Gå til innhold

Om du fikk veldig sjeldent og uregelmessige timer, ville du avsluttet eller tatt det du fikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om du gikk til en behandler som sjeldent hadde mulighet til å ta deg inn til time så du var der veldig sjeldent og uregelmessig ville du da bare avsluttet eller tatt det du fikk? Som ett eksempel kan det gå 4-12 uker mellom timene. Har fått beskjed om at der ikke var mulighet eller kapasitet for å få en annen behandler.

Anonymkode: a71bc...f09

Fortsetter under...

AnonymBruker

Personlig ville jeg selvfølgelig sluttet. Fordi det ville bare skapt stress og bekymring for meg. 

Nå vet jeg ikke hva slags diagnoser du har eller hvorfor du går dit og om du i det hele tatt trenger hjelp. Men dersom du trenger hjelp vil jeg heller anbefale kommunens lavterskel psykiatri. Gratis er det også. 

Anonymkode: e7619...f09

Trinity80
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du gikk til en behandler som sjeldent hadde mulighet til å ta deg inn til time så du var der veldig sjeldent og uregelmessig ville du da bare avsluttet eller tatt det du fikk? Som ett eksempel kan det gå 4-12 uker mellom timene. Har fått beskjed om at der ikke var mulighet eller kapasitet for å få en annen behandler.

Hvorfor ikke heller ytre ønsker om hva som fungerer best for én? Eller er vi helt gått bort fra det? 

Jeg hadde heller snakket ut og fortalt hva jeg ønsker, og hva som fungerer best for meg for å få en strukturert behandlingsplan. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Personlig ville jeg selvfølgelig sluttet. Fordi det ville bare skapt stress og bekymring for meg. 

Nå vet jeg ikke hva slags diagnoser du har eller hvorfor du går dit og om du i det hele tatt trenger hjelp. Men dersom du trenger hjelp vil jeg heller anbefale kommunens lavterskel psykiatri. Gratis er det også. 

Anonymkode: e7619...f09

Jeg har depresjoner og asperger. Så ja, jeg er enig i at det bare skaper stress og bekymring når det blir så sjeldent og uregelmessig. Skal sjekke ut muligheten for kommunens lavterskel psykiatri tilbud.

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke heller ytre ønsker om hva som fungerer best for én? Eller er vi helt gått bort fra det? 

Jeg hadde heller snakket ut og fortalt hva jeg ønsker, og hva som fungerer best for meg for å få en strukturert behandlingsplan. 

Tror du ikke jeg har gjort det? Som jeg nevnte er det ikke mulig... 

Trinity80
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du ikke jeg har gjort det? Som jeg nevnte er det ikke mulig... 

Har aldri vært borti at jeg ikke kan få en annen behandler når jeg har ønsket det siden jeg debuterte med begge bena i helse-Norge i 2008. Den er ny for meg, ulik praksis?

Annonse

AnonymBruker

Har aldri vært borti at jeg ikke kan få en annen behandler når jeg har ønsket det siden jeg debuterte med begge bena i helse-Norge i 2008. Den er ny for meg, ulik praksis?

Ja, tydeligvis. Fikk blankt nei og beskjed om at de ikke hadde kapasitet til det.

Trinity80
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, tydeligvis. Fikk blankt nei og beskjed om at de ikke hadde kapasitet til det.

Nå kjenner jeg ikke til bakgrunnen, men hørtes helt håpløst ut 🫤

AnonymBruker

Nå kjenner jeg ikke til bakgrunnen, men hørtes helt håpløst ut 🫤

Ja, det føles litt håpløst ut. Men har hørt fra andre at de har så sprengt kapasitet på poliklinikken her at de sender pasienter privat (altså at de betaler for pasienten så pasienten får ett tilbud privat), og når de tyr til det tenker jeg det sier litt om hvor dårlig det står til?

Trinity80
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det føles litt håpløst ut. Men har hørt fra andre at de har så sprengt kapasitet på poliklinikken her at de sender pasienter privat (altså at de betaler for pasienten så pasienten får ett tilbud privat), og når de tyr til det tenker jeg det sier litt om hvor dårlig det står til?

Ja, faktisk 😑😑

AnonymBruker
Trinity80 skrev (5 minutter siden):

Ja, faktisk 😑😑

Det er vel dessverre ingenting å gjøre noe med, en må vel bare godta at det er slik psykiatrien har blitt nå?

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (Akkurat nå):

Ville lett etter et bedre tilbud, men ikke sluttet før et bedre var på plass.

Hvor finner man ett bedre tilbud da? Jeg har ikke råd til å gå privat.

psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men dersom du trenger hjelp vil jeg heller anbefale kommunens lavterskel psykiatri.

Det er ikke alle kommuner som har dette, eller riktig kompetanse hos tilbudene de har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...