AnonymBruker Skrevet 18. februar Del Skrevet 18. februar Den intense fremmedfølelse kom imidlertid etter keg begynte på AD og er om mulig enda verre nå etter jeg slutta. Derfor må jeg jo spørre om dette og evt hvor lang tid før det normaliseres igjen Anonymkode: 7b652...c74 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478427-normalisert/page/2/#findComment-4249990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 12.09): Ja men kan dette komme som et symptom som bare er der konstant da..? Hva er isåfall løsningen for å komme seg tilbake til seg selv? Anonymkode: 7b652...c74 Du bør starte med å (sitat fra tidligere svar): "granske deg selv med et åpent og ærlig blikk innover. Hvorfor opplever du hele tiden en uro? Hva handler den egentlig om? Ta det opp med behandler. Å gå i terapi, handler om å kjenne etter på følelser." Jeg har nå ikke vært på DOL på noen dager, fordi jeg har hatt det travelt med annet, men jeg ser at første uleste tråd under denne har emnet: "Hvordan finne tilbake til seg selv?" Dette er emner som har florert på forumet den siste tiden, relativt mange av de opprettet av deg, og jeg tror du vil komme lenger om du begynner å gjøre alle tipsene du har fått om til handling. Om du ikke ser at du har fått noen råd, da tror jeg ikke du vil se noen råd i fremtidige tråder som du oppretter. Det er lite vits i å spørre for å spørre - du får ikke gjort noe med hverdagen din av den grunn. Det eneste er å utsette å gjøre noe samt å holde deg opptatt. Og det er kanskje kjerneproblematikken. Har du fått lest i en av Ingvard Wilhelmsens bøker? Det er det mest konkrete rådet du kan få. Jeg har møtt han personlig, og etter en konsultasjon synes jeg han bare var urimelig og lite forståelsesfull, slik du synes jeg var urimelig ovenfor, men etter hvert har jeg innsett at han sa en del nyttig. Men i blant ser en det ikke med en gang. Min erfaring har vært at det har lønnet seg å være åpen for nye tanker i terapien. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478427-normalisert/page/2/#findComment-4251594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar Eva Sofie skrev (5 minutter siden): Du bør starte med å (sitat fra tidligere svar): "granske deg selv med et åpent og ærlig blikk innover. Hvorfor opplever du hele tiden en uro? Hva handler den egentlig om? Ta det opp med behandler. Å gå i terapi, handler om å kjenne etter på følelser." Jeg har nå ikke vært på DOL på noen dager, fordi jeg har hatt det travelt med annet, men jeg ser at første uleste tråd under denne har emnet: "Hvordan finne tilbake til seg selv?" Dette er emner som har florert på forumet den siste tiden, relativt mange av de opprettet av deg, og jeg tror du vil komme lenger om du begynner å gjøre alle tipsene du har fått om til handling. Om du ikke ser at du har fått noen råd, da tror jeg ikke du vil se noen råd i fremtidige tråder som du oppretter. Det er lite vits i å spørre for å spørre - du får ikke gjort noe med hverdagen din av den grunn. Det eneste er å utsette å gjøre noe samt å holde deg opptatt. Og det er kanskje kjerneproblematikken. Har du fått lest i en av Ingvard Wilhelmsens bøker? Det er det mest konkrete rådet du kan få. Jeg har møtt han personlig, og etter en konsultasjon synes jeg han bare var urimelig og lite forståelsesfull, slik du synes jeg var urimelig ovenfor, men etter hvert har jeg innsett at han sa en del nyttig. Men i blant ser en det ikke med en gang. Min erfaring har vært at det har lønnet seg å være åpen for nye tanker i terapien. Hei, det er nok ikke bare meg som har oppretta tråder her altså. Jeg som skrev denne tråden sliter fortsatt men prøver å ikke tenke så mye på det/ distrahere meg osv, men det er vanskelig. Det føles veldig fysisk inni Meg- noe er annerledes.. Anonymkode: 7b652...c74 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478427-normalisert/page/2/#findComment-4251598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar Eva Sofie skrev (14 minutter siden): Du bør starte med å (sitat fra tidligere svar): "granske deg selv med et åpent og ærlig blikk innover. Hvorfor opplever du hele tiden en uro? Hva handler den egentlig om? Ta det opp med behandler. Å gå i terapi, handler om å kjenne etter på følelser." Jeg har nå ikke vært på DOL på noen dager, fordi jeg har hatt det travelt med annet, men jeg ser at første uleste tråd under denne har emnet: "Hvordan finne tilbake til seg selv?" Dette er emner som har florert på forumet den siste tiden, relativt mange av de opprettet av deg, og jeg tror du vil komme lenger om du begynner å gjøre alle tipsene du har fått om til handling. Om du ikke ser at du har fått noen råd, da tror jeg ikke du vil se noen råd i fremtidige tråder som du oppretter. Det er lite vits i å spørre for å spørre - du får ikke gjort noe med hverdagen din av den grunn. Det eneste er å utsette å gjøre noe samt å holde deg opptatt. Og det er kanskje kjerneproblematikken. Har du fått lest i en av Ingvard Wilhelmsens bøker? Det er det mest konkrete rådet du kan få. Jeg har møtt han personlig, og etter en konsultasjon synes jeg han bare var urimelig og lite forståelsesfull, slik du synes jeg var urimelig ovenfor, men etter hvert har jeg innsett at han sa en del nyttig. Men i blant ser en det ikke med en gang. Min erfaring har vært at det har lønnet seg å være åpen for nye tanker i terapien. Hva kan være grunner da? At man har det vanskelig å ikke tør åpne følelsene for det? Kan det gi slike symptomer? Anonymkode: 7b652...c74 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478427-normalisert/page/2/#findComment-4251601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hei, det er nok ikke bare meg som har oppretta tråder her altså. Jeg som skrev denne tråden sliter fortsatt men prøver å ikke tenke så mye på det/ distrahere meg osv, men det er vanskelig. Det føles veldig fysisk inni Meg- noe er annerledes.. Anonymkode: 7b652...c74 Det er jeg selvsagt klar over, og derfor skrev jeg "relativt mange..." Dette handler om tråder som TS oppretter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478427-normalisert/page/2/#findComment-4251613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hva kan være grunner da? At man har det vanskelig å ikke tør åpne følelsene for det? Kan det gi slike symptomer? Anonymkode: 7b652...c74 Grunner har du Googlet deg frem til, så der trenger du ikke min hjelp. Jeg ville vært mer opptatt av hvordan få det bedre fremfor årsaken. Du avgjør selv hva som er viktigst for deg. Mer kan jeg ikke hjelpe deg med i denne omgang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478427-normalisert/page/2/#findComment-4251614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar Eva Sofie skrev (1 minutt siden): Grunner har du Googlet deg frem til, så der trenger du ikke min hjelp. Jeg ville vært mer opptatt av hvordan få det bedre fremfor årsaken. Du avgjør selv hva som er viktigst for deg. Mer kan jeg ikke hjelpe deg med i denne omgang. Tenker at grunnen er relevant for metoden… Wilhelmsen driver vel med metakognitiv terapi gjør han ikke? Det er jo en metode, og så er det det motsatte som er å finne årsaker og kjenne på følelser…? Anonymkode: 7b652...c74 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478427-normalisert/page/2/#findComment-4251615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.