Gå til innhold

Noen som har hatt dissosiative symptomer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som depersonalisering og derealisering over lang tid? Hva hjalp dere ut av det?

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg har det- men tror kanskje det er fordi det er ting som er vanskelig å ta inn over seg (forsvarsmekanisme?), høyt angst/stressnivå i kroppen og at jeg er ekstremt utslitt.

Hvilke teknikker kan man bruke for å integrere dette seg selv og komme videre og bli kvitt det?

Anonymkode: 73944...ae5

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/478951-noen-som-har-hatt-dissosiative-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som depersonalisering og derealisering over lang tid? Hva hjalp dere ut av det?

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg har det- men tror kanskje det er fordi det er ting som er vanskelig å ta inn over seg (forsvarsmekanisme?), høyt angst/stressnivå i kroppen og at jeg er ekstremt utslitt.

Hvilke teknikker kan man bruke for å integrere dette seg selv og komme videre og bli kvitt det?

Gå på jobb som vanlig for det hjelper mye, så sant du har jobb :) Hjelper enormt å måke snø (tuller ikke), slike vanlige ting er beste medisin for å koble på hodet etter å ha opplevd store traumer som gir dissosiasjon. 

Anonymkode: 6120c...989

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Gå på jobb som vanlig for det hjelper mye, så sant du har jobb :) Hjelper enormt å måke snø (tuller ikke), slike vanlige ting er beste medisin for å koble på hodet etter å ha opplevd store traumer som gir dissosiasjon. 

Prøver å rydde litt osv.. Men trenger at det roer seg mer overordna 🥹

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Prøver å rydde litt osv.. Men trenger at det roer seg mer overordna 🥹 må kanskje fortsette med det bare?

Føler jeg går rundt i en boble av uvirkelighet—alt er uklart og angstnivået er høyt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...