Gå til innhold

Hvis du ringer noen og de ikke tar tlf


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Hersketeknikker er under mitt nivå. Det er forresten en hersketeknikk i seg selv å beskylde andre for hersketeknikker, visste du det?

Hent deg litt potetgull, og briller hvis du har. Dette her tar av🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vedkommende tok ikke tlf fordi vedkommende ikke kunne snakke pga et møte liksom, men det visste jo ikke jeg! Jeg hadde et spørsmål jeg ikke kunne vente med. 

Hvis du ringer til folk som er på jobb, må du regne med at de ikke kan ta telefonen. På jobb har man møter, samtaler, presentasjoner, kunder osv. Da forutsettes det at man ikke svarer når "hvem som helst" ringer, men at man tar kontakt etterpå. De fleste foreldre gjør unntak hvis de ser det er nummeret til barnehagen, skolen eller barn som nylig har begynt å gå hjem alene og komme til tomt hus. Men alle andre må vente til det passer bedre. Arbeidslivet hadde ikke fungert ellers.

Er det virkelig krise (og da mener jeg noe verre enn "et spørsmål som ikke kan vente"), får du sende en kort og tydelig melding rett etter at du har ringt, så får du trolig respons raskere. Men ikke misbruk den metoden, du skal ikke skremme folk unødig fordi du er utålmodig. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei

Ikke det, nei. Så hvor er den seriøse tråden du snakket om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lady HM skrev (3 minutter siden):

Ok, jeg forstår at du ble skuffa, siden du åpenbart hadde noe veldig viktig å snakke om. Men du fremstår som sur og nesten litt sint for at (moren din?) satt i et møte og ikke kunne ta telefonen. Du mener tydeligvis at hun gjorde noe forferdelig feil ved å sitte i dette møtet, og ikke sitte ved telefonen sin i tilfelle du skulle ringe henne. Det er jo ikke slik virkeligheten er - folk holder på med andre ting, ting som er like viktig som deg, og de må utføre disse forpliktelsene og da kommer kanskje du i andre rekke noen ganger. 

Fint du viser forståelse evne til empati og validering. Veldig bra gjort , det skal du ha. Det er meget viktig egenskap å kunne. Noen ganger må den læres av andre. 

Anonymkode: 84722...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (1 minutt siden):

Hvis du ringer til folk som er på jobb, må du regne med at de ikke kan ta telefonen. På jobb har man møter, samtaler, presentasjoner, kunder osv. Da forutsettes det at man ikke svarer når "hvem som helst" ringer, men at man tar kontakt etterpå. De fleste foreldre gjør unntak hvis de ser det er nummeret til barnehagen, skolen eller barn som nylig har begynt å gå hjem alene og komme til tomt hus. Men alle andre må vente til det passer bedre. Arbeidslivet hadde ikke fungert ellers.

Er det virkelig krise (og da mener jeg noe verre enn "et spørsmål som ikke kan vente"), får du sende en kort og tydelig melding rett etter at du har ringt, så får du trolig respons raskere. Men ikke misbruk den metoden, du skal ikke skremme folk unødig fordi du er utålmodig. 

Jeg er ikke hvem som helst. Det var krise, hvorfor ellers skulle jeg bli skuffa? Liksom? Du snakker til meg som jeg skulle vært hjerneskada. 

Anonymkode: 84722...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fint du viser forståelse evne til empati og validering.

Voksne mennesker kan validere seg selv hvis de trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt ubegripelig at TS sin mor ikke forsto av seg selv at mobilen må være påskrudd med lyd 24/7, og viktige jobbmøter må avbrytes sporenstreks hvis TS ringer. Det kan være viktige ting som at TS trenger å låne penger eller hytta, og slikt kan ikke vente en halvtime. Det må jo TS sin mor også forstå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Det er helt ubegripelig at TS sin mor ikke forsto av seg selv at mobilen må være påskrudd med lyd 24/7, og viktige jobbmøter må avbrytes sporenstreks hvis TS ringer. Det kan være viktige ting som at TS trenger å låne penger eller hytta, og slikt kan ikke vente en halvtime. Det må jo TS sin mor også forstå!

Nå går du og spiser middag. 

Anonymkode: 84722...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Voksne mennesker kan validere seg selv hvis de trenger det.

Nei ikke jeg. 

Anonymkode: 84722...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (4 minutter siden):

Trollemor is back.

Har du stått opp med feil fot? 

Anonymkode: 84722...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke hvem som helst.

Jeg skrev "hvem som helst" i anførselstegn for å skille det ut fra de ekstraordinære jeg nevnte: Barnehagen, skolen og relativt små barn som er alene hjemme. Jeg kunne nevnt gamle foreldre også, hvis de ikke er av typen som ikke forstår eller glemmer at barna er på jobb og ofte ringer for å småprate. 

Voksne barn, ektefeller / kjærester, andre familiemedlemmer og ukjente numre må vente til man kan ringe tilbake. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var krise, hvorfor ellers skulle jeg bli skuffa?

Du skrev at det var et spørsmål som ikke kunne vente. Jeg tolket ikke det som krise. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du snakker til meg som jeg skulle vært hjerneskada. 

Du skrev "Vedkommende tok ikke tlf fordi vedkommende ikke kunne snakke pga et møte liksom, men det visste jo ikke jeg!" For meg høres det ikke ut som skade, men som lite modent. De fleste forstår at en som er på jobb, ofte ikke kan svare telefonen. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du stått opp med feil fot? 

Anonymkode: 84722...f71

Nei, men du har tydeligvis det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
laban skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev "hvem som helst" i anførselstegn for å skille det ut fra de ekstraordinære jeg nevnte: Barnehagen, skolen og relativt små barn som er alene hjemme. Jeg kunne nevnt gamle foreldre også, hvis de ikke er av typen som ikke forstår eller glemmer at barna er på jobb. 

Voksne barn, ektefeller / kjærester, andre familiemedlemmer og ukjente numre må vente til man kan ringe tilbake. 

Du skrev at det var et spørsmål som ikke kunne vente. Jeg tolket ikke det som krise. 

Du skrev "Vedkommende tok ikke tlf fordi vedkommende ikke kunne snakke pga et møte liksom, men det visste jo ikke jeg!" For meg høres det ikke ut som skade, men som lite modent. De fleste forstår at en som er på jobb, ofte ikke kan svare telefonen. 

Det var krise når jeg sier det er det da er det krise. Kan jo være jeg er en bestemor som satt på sykehjem for det du vet. 

Anonymkode: 84722...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (1 minutt siden):

Nei, men du har tydeligvis det.

Ja det er sant. 

Anonymkode: 84722...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir dem samme behandling tilbake altså. Hvis de ikke vil snakke med deg så snakker ikke du med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var krise når jeg sier det er det da er det krise.

Du skrev ikke det i starten, bare at det var et spørsmål som ikke kunne vente. Jeg har nevnt hva du bør gjøre hvis det er krise og du ikke får svar: Send en kort og tydelig melding med stikkord for hva krisen består i, og avslutt med "ring meg snarest". 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan jo være jeg er en bestemor som satt på sykehjem for det du vet. 

Nei, det kan ikke hende. Dessuten - hvis man har familiemedlemmer på sykehjem, har man gjerne lagret institusjonens nr, slik at man vet når de ringer derfra og kan prioritere deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei ikke jeg.

Så du innrømmer at du ikke er voksen altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Så du innrømmer at du ikke er voksen altså?

Ikke gidd, dette her er en Anonym som gjør alt for å holde ballen i gang her. Trolig en drittunge - for alt vi vet sent utviklet voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...