Gå til innhold

Hva er "alvorlig personlighetspatologi"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (Akkurat nå):

Les svaret mitt en gang til og legg merke til ordet konsekvensene.

Ok. 

Men er det veldig ille å bli betegnet som å ha alvorlig personlighetspatologi? Og hvorfor skrev de patologi og ikke forstyrrelse? 

Anonymkode: 087f0...078

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (11 minutter siden):

Det er ikke ille å bli betegnet, men det er ille å ha.

Patologi eller forstyrrelse blir vel sånn hipp som happ.

Det er akuttpsykiatrien som mener jeg har personlighetsforstyrrelse. 

Min faste behandler på poliklinikken mener jeg ikke har det. Hva kan være årsaken til dette? 

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er akuttpsykiatrien som mener jeg har personlighetsforstyrrelse. 

Min faste behandler på poliklinikken mener jeg ikke har det. Hva kan være årsaken til dette? 

De har jo antakelig sett deg med ulik fungering da. Når man er så syk at man må inn på PAM så fungerer en jo dårligere enn man kanskje gjør til vanlig når alt er roligere og går poliklinisk.

Jeg tror jeg ville ha stolt på min faste behandler som kjente meg best. 

AnonymBruker
Vendi skrev (5 minutter siden):

De har jo antakelig sett deg med ulik fungering da. Når man er så syk at man må inn på PAM så fungerer en jo dårligere enn man kanskje gjør til vanlig når alt er roligere og går poliklinisk.

Jeg tror jeg ville ha stolt på min faste behandler som kjente meg best. 

Syns det er rart at leger på pam kan og vil sette diagnoser. Altså på pasienter de har snakket med i kanskje max 15minutter?

Gjest Vendi

Vanligvis følger diagnosene du har fra før av med deg inn på innleggelse, enten det er på akutt eller dps. Altså at de diagnosene du har fra før av står oppført i journalen din i systemet deres. Da forholder de seg vanligvis til det som står der. Jeg kan ikke se helt grunnen til at du skal få nye diagnoser etter kun 15 min samtale ved innkomst. Noe annet hadde det vært hvis du hadde hatt et langt innleggelseopphold hvor de hadde kunnet observere deg 24/7 over tid. Så dette virker rart. Sikker på at du ikke har misforstått noe? 

Endret av Vendi
AnonymBruker
Vendi skrev (14 minutter siden):

Vanligvis følger diagnosene du har fra før av med deg inn på innleggelse, enten det er på akutt eller dps. Altså at de diagnosene du har fra før av står oppført i journalen din i systemet deres. Da forholder de seg vanligvis til det som står der. Jeg kan ikke se helt grunnen til at du skal få nye diagnoser etter kun 15 min samtale ved innkomst. Noe annet hadde det vært hvis du hadde hatt et langt innleggelseopphold hvor de hadde kunnet observere deg 24/7 over tid. Så dette virker rart. Sikker på at du ikke har misforstått noe? 

Nei det står svart på hvitt. 

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei det står svart på hvitt. 

Kanskje du er blitt forvekslet med en annen da, sånn at de har satt en annens diagnose på deg? Feil skjer jo. Jeg ville ha tatt det opp med min faste behandler og hørt hva han/hun tror kan ha skjedd. 

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (10 timer siden):

Konsekvensene for en selv og andre er større jo alvorligere personlighetspatologien er.

Kan sosial angst/stressreaksjoner som skaper så store problemer for deg selv at du ikke klarer å opprettholde sosiale forbindelser/fungerer svært dårlig på jobb karakteriseres som alvorlig per din definisjon?

Anonymkode: 757e6...76c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...