Gå til innhold

Hvordan blir det rettferdig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei du gikk tilbake på det fordi Kayia var uenig med deg og du heller vil være enig med henne enn og stå for det du skrev. 

Anonymkode: 50256...aa1

Det har ikke noe med Kayia å gjøre, jeg svarte litt på siden av problemstillingen din. Det å forlange kompensasjon for gaver andre har fått til spesielle anledninger, er ganske fjernt fra min tankegang. 

Jeg er enig i at det så utydelig ut. Men altså: Hvis giveren ønsker å behandle dere likt, kan det knyttes til en annen spesiell anledning enn bryllup. Og det er slett ikke uvanlig at man gifter seg i godt voksen alder, selv om man ser det som utenkelig som ung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det først skal være 40 hvorfor sier du ikke 50 60 70 eller 80? Hvor kan det ikke være 20 ell 30? Rundt er rundt uansett. Dette var skikkelig a4 svar. 

Anonymkode: 50256...aa1

Det har jeg svart på allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

men hvordan mener du at min tråd kan bli rettferdig når jeg ikke skal gifte meg noen gang? Mener du at jeg skal straffes fordi jeg ikke gifter meg og gå glipp av så mange penger? Eller burde jeg fått de nå? 

Anonymkode: 50256...aa1

Hvis du bare skal få disse pengene uten noen anledning, så blir jo der veldig urettferdig ovenfor søsken som faktisk har giftet seg. Da vil jo de egentlig ikke ha fått noe gave da. For siden du har fått disse pengene uten noen grunn, så måtte jo søsknene også få uten noe grunn.  

Det er vanlig å gi barn (og forsåvidt andre) gaver ved bryllup o.l. Dette er et valg som barna tar, om de skal gifte seg eller ikke. Du velger og ikke gifte deg og da velger du også bort det å få gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (3 timer siden):

Det har ikke noe med Kayia å gjøre, jeg svarte litt på siden av problemstillingen din. Det å forlange kompensasjon for gaver andre har fått til spesielle anledninger, er ganske fjernt fra min tankegang. 

Jeg er enig i at det så utydelig ut. Men altså: Hvis giveren ønsker å behandle dere likt, kan det knyttes til en annen spesiell anledning enn bryllup. Og det er slett ikke uvanlig at man gifter seg i godt voksen alder, selv om man ser det som utenkelig som ung. 

Men det er lov å svare på siden så du kan godt få lov til å mene at du forstår meg med du tidligere skrev. Det synes jeg var veldig fint gjort av deg, jeg fikk en følelse av og bli forstått og bli validerer, som er viktig egenskap. 

Anonymkode: 50256...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (2 timer siden):

Hvis du bare skal få disse pengene uten noen anledning, så blir jo der veldig urettferdig ovenfor søsken som faktisk har giftet seg. Da vil jo de egentlig ikke ha fått noe gave da. For siden du har fått disse pengene uten noen grunn, så måtte jo søsknene også få uten noe grunn.  

Det er vanlig å gi barn (og forsåvidt andre) gaver ved bryllup o.l. Dette er et valg som barna tar, om de skal gifte seg eller ikke. Du velger og ikke gifte deg og da velger du også bort det å få gave.

Det er ikke rettferdig, synes jeg. Jeg har fått minst av alle jeg skal si deg. Denne kampen tar jeg. 

Anonymkode: 50256...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

jeg fikk en følelse av og bli forstått og bli validerer

Voksne og selvstendige mennesker trenger ikke ekstern validering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Voksne og selvstendige mennesker trenger ikke ekstern validering.

Kilder til påstanden din? For det er så feil det kan bli. Du skylder meg fortsatt forklaring for kritisk tenkning. Jeg har ventet og ventet. Kommer det før 2060?

Anonymkode: 50256...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skylder meg fortsatt forklaring for kritisk tenkning.

Nei, jeg skylder deg ingen verdens ting. Du finner det forresten i læreplanen for grunnskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er ikke rettferdig, synes jeg. Jeg har fått minst av alle jeg skal si deg. Denne kampen tar jeg. 

Anonymkode: 50256...aa1

Har du summert opp hvor mye du har fått, måned til måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (25 minutter siden):

Nei, jeg skylder deg ingen verdens ting. Du finner det forresten i læreplanen for grunnskolen.

Jo du skylder meg forklaring med egne ord når du kommer med en sånn påstand. Faktisk skal man ikke bruke ord som man ikke kan eller vet hva betyr, det er punkt 1a) i læreplanen. 

Anonymkode: 50256...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (22 minutter siden):

Har du summert opp hvor mye du har fått, måned til måned?

Nei det er sånn man bare vet hvis man er våken og følger med. 

Anonymkode: 50256...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det er sånn man bare vet hvis man er våken og følger med. 

Anonymkode: 50256...aa1

Ok, så siden du er våken og følger med - hvor mye har du fått?

Anonymkode: c7108...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ok, så siden du er våken og følger med - hvor mye har du fått?

Anonymkode: c7108...0c4

Hvor viktig info er det? Det som er viktig er hva jeg ikke har fått. 

Anonymkode: 50256...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor viktig info er det? Det som er viktig er hva jeg ikke har fått. 

Anonymkode: 50256...aa1

Nei. Det som er viktig er hva du har fått. Du har et søsken som har fått 10 000,-.

Hvor mye har du fått?

Anonymkode: c7108...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Det som er viktig er hva du har fått. Du har et søsken som har fått 10 000,-.

Hvor mye har du fått?

Anonymkode: c7108...0c4

Det vil jeg ikke si. 

Anonymkode: 50256...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det vil jeg ikke si. 

Anonymkode: 50256...aa1

Det vil si: 10 000,- eller mer.

Så det er ikke rettferdig. Antagelig er det urettferdig mot ditt søsken, sånn egentlig.

Anonymkode: c7108...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vil si: 10 000,- eller mer.

Så det er ikke rettferdig. Antagelig er det urettferdig mot ditt søsken, sånn egentlig.

Anonymkode: c7108...0c4

Nei sånn egentlig er jeg veldig på minussiden. Korrekt skal være korrekt.. 

Anonymkode: 50256...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man får bryllupsgave når man gifter seg. Det er ei bryulluosgave. Ikke noe forskudd på arv. 
Man kan ikke forvente å få samme sum om man ikke gifter seg. 
Vi fikk penger av våre foreldre da vi giftet oss, mine søsken fikk ikke det. 
 

Men om mine foreldre gir penger til mine søsken fordi de trenger noe så er ikke det min business. Jeg er jo voksen og har egen inntekt selv 

Anonymkode: c0584...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...