Gå til innhold

Høy angst over tid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis man har høy angst over tid- er det da vanlig at man er mer impulsiv, ikke klarer tenke så klart, føle seg koblet på seg selv og ha en litt endrer selvoppfattelse?

Jeg føler litt som at kroppen (hode) er i en eller annen tilstand av survival mode og dermed klarer man ikke forholde seg og se seg selv utenfra, at man bare handler på «frykten» og ikke klarer planlegge tenke eller konsentrere seg og fokusere på andre ting?

Anonymkode: b059a...9be

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/478608-h%C3%B8y-angst-over-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (2 timer siden):

Ja kan kjenne meg igjen i den beskrivelsen. Man må ha medisiner som demper angsten eller eliminere problemet som fører til angsten.

Ja det er kanskje logisk at man blir slik om det er vedvarende fight flight freeze tilstand. Så var det det å finne og eliminere grunnen da

Annonse

AnonymBruker

Jeg har lært meg å tåle angsten. Har bipolar og angst i perioder. Det var verre de første gangene men nå er jeg vant med det og blir ikke redd eller forvirret. Det er veldig vondt å ha angst og jeg har medfølelse med alle som har det

Anonymkode: b66eb...082

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har lært meg å tåle angsten. Har bipolar og angst i perioder. Det var verre de første gangene men nå er jeg vant med det og blir ikke redd eller forvirret. Det er veldig vondt å ha angst og jeg har medfølelse med alle som har det

Jeg får angst av de symmtomene. Men om de skyldes angst så er det jo litt vanskelig 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg får angst av de symmtomene. Men om de skyldes angst så er det jo litt vanskelig 

Du lærer deg å ikke bli redd av angsten med tiden. Tro meg. Da er det lettere å stå i selv om det er sykt vondt likevel 

AnonymBruker
Everybody skrev (13 timer siden):

Fører angst til at stemmen deres blir lysere?

Interessant observasjon- har ikke tenkt over det men det er kanskje logisk at om man er konstant stressa så snakker man fortere og er anspent og dermed blir stemmen lysere? Om man er rolig fokusert og tilstede så blir også stemmen roligere og dypere 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du lærer deg å ikke bli redd av angsten med tiden. Tro meg. Da er det lettere å stå i selv om det er sykt vondt likevel 

Blir redd for symptomene som er at jeg ikke tenker klart, handler på impuls, uro og det andre jeg skrev. Fordi det er ikke meg liksom

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...