Gå til innhold

Utdrag fra annen tråd: Hvor stor pågang er det på poliklinikken der du bor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Utdrag fra tråden "Om du fikk veldig sjeldent og uregelmessige timer, ville du avsluttet eller tatt det du fikk?"

Sitat

Ja, det føles litt håpløst ut. Men har hørt fra andre at de har så sprengt kapasitet på poliklinikken her at de sender pasienter privat (altså at de betaler for pasienten så pasienten får ett tilbud privat), og når de tyr til det tenker jeg det sier litt om hvor dårlig det står til?

Anonymkode: a71bc...f09

Fikk meg til å stille spørsmålet:  Hvor stor pågang er det på poliklinikken der du bor? Skriv gjerne også hvor i landet du hører til om du ønsker.

Anonymkode: 6c953...587

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (5 minutter siden):

Det finnes oversikter over ventetider ved alle poliklinikker. Det sier noe om forholdet mellom pågang og kapasitet.

Hvor finner man denne oversikten?

psykedeliker
kupton skrev (4 minutter siden):

Det sier noe om forholdet mellom pågang og kapasitet.

Ja, men det sier ikke noe om hvor mange av de allerede innskrevne pasientene som egentlig ikke trenger tilbudet. Jeg kjenner til speedfreaks som spiller syke for å få gratis amfetamin. Jeg kjenner til pasienter som ruser seg inne på avdelingene. Jeg kjenner til pasienter som ikke forteller behandlerne sine at de lar kriminelle benytte hjemmene deres som base i bytte mot dop.

Du burde være glad for at noen på pasientsiden bryter den "uskrevne kodeksen" og snakker høyt om dette og annet som ikke er som det skal være i helsevesenet!

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (Akkurat nå):

Jeg søkte opp poliklinikken jeg hører til nå men der står bare "ikke oppdatert" hva betyr det egentlig?

AnonymBruker
kupton skrev (2 minutter siden):

Beklager svaret, men det betyr "Ikke oppdatert".

Poliklinikken har ikke sendt inn data.

Åja. Hva kan grunnene til at de ikke har sendt inn data være? Merker jeg ble litt skeptisk, er det fordi de har så dårlig data å vise til?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åja. Hva kan grunnene til at de ikke har sendt inn data være? Merker jeg ble litt skeptisk, er det fordi de har så dårlig data å vise til?

Jeg takker for tilliten, men det spørsmålet har jeg ingen forutsetning for å svare på.

Annonse

AnonymBruker

Jeg takker for tilliten, men det spørsmålet har jeg ingen forutsetning for å svare på.

Skjønner. Er det fordi der er så mange ulike grunner til å ikke sende inn data for de ulike poliklinikkene eller at du ikke kan svare? Ikke meningen å spør ihjel, jeg ble bare veldig nysgjerrig.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner. Er det fordi der er så mange ulike grunner til å ikke sende inn data for de ulike poliklinikkene eller at du ikke kan svare? Ikke meningen å spør ihjel, jeg ble bare veldig nysgjerrig.

Jeg kan tenke meg ulike grunner. Alt fra på systemnivå (de har ikke system) til en udugelig enkeltmedarbeider som ikke gidder/får det til eller noe annet.

AnonymBruker

Jeg kan tenke meg ulike grunner. Alt fra på systemnivå (de har ikke system) til en udugelig enkeltmedarbeider som ikke gidder/får det til eller noe annet.

Hehe. Okej. Det får vel bare forbli ett mysterium. Kanskje de sender inn data neste år?

AnonymBruker
kupton skrev (24 minutter siden):

Så vidt jeg husker, skal dette rapporteres månedlig.

Åja, daså. Kanskje det ikke trenger ta så lang tid før mysteriet blir løst da. Synes det er litt rart de ikke er strengere på at det må sendes inn data?

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 time siden):

Ja, men det sier ikke noe om hvor mange av de allerede innskrevne pasientene som egentlig ikke trenger tilbudet. Jeg kjenner til speedfreaks som spiller syke for å få gratis amfetamin. Jeg kjenner til pasienter som ruser seg inne på avdelingene. Jeg kjenner til pasienter som ikke forteller behandlerne sine at de lar kriminelle benytte hjemmene deres som base i bytte mot dop.

Du burde være glad for at noen på pasientsiden bryter den "uskrevne kodeksen" og snakker høyt om dette og annet som ikke er som det skal være i helsevesenet!

Jeg kjenner noen som går til dps i massevis av år. Snakker da om 4+ år selvom de ikke blir noe bedre. Da burde de heller avslutte å la noen som faktisk blir bedre få plassen

Anonymkode: 2d907...3a7

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner noen som går til dps i massevis av år. Snakker da om 4+ år selvom de ikke blir noe bedre. Da burde de heller avslutte å la noen som faktisk blir bedre få plassen

Anonymkode: 2d907...3a7

Nå er jo det opp til den enkelte behandler på det enkelte dps da. Hvis det av ulike årsaker anses som nyttig for en pasient å gå dit over lang tid, og det er kapasitet, så trenger jo ikke du å legge deg opp i det. 

Endret av Vendi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...