Gå til innhold

Hjelp. Jeg har ekstreme munnsår!


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Det har toppet seg med stress her! Jeg bruker å få munnsår av det, men sist alvorlige tilfellet var i 2015 da jeg ikke kunne si nei til en date. Da fikk jeg en salve, men det hjalp ikke. Nå kjøpte jeg Antix for ni dager siden og det hjelper ingenting. Dere hadde blitt redde om dere så meg! Naboen gikk tilogmed og handlet for meg på helt eget intiativ i dag da han så meg. 

Jeg skal på julebord til onsdag, og lurer på om det er NOE som hjelper til da? Ellers må jeg avlyse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody skrev (2 minutter siden):

Inni eller utenpå munnen?

Utenpå. Overalt opp til nesa og ut på sidene. Jeg ser ut som et uhyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (Akkurat nå):

Det finnes ulike kremer, er det eneste rådet jeg kan gi. Ellers må man bare vente til det går bort av seg selv.

Ja... da får jeg prøve noe fra apoteket i morgen igjen. Hadde håpet noen hadde et mirakeltips 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Utenpå. Overalt opp til nesa og ut på sidene. Jeg ser ut som et uhyre. 

Det hørtes voldsomt ut. Det er ikke brennkopper da? Det fikk jeg i hele ansiktet da jeg var 16. Så ikke ut. 

Har dessverre ikke noen gode tips til hvordan få det til å gro raskere uansett hva det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (7 minutter siden):

Det hørtes voldsomt ut. Det er ikke brennkopper da? Det fikk jeg i hele ansiktet da jeg var 16. Så ikke ut. 

Har dessverre ikke noen gode tips til hvordan få det til å gro raskere uansett hva det er. 

Ja det er skikkelig utbrudd. Jeg har fått det flere ganger før, og ganske ofte da jeg var barn og tenåring. Men da gikk de fort over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Ja det er skikkelig utbrudd. Jeg har fått det flere ganger før, og ganske ofte da jeg var barn og tenåring. Men da gikk de fort over. 

Okei. Så kjedelig. Jeg pleide å få munnsår inni munnen. De kunne være veldig vonde. Men nå er det et par år siden sist utbrudd. Noe som er rart da jeg før fikk det to-tre ganger i året. 

Håper du blir fort bedre, men er jo ikke lenge til i morgen da. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 minutter siden):

Okei. Så kjedelig. Jeg pleide å få munnsår inni munnen. De kunne være veldig vonde. Men nå er det et par år siden sist utbrudd. Noe som er rart da jeg før fikk det to-tre ganger i året. 

Håper du blir fort bedre, men er jo ikke lenge til i morgen da. 😕

Ja, det er verre inni munnen, au! Dette er mer ekkelt enn vondt. 

Takk 🙂 jeg sørger ikke over å miste julebordet. Det er bare kjedelig fordi jeg må passe på å følge opp sosialt. Men jeg kan ikke gå ut blant folk sånn. Ikke i den settingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (16 minutter siden):

Ja, det er verre inni munnen, au! Dette er mer ekkelt enn vondt. 

Takk 🙂 jeg sørger ikke over å miste julebordet. Det er bare kjedelig fordi jeg må passe på å følge opp sosialt. Men jeg kan ikke gå ut blant folk sånn. Ikke i den settingen. 

Nei den skjønner jeg. Jeg fatter ikke at jeg gikk på skolen med de brennkoppene i ansiktet. Og til min helt nye kjæreste. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 minutter siden):

Nei den skjønner jeg. Jeg fatter ikke at jeg gikk på skolen med de brennkoppene i ansiktet. Og til min helt nye kjæreste. 😅

What boyfriends are for Glitter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, dette hørtes voldsomt ut. Og vondt! Jeg synes Antix er rene vidundermiddelet, forutsatt at man begynner påføringen tidlig, men ser det ikke hjelper for deg. Før Antix kom, brukte jeg Lassars pasta. Jeg synes den også virker veldig bra. Den tørker ut blemmene, så du bør stoppe i tide for den gjør skorper enda tørrere og stivere. Hovedgrunnen til at jeg ikke bruker Lassars lenger, er at den er veldig lite diskret. Den er sjokk sinkhvit, og folk tror at du ikke har tørket bort tannkremrester etter tannpuss 😅 Men kan jo være grei å ha på hjemme?

Det skal også finnes et munnsårplaster fra Compede, men vet ikke hvor bra det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (16 timer siden):

Det har toppet seg med stress her! Jeg bruker å få munnsår av det, men sist alvorlige tilfellet var i 2015 da jeg ikke kunne si nei til en date. Da fikk jeg en salve, men det hjalp ikke. Nå kjøpte jeg Antix for ni dager siden og det hjelper ingenting. Dere hadde blitt redde om dere så meg! Naboen gikk tilogmed og handlet for meg på helt eget intiativ i dag da han så meg. 

Jeg skal på julebord til onsdag, og lurer på om det er NOE som hjelper til da? Ellers må jeg avlyse. 

Det som alltid har fungert best for meg er sårsalven Brulidine, den både tørker ut og reduserer "infeksjon" i sårene. Men av en eller annen grunn så selges ikke Brulidine lenger i Norge. Vet ikke om det har kommet noen ny sårsalve som ligner. (Jeg har et lite lager av brulidine, og lurer på hva jeg skal gjøre hvis jeg får stygge sår i fremtiden og ikke lenger har mer igjen. ) Jeg har aldri hatt effekt av de salvene som er ment å være mest effektive, de som er ment å være direkte rettet mot herpes. 

Spørs vel om du blir helt helbredet innen i morgen, men generelt sett så passer jeg alltid på å dusje og bløte opp sårene godt hver morgen. Tørker så vekk løse skorper og hva det nå heter, før jeg smører sårene. Mot slutten av perioden bruker jeg bacimycin.  For meg tar det en uke fra start til jeg er ganske bra igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (16 timer siden):

Utenpå. Overalt opp til nesa og ut på sidene. Jeg ser ut som et uhyre. 

Enig med Glitter her, dette høres da ut som brennkopper!? Da kan det tenkes du trenger antibiotika, jeg ville tatt en telefon til fastlegen i dag.

Mine unger hadde det da de var små og jeg mener jeg brukte brulidin på det, som Frosken også nevner og det fungerte veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (6 timer siden):

Enig med Glitter her, dette høres da ut som brennkopper!? Da kan det tenkes du trenger antibiotika, jeg ville tatt en telefon til fastlegen i dag.

Mine unger hadde det da de var små og jeg mener jeg brukte brulidin på det, som Frosken også nevner og det fungerte veldig bra.

Det er litt bedre i dag, og jeg får se om ny salve hjelper nå. Har vært hos legen min tidligere når jeg har hatt utbrudd, men det er jo verre nå ja..Får se det an et par dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Det er litt bedre i dag, og jeg får se om ny salve hjelper nå. Har vært hos legen min tidligere når jeg har hatt utbrudd, men det er jo verre nå ja..Får se det an et par dager. 

Husk at det er jul da! Gå til legen i morgen så slipper du å bruke legevakten til dette. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Husk at det er jul da! Gå til legen i morgen så slipper du å bruke legevakten til dette. :) 

Ja, ringer legen i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 timer siden):

Ja, ringer legen i morgen. 

Hvis legen din har e-konsultasjon, så fungerer det godt å ta et bilde og sende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...