Gå til innhold

kommentar til moderering - Kan psykiatrisk (DPS døgnpost) overvåke hva man skriver på forum?


psykedeliker

Anbefalte innlegg

Vendi skrev (9 timer siden):

Er ikke enig. Det var blant annet snakk om latterliggjøring av seriøse (for dem som startet trådene) problemstillinger fra et par brukere i to ulike tråder. Om poenget er humoren i seg selv, finnes det sikkert mer egnede tråder for det. Ellers finnes det et eget underforum for humor. 

Det kan jeg ikke huske. Husker du hva som ble skrevet som du mener var latterliggjøring? 

Anonymkode: 4b7eb...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja det du skriver i første avsnitt kan jeg jo skjønne. Men syns ikke litt humor skader noen spesielt ikke når det er så åpenbart tull. Syns også avsporingene hadde en rot i trådens tema også. Den tråden dere snakker om hadde jo alt fått sine svar på spørsmålet og tråden hadde vært dødd ut for lengst hadde det ikke vært for at "avsporerene" holdt i gang tråden

Anonymkode: 4b7eb...e9e

Åpenbart tull? Her snakker jeg altså om tråder hvor trådstarter ber om både sletting av seg selv og tråden fordi de føler seg latterliggjort. Humor er en god ting det, men man kan ikke tolke ting på psykiatriforumet som tull bare fordi det er temaer utenfor det vanlige. Det er først i den siste tiden det har vært opplevd at tråder om overvåkning har blitt tullet med og latterliggjort selv om det er helt reele temaer som har vært her siden tidenes morgen. Og meningen med trådene er jo at medlemmene skal få svar på det spør om og ønsker å diskutere, ikke at tråden holdes i live med fjasing.

 

Det er snakk om å ta hensyn til de forskjellige som er her. Når man har en reel tråd om at man er redd for at man er overvåket passer det seg meget dårlig og svare at skriver du dette og dette så kommer de og tar deg. Paranoia er en alvorlig diagnose og det er meget respektløst å tulle om dette bare fordi man selv ikke har opplevd dette. På forumet har vi alt fra friske brukere som har vært syke, folk som har erfaring igjennom jobb, men også folk som er alvorlige syke, er jevnlig innlagt og tungt medisinert. Man vet altså derfor ikke hvem som er i andre enden av det man skriver og da går det ann å vise de litt respekt slik man ville gjort i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (20 timer siden):

Åpenbart tull? Her snakker jeg altså om tråder hvor trådstarter ber om både sletting av seg selv og tråden fordi de føler seg latterliggjort. Humor er en god ting det, men man kan ikke tolke ting på psykiatriforumet som tull bare fordi det er temaer utenfor det vanlige. Det er først i den siste tiden det har vært opplevd at tråder om overvåkning har blitt tullet med og latterliggjort selv om det er helt reele temaer som har vært her siden tidenes morgen. Og meningen med trådene er jo at medlemmene skal få svar på det spør om og ønsker å diskutere, ikke at tråden holdes i live med fjasing.

 

Det er snakk om å ta hensyn til de forskjellige som er her. Når man har en reel tråd om at man er redd for at man er overvåket passer det seg meget dårlig og svare at skriver du dette og dette så kommer de og tar deg. Paranoia er en alvorlig diagnose og det er meget respektløst å tulle om dette bare fordi man selv ikke har opplevd dette. På forumet har vi alt fra friske brukere som har vært syke, folk som har erfaring igjennom jobb, men også folk som er alvorlige syke, er jevnlig innlagt og tungt medisinert. Man vet altså derfor ikke hvem som er i andre enden av det man skriver og da går det ann å vise de litt respekt slik man ville gjort i virkeligheten.

Ok unnskyld da. Det var nok jeg og noen andre som holdt hverandre i gang med det og så ble det bare verre og verre. Uten at jeg husker hva jeg har skrevet eller hvem som skrev hva. Men jeg er ganske sikker på at visse ord gjør at Kripos og FBI automatisk blir varslet

Anonymkode: 4b7eb...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg er ganske sikker på at visse ord gjør at Kripos og FBI automatisk blir varslet

Oi, holder vi på med dette enda? Hva bygger du denne antakelsen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Oi, holder vi på med dette enda? Hva bygger du denne antakelsen på?

Nå må du ikke spore av denne tråden også 😯 du kan google selv

Anonymkode: 4b7eb...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

😯 du kan google selv

Google gir deg akkurat det svaret du vil ha.

Jeg foretrekker å kontakte gjeldende departement når jeg lurer på noe spesifikt i statsforvaltningen. Da får jeg kvalitetssikrede svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 13.51):

Det kan jeg ikke huske. Husker du hva som ble skrevet som du mener var latterliggjøring? 

Anonymkode: 4b7eb...e9e

Jeg kan mest uttale meg om min egen tråd som jeg refererer til under her. Det er jeg som er trådstarter der. Jeg hadde et anfall (eller hva jeg skal kalle det) av paranoia, og ble møtt med latterliggjøring. Blant annet ble jeg bedt om å ringe og spørre politiet selv om de hadde et skjult budskap til meg, eller om de overvåket meg. Da jeg fortalte om min relle frykt og nevnte på at jeg hadde et paranoid gjennombrudd, ble jeg møtt med at opplevelsen min stod til strykkarakter. Jeg ble ikke trodd. Jeg ble også beskyldt for å påberope meg sårbarhet og sympati, og at jeg ville at folk skulle synes synd på meg. Det jeg skrev om ble kalt bullshit. Ting skled også ut og handlet om helt andre ting enn det som var trådens tema. Totalt neglisjerende av meg og min frykt. Det ble laget en del "humor" i tråden også, som ble ryddet. Tror ikke jeg har opplevd maken i min tid her på dol. Det såret meg og jeg kjenner fremdeles på vonde følelser pga dette. Jeg har en psykoselidelse, og i blant kan jeg få noen "topper" av blant annet paranoia. Da håpet jeg at jeg kunne spørre i tråden og få forsikringer. Men jeg kommer nok ikke til å gjøre det igjen. Hvis jeg gjør det håper jeg andre vil stoppe kjeften på disse to. Jeg prøvde så godt jeg kunne selv, men det var ikke nok. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (34 minutter siden):

Jeg kan mest uttale meg om min egen tråd som jeg refererer til under her. Det er jeg som er trådstarter der. Jeg hadde et anfall (eller hva jeg skal kalle det) av paranoia, og ble møtt med latterliggjøring. Blant annet ble jeg bedt om å ringe og spørre politiet selv om de hadde et skjult budskap til meg, eller om de overvåket meg. Da jeg fortalte om min relle frykt og nevnte på at jeg hadde et paranoid gjennombrudd, ble jeg møtt med at opplevelsen min stod til strykkarakter. Jeg ble ikke trodd. Jeg ble også beskyldt for å påberope meg sårbarhet og sympati, og at jeg ville at folk skulle synes synd på meg. Det jeg skrev om ble kalt bullshit. Ting skled også ut og handlet om helt andre ting enn det som var trådens tema. Totalt neglisjerende av meg og min frykt. Det ble laget en del "humor" i tråden også, som ble ryddet. Tror ikke jeg har opplevd maken i min tid her på dol. Det såret meg og jeg kjenner fremdeles på vonde følelser pga dette. Jeg har en psykoselidelse, og i blant kan jeg få noen "topper" av blant annet paranoia. Da håpet jeg at jeg kunne spørre i tråden og få forsikringer. Men jeg kommer nok ikke til å gjøre det igjen. Hvis jeg gjør det håper jeg andre vil stoppe kjeften på disse to. Jeg prøvde så godt jeg kunne selv, men det var ikke nok. 

 

Det jeg håper kan hjelpe deg i ettertid av slike episoder som i tråden der, er å skjønne at andre også kan ha mer og mindre alvorlige diagnoser her. Noen ganger gir det seg uttryklk i aggresivitet og latterliggjøring/ nedlatenhet, og prøv å tenk at det ikke handler om deg. Det er det du skriver som kan trigge dem, og det er ikke ditt ansvar eller din skyld. 

Jeg skjønner godt at det oppleves veldig ubehagelig og respektløst, og objektivt er det også begge deler. Bare husk at det ikke er noe du hverken fortjener eller legger opp til. Å være paranoid på den måten du skrev om i tråden du legger ut, er helt vanlig noen ganger ved visse diagnoser. At det oppleves veldig vanskelig og skaper frykt der og da er ikke vanskelig for de fleste å forstå. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (3 timer siden):

Jeg kan mest uttale meg om min egen tråd som jeg refererer til under her. Det er jeg som er trådstarter der. Jeg hadde et anfall (eller hva jeg skal kalle det) av paranoia, og ble møtt med latterliggjøring. Blant annet ble jeg bedt om å ringe og spørre politiet selv om de hadde et skjult budskap til meg, eller om de overvåket meg. Da jeg fortalte om min relle frykt og nevnte på at jeg hadde et paranoid gjennombrudd, ble jeg møtt med at opplevelsen min stod til strykkarakter. Jeg ble ikke trodd. Jeg ble også beskyldt for å påberope meg sårbarhet og sympati, og at jeg ville at folk skulle synes synd på meg. Det jeg skrev om ble kalt bullshit. Ting skled også ut og handlet om helt andre ting enn det som var trådens tema. Totalt neglisjerende av meg og min frykt. Det ble laget en del "humor" i tråden også, som ble ryddet. Tror ikke jeg har opplevd maken i min tid her på dol. Det såret meg og jeg kjenner fremdeles på vonde følelser pga dette. Jeg har en psykoselidelse, og i blant kan jeg få noen "topper" av blant annet paranoia. Da håpet jeg at jeg kunne spørre i tråden og få forsikringer. Men jeg kommer nok ikke til å gjøre det igjen. Hvis jeg gjør det håper jeg andre vil stoppe kjeften på disse to. Jeg prøvde så godt jeg kunne selv, men det var ikke nok. 

 

Jeg skumleste tråden nå og kan ikke se at noe i den tråden er spesielt ille. At du blir bedt om å ringe politiet for å spørre om de overvåker deg kan jeg ikke se noe galt i. Du må ikke være så hårsår. Hvis du tåler så lite eller er i en veldig dårlig periode burde du kanskje selv ta litt ansvar og holde deg unna. Og som Kashmir sier så er det ikke bare du som er alvorlig syk her, men de fleste som henger her er syke så du kan ikke forvente å få helsefaglige råd her inne om en tråd om overvåkning siden dette forumet har andre psykotiske som også er overvåket. 

Anonymkode: 4b7eb...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skumleste tråden nå og kan ikke se at noe i den tråden er spesielt ille. At du blir bedt om å ringe politiet for å spørre om de overvåker deg kan jeg ikke se noe galt i. Du må ikke være så hårsår. Hvis du tåler så lite eller er i en veldig dårlig periode burde du kanskje selv ta litt ansvar og holde deg unna. Og som Kashmir sier så er det ikke bare du som er alvorlig syk her, men de fleste som henger her er syke så du kan ikke forvente å få helsefaglige råd her inne om en tråd om overvåkning siden dette forumet har andre psykotiske som også er overvåket. 

Anonymkode: 4b7eb...e9e

Heldigvis er det sånn at de fleste her inne klarer å oppføre seg sivilisert tross psykisk lidelse. Det at man er psykisk syk fritar ingen for å være spydige og ekle. 

Og nå var det til meg i en sårbar situasjon dette ble skrevet til, ikke deg. Kan godt tenkes at du hadde opplevd det litt annerledes om det var deg og skrevet til deg. 

Men dette gidder jeg ikke å bruke mer tid på. Jeg har behandler i rl, og kommer til å forholde meg til denne heretter. Skal ikke skrive noe mer på forumet, verken om medisiner, sykdom eller symptomer. Jeg anser meg ferdig her. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (4 timer siden):

Da jeg fortalte om min relle frykt og nevnte på at jeg hadde et paranoid gjennombrudd, ble jeg møtt med at opplevelsen min stod til strykkarakter. Jeg ble ikke trodd.

Nå gjengir du ikke ordrett hva som ble skrevet. Det ble aldri skrevet at din opplevelse sto til strykkarakter, det er en fortolkning du selv har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...