Gå til innhold

Kan merke om man blir psykotisk?

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er man psykotisk om man bruker alt fokuset sitt på egne tanker og bare tanker om det? At det ikke funker å fokuser på no annet?

Anonymkode: c6f63...fb8

Jeg vet ikke. Vet bare at psykose er at man har mistet kontakt med virkeligheten. 

Endret av Den forsvunne diamanten

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det finnes det mange varianter av. Let. Google 

Anonymkode: 4fa55...d5c

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg føler meg bare helt inni meg selv og besatt av egne symmtomer og angst og tanker om det. At det blir som derealisering og depersonalisering og alt- og det kommer opp ifb m psykose men det må vel flere eller andre symptomer til?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg føler meg bare helt inni meg selv og besatt av egne symmtomer og angst og tanker om det. At det blir som derealisering og depersonalisering og alt- og det kommer opp ifb m psykose men det må vel flere eller andre symptomer til?

Hm høres ut som du lider av sterk angst og litt tvang? Det kan minne om psykotiske trekk uten å være det. Om du er overbevist om at noe er på en annen måte enn resten av verden mener, feks, så er det psykotisk symptom. Vrangforestilling. Men det kan og være en religiøs overbevisning og ikke psykose. Lukter du noe ingen andre lukter og ser noe ingen andre ser, hører stemmer, så har du hallusinasjoner som ledd i psykose. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Høres ut som du har for mye fritid! 

Få deg en jobb heller. 

Anonymkode: 40a99...eb4

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hm høres ut som du lider av sterk angst og litt tvang? Det kan minne om psykotiske trekk uten å være det. Om du er overbevist om at noe er på en annen måte enn resten av verden mener, feks, så er det psykotisk symptom. Vrangforestilling. Men det kan og være en religiøs overbevisning og ikke psykose. Lukter du noe ingen andre lukter og ser noe ingen andre ser, hører stemmer, så har du hallusinasjoner som ledd i psykose. 

Du har nok kanskje rett i det. Blir bare så skremt av å være helt inni Eget hode og ikke klare å bryte ut eller tenke på andre ting eller være vanlig.men det er kanskje elementet av tvang og høy angst at man ikke klarer fokusere på no annet 

det er vel angstens jobb 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...