Gå til innhold

Zoloft mot angst, depresjon, kompleks PTSD - dose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg får behandling hos psykolog for ovennevnte, og har i tillegg fått Zoloft av fastlegen. Har trappet opp fra 25 mg til 50 mg. Planen var eventuell videre opptrapping til 100 mg etter avtale med legen. Men siden det ikke er ledig time hos legen før om to uker og angsten min er veldig sterk, har jeg selv trappet opp til 75 mg. Jeg har stått på 100 mg Zoloft tidligere, for ca. 8 år siden.

Angsten er jevnt over veldig høy, med tillegg av angstanfall med hyperventilering og nummenhet/prikking i armene. 

Spørsmål: Når kan jeg forvente at dette roer seg ned, og hvilken dose er det sannsynlig at jeg må ha?

Anonymkode: 2a677...e5f

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (22 minutter siden):

Hvis dosen er riktig, kan du forvente effekt etter 2-4 uker. Hvilken dose du bør ta, har jeg dessverre ikke lov til å skrive.

Åh beklager, hadde ikke fått med meg at det er ulovlig. Er det lov å si noe generelt om behandling av PTSD med AD normalt krever høyere eller lavere dose enn behandling av depresjon?

Anonymkode: 2a677...e5f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...