Gjest Vendi Skrevet 24. februar 2024 Skrevet 24. februar 2024 Fikk beskjed om å ta 100 mg på morgenen og 200 mg på kvelden. Men har så lett for å glemme det om morgenen. Det kan da ikke være så farlig om jeg tar 300 mg på kvelden i stedet? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 Skrevet 25. februar 2024 Jeg brukte Lamictal i 8 år og kunne aldri tatt det på kveld pga insomni som bivirkning av medisinen. Tok i mange år 400-500 mg om morgenen og tror du fint kan ta alt i en døgndose. Men du må selvsagt avklare med fin behandler før su foretar endringer i medikasjon. Anonymkode: 246ef...51a 0 Siter
kupton Skrevet 25. februar 2024 Skrevet 25. februar 2024 1. Alle som bruker medisin fast, bør absolutt bruke dosett. Ellers er det umulig å huske medisin - alltid. 2. De aller fleste som bruker Lamictal tar hele døgndosen en gang i døgnet. 0 Siter
Glitter Skrevet 25. februar 2024 Skrevet 25. februar 2024 Hvis du har dosett og et glass på badet eller på kjøkkenet så kan du få jobbet inn rutinen med å ta medisin etter tannpuss hver morgen. Men selv tok jeg hele dosen Lamictal i ett da jeg brukte det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 Skrevet 25. februar 2024 Dosett er nok meget viktig når man tar medisiner til ca faste klokkeslett. Jeg har alarm på telefonen kl 9 på morgenen og 21 på kvelden. Skal jeg bort tar jeg med en dosett i veska/lomma. Kjøpt dagsdosetter på wish. God investering. At man kunne ta lamictal som en dose viste ikke jeg. Men tør ikke skifte da psykriater så 1 på morgenen og 1 på kveld. Og siden jeg er ute av systemet kan jeg ikke spørre han. Ellers hadde jo det vært genialt. Anonymkode: cc555...21b 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.