Gå til innhold

Depersonalisering og antidepressiva


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar en antidepressiva som heter remeron. Har tatt den noen måneder og jeg opplever noe som jeg har funnet ut må være depersonalisering og derealisering, og føler meg helt merkelig og uten følelser- utover engstelse og depressivitet pga det jeg kjenner. 
Jeg klarer ikke å koble meg på virkeligheten og er bare inni meg selv, samtidig som det inni meg heller ikke føles som meg. 

Er det noen andre som har opplevd dette og vet om det kan komme av remeronen eller antidepressiva? Jeg syns det er litt merkelig at jeg blir mer og mer slik og også mer og mer urolig- selv om dette sikkert også kan være symptomer på depresjon eller angst. Jeg har lest på en del utenlandske nettsteder at det kan være bivirkning eller vanlig å oppleve på antidepressiva. Så ønsker å høre om noen har erfaring eller kunnskap om det her.

Jeg har lyst å spørre legen om å slutte på den- men da er jeg selvsagt redd for at noe skal bli verre. Men slik jeg har det nå pga disse symptomene er uholdbart. 
 

Anonymkode: d4162...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det mye før jeg ble medisinert. Merket ikke noe mer av det de 17 årene jeg gikk på zoloft, med 1 kraftig unntak. Går nå bare på AP og har ikke slike sumtom lenger.

Jeg tror det hovedsakelig skyldes angst.

Er remeron for angst eller bare depresjon?

Anonymkode: f3949...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde det mye før jeg ble medisinert. Merket ikke noe mer av det de 17 årene jeg gikk på zoloft, med 1 kraftig unntak. Går nå bare på AP og har ikke slike sumtom lenger.

Jeg tror det hovedsakelig skyldes angst.

Er remeron for angst eller bare depresjon?

Anonymkode: f3949...608

Begge deler. Men er vel i hovedsak angst som har vært utgangspunktet. Men en god blanding, litt uvisst, da det hele mest er en reaksjon på noe, og så sliter jeg med hele situasjonen med disse skremmende symptomene og alt.

Jeg syns bare det er så rart at jeg blir verre og verre av dette når jeg går på remeron. 
Beynte på cipralex først, den fikk jeg helt ekstremt økt angst av og det var da jeg syns det begynte å bli mer denne følelsen av uvirkelighet og de/dr, gikk på den en måned før jeg måtte slutte. Begynte på remeron en uke senere, syns jeg ble litt bedre i noen uker, men så har det blitt veldig ille igjen. Lurer rett og slett på om Ad kan forsterke og forverre slikt da

Anonymkode: d4162...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg hadde det mye før jeg ble medisinert. Merket ikke noe mer av det de 17 årene jeg gikk på zoloft, med 1 kraftig unntak. Går nå bare på AP og har ikke slike sumtom lenger.

Jeg tror det hovedsakelig skyldes angst.

Er remeron for angst eller bare depresjon?

Anonymkode: f3949...608

Går du på ap for angst, eller hadde du psykose også?

Anonymkode: d4162...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 14.29):

Jeg tar en antidepressiva som heter remeron. Har tatt den noen måneder og jeg opplever noe som jeg har funnet ut må være depersonalisering og derealisering, og føler meg helt merkelig og uten følelser- utover engstelse og depressivitet pga det jeg kjenner. 
Jeg klarer ikke å koble meg på virkeligheten og er bare inni meg selv, samtidig som det inni meg heller ikke føles som meg. 

Er det noen andre som har opplevd dette og vet om det kan komme av remeronen eller antidepressiva? Jeg syns det er litt merkelig at jeg blir mer og mer slik og også mer og mer urolig- selv om dette sikkert også kan være symptomer på depresjon eller angst. Jeg har lest på en del utenlandske nettsteder at det kan være bivirkning eller vanlig å oppleve på antidepressiva. Så ønsker å høre om noen har erfaring eller kunnskap om det her.

Jeg har lyst å spørre legen om å slutte på den- men da er jeg selvsagt redd for at noe skal bli verre. Men slik jeg har det nå pga disse symptomene er uholdbart. 
 

Anonymkode: d4162...f3b

Da jeg var deprimert fikk jeg utskrevet Remeron. Det var ikke legemiddelet for meg. Jeg ble som du skriver uten følelser, og følte meg som en zombie. Noe som familien også påpekte. Samtidig fikk jeg veldig lyst på usunn mat, men tror vektøkning og appetitt kan bære en bieffekt av flere antidepressiva. Jeg gikk til en psykolog, som mente jeg hadde fått feil legemiddel Cipralex. Dette fungerte bedre for meg. 

Anonymkode: aef7c...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 9.33):

Da jeg var deprimert fikk jeg utskrevet Remeron. Det var ikke legemiddelet for meg. Jeg ble som du skriver uten følelser, og følte meg som en zombie. Noe som familien også påpekte. Samtidig fikk jeg veldig lyst på usunn mat, men tror vektøkning og appetitt kan bære en bieffekt av flere antidepressiva. Jeg gikk til en psykolog, som mente jeg hadde fått feil legemiddel Cipralex. Dette fungerte bedre for meg. 

Anonymkode: aef7c...764

Jeg har prøvd cipralex også men den ble jeg veldig gal/angst av.

følte du deg ikke som deg selv på remeron?

Anonymkode: d4162...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er i oppstarten av AD (ssri) det er ille. Hvis du klarer, så prøv om du kan holde ut i tre til fire uker med økt angst og andre bivirkninger. Etter ca en måned det skal de fleste bivirkningene gi seg. Det er da du ser om du har effekt av medisinene. 

Anonymkode: aca9c...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er i oppstarten av AD (ssri) det er ille. Hvis du klarer, så prøv om du kan holde ut i tre til fire uker med økt angst og andre bivirkninger. Etter ca en måned det skal de fleste bivirkningene gi seg. Det er da du ser om du har effekt av medisinene. 

Anonymkode: aca9c...fa6

Er ikke ssri. Men remeron. Og gått på det i 2 1/2 måned.

Anonymkode: d4162...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 9.33):

Da jeg var deprimert fikk jeg utskrevet Remeron. Det var ikke legemiddelet for meg. Jeg ble som du skriver uten følelser, og følte meg som en zombie. Noe som familien også påpekte. Samtidig fikk jeg veldig lyst på usunn mat, men tror vektøkning og appetitt kan bære en bieffekt av flere antidepressiva. Jeg gikk til en psykolog, som mente jeg hadde fått feil legemiddel Cipralex. Dette fungerte bedre for meg. 

Anonymkode: aef7c...764

Hvordan zombie? Ble du frakobla virkeligheten og helt inni deg selv og?

Anonymkode: d4162...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...