Gå til innhold

Bipolar - rask virkning av medisiner og tilskudd.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fler som har det sånn? Både medisiner og kosttilskudd som skal gi effekt etter flere uker har gjerne raskt innsettende effekt hos meg. Lurer på hvorfor det er sånn? Dvs. preparater som skal virker på psyke, oppmerksomhet, hukommelse, energi, psykiske symptomer, søvn, angst osv. På hjernen/nervesystemet kanskje man kan si. 

Jeg forventer det ikke, heller. Legen har feks sagt at jeg ikke vil merke effekt av et medikament før det har gått 4-6 uker, og jeg har innstilt meg på det. - Men så merker jeg at noen endrer seg tydelig bare etter noen timer. Fler som erfarer dette? Det kan føles litt overveldende. Som om en bølge slår inn over hjernen med en effekt jeg ikke har kjent før eller forventer. Ofte har det trigget bipolare symptomer og jeg må ofte slutte med medisiner og tilskudd. 

Anonymkode: 5f92a...1f2

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Reaksjoner på medisiner er høyst individuelt. Det de kaller vanlig er det de observerer på gruppenivå. 

Jeg kjenner en som får «every side effcet in the book» av medisiner generelt. Men så godt som alle andre jeg kjennet som bruker medisiner har det ikke slik. 

AnonymBruker

Jeg aner ikke med kosttilskudd. Hvordan merker du effekt av det da? 

Har også rask virkning og bivirkning av antidepressiva. Bivirkningene gikk heldigvis over da jeg var ferdig med opptrapping etter noen uker. Men kjente altså bivirkninger 4-5 timer etter inntak allerede. Virkning jeg vil si utgjorde en merkbar forandring mtp energi og bedring av depresjon hadde jeg etter 2 uker cirka, deretter også økende. Etter 6 uker var jeg muligens lett hypoman. Det holdt noen dager om gangen. Har trappet litt ned igjen, men fordeler fortsatt tablettene utover dagen fordi jeg får litt ekstra energi og glede innen en times tid etterpå. Det holder noen timer,så riktig fordelt kjenner jeg virkning hele dagen. 

Anonymkode: a8157...6ee

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...