Gå til innhold

Rebound effekt sobril

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Du burde prøve å akseptere at du har angst. Du mener du får angst av tabletter når du begynner på de, og du mener du får angst når du slutter på de. Det er vel mer sannsynlig at det er den grunnleggende angsten din som ikke går ned per nå. 

?

Jeg lurte bare på det med denne reboundeffekten - om det stemmer at man kan få det av lite bruk- siden da har jeg mindre lyst å prøve å begynne å bruke sobril

Anonymkode: f510a...90a

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

?

Jeg lurte bare på det med denne reboundeffekten - om det stemmer at man kan få det av lite bruk- siden da har jeg mindre lyst å prøve å begynne å bruke sobril

Jeg har ikke brukt solbril bortsett fra en gang, men har brukt vival i mange år som er noe sterkere. Har aldri opplevd en slik effekt. 

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke brukt solbril bortsett fra en gang, men har brukt vival i mange år som er noe sterkere. Har aldri opplevd en slik effekt. 

Ok 

Vanskelig å skille om det er rebound eller eksisterende angst som kommer tilbake kanskje

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Du burde prøve å akseptere at du har angst. Du mener du får angst av tabletter når du begynner på de, og du mener du får angst når du slutter på de. Det er vel mer sannsynlig at det er den grunnleggende angsten din som ikke går ned per nå. 

Hvordan kan man evt jobbe med en grunnleggende angst som ikke går ned av tabletter, da er det vel ikke håp😝

min angst går ned av sobril altså 

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (15 minutter siden):

Det bør man absolutt avstå fra. 

Ikke hvis angsten er så høy at man ikke er istand til å jobbe med den kognitivt heller? Dersom man tar noe så kanskje man får litt tilgang på hodet?

Er du mer positivt innstilt til slik bruk hvis det feks er lav dose anti psykotika?

AnonymBruker
kupton skrev (2 minutter siden):

Ved all angstterapi skal en helt avstå fra alle former for benzo.

Åja hvorfor det? Funker ikke terapien like godt da, isåfall hvorfor?

Jeg trodde det kunne brukes litt i periode for å få hodet over vannet. Kommer det an på situasjon kanskje? Om det er langvarig spenning og noe i ptsd land?

Hva tenker du ang feks quetiapin eller andre ap i denne sammenheng?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åja hvorfor det? Funker ikke terapien like godt da, isåfall hvorfor?

Jeg trodde det kunne brukes litt i periode for å få hodet over vannet. Kommer det an på situasjon kanskje? Om det er langvarig spenning og noe i ptsd land?

Hva tenker du ang feks quetiapin eller andre ap i denne sammenheng?

Fordi forskning har vist at benzo blokkerer den positive effekten av angstterapi. Jeg kommer ikke til å svare på oppfølgende spørsmål om dette. Jeg kan ikke si det tydeligere.

En liten dose quetiapin bør gå greit, men du må uansett avklare det med din behanlder.

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (6 minutter siden):

Fordi forskning har vist at benzo blokkerer den positive effekten av angstterapi. Jeg kommer ikke til å svare på oppfølgende spørsmål om dette. Jeg kan ikke si det tydeligere.

En liten dose quetiapin bør gå greit, men du må uansett avklare det med din behanlder.

Interessant, jeg lurer jo så klart på hvorfor, men får se om jeg finner svaret et annet sted da!

Ja skal selvsagt avklare med behandler,

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok 

Vanskelig å skille om det er rebound eller eksisterende angst som kommer tilbake kanskje

Tenkte at litt bruk av sobril kunne gitt noen små pauser.. men vil jo ikke det hvis man får forverring dagen etter. Da er jo sirkelen i gang

AnonymBruker
kupton skrev (2 timer siden):

Kan liten dose quetiapin over tid roe angsten mer generelt.. som en behandling? I motsetning til sobril.

(i kombo med terapi ofc)

AnonymBruker
Trinity80 skrev (4 minutter siden):

Spørsmålet mitt er om du har fått en angstdiagnose etter utredning, eller om det er selvdiagnostisering?

Mistenker nå at dette ikke er angst faktisk. 

Jeg har angst ja. Hva mener du det er?

Og sobril hjelper

AnonymBruker
Trinity80 skrev (6 minutter siden):

Spørsmålet mitt er om du har fått en angstdiagnose etter utredning, eller om det er selvdiagnostisering?

Mistenker nå at dette ikke er angst faktisk. 

Har angst ja. Hva mener du det kan være? (Oppriktig nysgjerrig siden jeg selv føler jeg ikke har angst egebtlig😂). Og skjønner ikke helt hvor du tar det fra at jeg ikke skulle ha angst ut fra dette lille her

men sobril hjelper meg altså 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...