Gå til innhold

Badstue ved forkjølelse??


Glajenta

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med en lei forkjølelse. Er veldig tett i nesen og kjenner av og til litt spreng i panen. Jeg hoster mye og det minner om bronkitt. Feberen er der også, men det jeg lurer på er om hvilke virkning en skikkelig utsvetting i badstue har på forkjølelse?? Er det så sundt som noen skal ha det til, eller gjør det saken bare værre?? Det frister veldig, men vil gjerne ha svar på spm først :o)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære Glajenta,

Jeg vet at det er endel ganske bastante påstander som slenges ut av noen om badstuens gode effekt ved infeksjoner i luftveiene. Det kan være en vurderingssak. Jeg tror ikke du gjør noe galt ved å ta badstue hvis du har lett forkjølelse. Om det gjør noe bra er det kanskje mer tvilsomt, selv om det er mange som mener at de føler seg lettere etterpå. Derimot hvos du har noe mer enn lett forkjølelse, spesielt hvis infeksjonen affiserer også de nedre luftveiene (bronkitt, lungebetennelse) villle jeg vært mer forsiktig. Badstue representerer en ekstra belastning på blodsirkulasjonen, ikke minst hjerte-lungesystemet. Det gjør også lungebetennelse og andre infeksjoner i nedre luftveiene. Det er neppe heldig å legge sammen de to belastninger hvis det ikke er helt nødvendig. Du får vurdere selv hvilke gruppe du tilhører.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...