatt av saken, og nå vet vi mer om alvorlighetsgraden. Derfor delingen.

Anonymkode: d0f2b...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Saken har vært mye omtalt i media, om du ikke har fått det med deg. Varslene mot denne psykiateren ble nokså heftig debattert her inne da de kom. En god del bagatelliserte anklagene mot psykiateren. Det ble også sådd tvil om varslernes troverdighet og motiv.

Nå har saken blitt undersøkt og en konklusjon foreligger. De som har gjort undersøkelsen har hatt tilgang på mye mer informasjon enn forumdeltagere her. De har også en ekspertise få av forumdeltagerne har. Mange her har vært opptatt av saken, og nå vet vi mer om alvorlighetsgraden. Derfor delingen.

Anonymkode: d0f2b...d64

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Statens helsetilsyn tilbakekaller autorisasjonen til psykiateren som alle vet hvem er, men ingen kan navngi. Det er også to pågående politietterforskninger mot ham.

https://www.vg.no/nyheter/i/Xbmvng/opplysninger-til-vg-psykiater-mister-autorisasjonen-etter-flere-tilsynssaker

Anonymkode: d0f2b...d64

Googlet og virker ikke være den psykiateren du tror det er, men husker også den du tror det er og den situasjonen der og den autorisasjonen som forsvant der, men må være 2 forskjellige situasjoner/personer tror jeg (vet ikke sikkert)

Anonymkode: 395c8...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken handler om psykiateren Rød-Larsen varslet om om som har vært mye omtalt i media det siste året, men flere kvinner som har stått fram. Han mistet forøvrig ikke autorisasjonen pga. Rød-Larsen, men flere andre forhold.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/15qPAM/dette-er-historien-hilde-roed-larsen-har-fortalt-helsetilsynet

Anonymkode: d0f2b...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Denne saken handler om psykiateren Rød-Larsen varslet om om som har vært mye omtalt i media det siste året, men flere kvinner som har stått fram. Han mistet forøvrig ikke autorisasjonen pga. Rød-Larsen, men flere andre forhold.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/15qPAM/dette-er-historien-hilde-roed-larsen-har-fortalt-helsetilsynet

Anonymkode: d0f2b...d64

Ok ville bare få det frem siden det kunne tolkes som og av leserne oppfattes som at du snakket om en annen psykiater som IKKE er denne psykiateren, men greit nok mulig jeg misforstod ;) 

Anonymkode: 395c8...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Aner ikke hvem det er i så fall.

Anonymkode: d0f2b...d64

Ifølge en alternativ avis som egmont ikke ønsker å assosieres med, er det en person med initialer  F*S*

MEN, jeg tenkte også først at det var en annen, og alltid mulig avisen lyver eller tar feil da.

Anonymkode: 395c8...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ifølge en alternativ avis som egmont ikke ønsker å assosieres med, er det en person med initialer  F*S*

MEN, jeg tenkte også først at det var en annen, og alltid mulig avisen lyver eller tar feil da.

Anonymkode: 395c8...7aa

Det er nok han du tror, vel.

Anonymkode: b571d...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det overrasker meg ikke.

Jeg skal være oppriktig å si at han har hatt gode foredrag, han fremstår svært dyktig på flere områder. 

Men det er mye jeg har reagert på. Mye. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er psykiateren som omtales i iNyheter.

Anonymkode: d0f2b...d64

Egmont ønsker ikke å assosieres med slike nettsider, så admin blir nok sur på deg nå. Gå i skammekroken!

Men fra spøk til alvor, er egentlig enig i at en bør være forsiktig med å navngi i slike tilfeller (og at det er galt av (aviser egmont ikke ønsker å assosieres med) å gjøre det) fordi psykaitri pasienter ikke alltid kan "stoles på". Selv om han eventuelt er skyldig i noe er det ikke sikkert han er skyldig i alt, men kobles navnet med anklager sånn blir jo alt lagt i samme bås og folk vil tro han er skyldig i alt som ble anklaget

Anonymkode: 395c8...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Googlet og virker ikke være den psykiateren du tror det er, men husker også den du tror det er og den situasjonen der og den autorisasjonen som forsvant der, men må være 2 forskjellige situasjoner/personer tror jeg (vet ikke sikkert)

Anonymkode: 395c8...7aa

Offtopic, men for å være helt sikker sjekket jeg den andre personen (som avisen ikke snakket om) og han har nå fått (begrenset) autorisasjon tilbake så kan jobbe igjen visse vilkår, så er definitivt ikke samme person ja ;) 

Anonymkode: 395c8...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (46 minutter siden):

Ja, det overrasker meg ikke.

Jeg skal være oppriktig å si at han har hatt gode foredrag, han fremstår svært dyktig på flere områder. 

Men det er mye jeg har reagert på. Mye. 

 

Du har reagert på mye han ahr sagt på foredrag? Hva? 

Anonymkode: eea2a...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig at det først er akkurat nå, når han er pensjonist at de fratar han legeretten!? Kanskje de samarbeider med staten? Hvorfor i helvete finner de ut det først når han er pensjonist??? 

Anonymkode: eea2a...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Saken har vært mye omtalt i media, om du ikke har fått det med deg. Varslene mot denne psykiateren ble nokså heftig debattert her inne da de kom. En god del bagatelliserte anklagene mot psykiateren. Det ble også sådd tvil om varslernes troverdighet og motiv.

Nå har saken blitt undersøkt og en konklusjon foreligger. De som har gjort undersøkelsen har hatt tilgang på mye mer informasjon enn forumdeltagere her. De har også en ekspertise få av forumdeltagerne har. Mange her har vært opptatt av saken, og nå vet vi mer om alvorlighetsgraden. Derfor delingen.

Anonymkode: d0f2b...d64

Det vi nå vet er resultatet av Helsetilsynets vurdering. Det er ikke vanskelig å finne kompetente fagfolk som er kritiske til konklusjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du har reagert på mye han ahr sagt på foredrag? Hva? 

Anonymkode: eea2a...377

Jeg skrev ikke ang foredrag, men det har absolutt vært noe der også. Blant annet bilder av en som ikke godkjente det, og selv om hun er mer en offentlig person, så var det litt vulgært av ham å bruke henne i den forbindelsen han gjorde, som å vise et dårlig eksempel. Han sa også at han var for fysisk kontakt og at det kumne hjelpe ( helt ok ) , men det kunne ikke han tillate seg sidrn han var lege. Mannlig sådan. I en annen abledning forklarer en kollega  hvorfor denne legen må ta på nettopp en ung jente ( ingen god grunn )

Pluss det er annet jeg ikke vil utdype her da det handler om mine vurderinger av ham og hvorfor jeg har den oppfatningen. Det kam jeg fint holde for meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (4 minutter siden):

Det vi nå vet er resultatet av Helsetilsynets vurdering. Det er ikke vanskelig å finne kompetente fagfolk som er kritiske til konklusjonen. 

Du ville neppe skrevet dette om han ble frikjent på alle punkter. Uansett hvor kompetente de kritiske fagfolkene måtte være sitter de ikke på like mye informasjon som Helsetilsynet. 

Anonymkode: d0f2b...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...