Gå til innhold

Ekspertene har kranglet om diagnosene til Breivik i 12år

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (47 minutter siden):

Det er akkurat det. Jeg prøver å begripe, men jeg klarer jo ikke helt. Vi må jo egentlig være glade for det 😀 selv om det er noe frustrerende å ikke skjønne ting. 

Ja, må jo egentlig være glad for det. Hehe. 

Mange i rusmiljøet utvikler jo dyssosiale trekk, men hvis de blir rusfri igjen og gjerne går litt i behandling så blir de trekkene borte. Det oppstår en kynisme og egoisme som personen ikke hadde fra før av. Fikk det litt selv også. Selv om det ikke var til de grader like mye som flere rundt meg. 

Endret av Glitter

Fortsetter under...

Glitter skrev (5 minutter siden):

Ja, må jo egentlig være glad for det. Hehe. 

Mange i rusmiljøet utvikler jo dyssosiale trekk, men hvis de blir rusfri igjen og gjerne går litt i behandling så blir de trekkene borte. Det oppstår en kynisme og egoisme som personen ikke hadde fra før av. Fikk det litt selv også. Selv om det ikke var til de grader like mye som flere rundt meg. 

Jeg vet. Rus er ikke akkurat hverken kledelig eller særlig bra for mange. Jeg vet det godt. Var ikke akkurat en med glorie over hodet på det verste jeg heller. Jeg selv utagerte på en veldig lite sjarmerende måte. Så vi er to i så fall. Jeg krevde ikke å bli unnskyldt da. På ingen måte. Om det gjør saken bedre vet jeg ikke 🙃

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg vet. Rus er ikke akkurat hverken kledelig eller særlig bra for mange. Jeg vet det godt. Var ikke akkurat en med glorie over hodet på det verste jeg heller. Jeg selv utagerte på en veldig lite sjarmerende måte. Så vi er to i så fall. Jeg krevde ikke å bli unnskyldt da. På ingen måte. Om det gjør saken bedre vet jeg ikke 🙃

Vet ikke hva du mener med å kreve å bli unnskyldt, men ja. Man blir ikke sin beste utgave. :)

Glitter skrev (Akkurat nå):

Vet ikke hva du mener med å kreve å bli unnskyldt, men ja. Man blir ikke sin beste utgave. :)

Nei, jeg ville ikke ha sympati. Det syns jeg var det verste faktisk. At politiet og andre sa sånt : du er jo egentlig en snill person. 

Da ble jeg aggresiv. Litt koko. Men ok. Det er fortid. Heldigvis! 

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg ville ikke ha sympati. Det syns jeg var det verste faktisk. At politiet og andre sa sånt : du er jo egentlig en snill person. 

Da ble jeg aggresiv. Litt koko. Men ok. Det er fortid. Heldigvis! 

Ja det er bra. :)

Glitter skrev (4 minutter siden):

Ja det er bra. :)

Jeg er jo ikke så glad i uttrykket "snill person" Hva betyr det liksom? 

Men nå bruker jeg det selv en sjelden gang da. Jeg mener jo da at de er veldig empatiske og fredsommerlige. Jeg liker jo dem. 

Men jeg er jo ikke helt der. Så jeg kjente meg enda mindre igjen i det den gang. Så litt komplisert 🤔

Endret av Kashmir

Annonse

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Jeg er jo ikke så glad i uttrykket "snill person" Hva betyr det liksom? 

Men nå bruker jeg det selv en sjelden gang da. Jeg mener jo da at de er veldig empatiske og fredsommerlige. Jeg liker jo dem. 

Men jeg er jo ikke helt der. Så jeg kjente meg enda mindre igjen i det den gang. Så litt komplisert 🤔

Hm ja. Jeg tenker bare man er snill hvis man ikke er slem med andre jeg. 

Glitter skrev (Akkurat nå):

Hm ja. Jeg tenker bare man er snill hvis man ikke er slem med andre jeg. 

Det der er litt vanskelig syns jeg. Man kan jo bli oppfattet som "slem" uten å være det. Og å være "snill" KAN bety at man er unnvikende. Ikke sant? 

Sier du upopulære ting, så blir du oppfattet som "slem" noen ganger. Men noen av oss har litt tvang på å være ærlige. Jeg vil ikke kalle meg selv "slem". Men jeg skjønner at det kan oppfattes sånn. Det var en som skrev her imne en gang at h*n var redd meg. Da gikk jeg i tenkemodus, for det er ikke ålreit. Men ja.. 

Jeg er stort sett mer skeptisk til de alltid blide og hyggelige memneskene. Jeg vet ikke hva det bunner i. Vis meg ihvertfall EN dårlig side før jeg har tillit til deg. Jeg er nok der. 

Kashmir skrev (12 minutter siden):

Det der er litt vanskelig syns jeg. Man kan jo bli oppfattet som "slem" uten å være det. Og å være "snill" KAN bety at man er unnvikende. Ikke sant? 

Sier du upopulære ting, så blir du oppfattet som "slem" noen ganger. Men noen av oss har litt tvang på å være ærlige. Jeg vil ikke kalle meg selv "slem". Men jeg skjønner at det kan oppfattes sånn. Det var en som skrev her imne en gang at h*n var redd meg. Da gikk jeg i tenkemodus, for det er ikke ålreit. Men ja.. 

Jeg er stort sett mer skeptisk til de alltid blide og hyggelige memneskene. Jeg vet ikke hva det bunner i. Vis meg ihvertfall EN dårlig side før jeg har tillit til deg. Jeg er nok der. 

Ja. Sånn kan det nok også være ja.

Litt vanskelig å definere som du sier. 

Men så er jo ikke ting svart/hvitt heller. Man er sjeldent bare snill eller bare slem. Så hvor snill må man være for å bli betegnet som snill? 😛

Glitter skrev (14 minutter siden):

Ja. Sånn kan det nok også være ja.

Litt vanskelig å definere som du sier. 

Men så er jo ikke ting svart/hvitt heller. Man er sjeldent bare snill eller bare slem. Så hvor snill må man være for å bli betegnet som snill? 😛

Nettopp 😅

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...