Gå til innhold

Hva burde jeg gjøre nå?

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Har hatt en dårlig uke med vansker med å sove osv. Hatt mye angst. Anfall der jeg ikke tåler håret mitt på kroppen min. Vært mye utmattet. Blitt veldig fort overstimulert. Og har nå begynt å få noe som ligner på psykosesymptomer. Driver å surrer veldig, synes at jeg ser død ut i speilet. Og da mener jeg ikke at jeg ser dårlig ut. Men når jeg ser meg i speilet ser jeg et dødt menneske som er meg? Så blir jeg usikker på min egen eksistens og verden rundt meg. Sånn er jeg død eller er jeg levende? Forsvinner rom og steder når jeg ikke får sett de?  Nå har jeg tatt 10 mg vival også etterpå tok jeg 10 mg stilnoct og får fortsatt ikke sove. Har schizofreni og går på dps og kommune. Men er dette noe som kan vente til mandag? Burde jeg ringe legevakt og spørre om jeg kan ta zyprexa? Jeg opplever meg selv som ganske dårlig nå veldig fort at ting går veldig raskt. Kan jeg bare ta zyprexa uten å spørre en lege? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/479042-hva-burde-jeg-gj%C3%B8re-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når du opplever deg selv som ganske dårlig, er det best at du tar kontakt med legevakta.  

Anonymkode: 407b6...c81

Jeg kan ringe dem å spørre om jeg kan ta den antipsykotika.

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja gjør det. Håper det går bra med deg 🫶

Anonymkode: 407b6...c81

Da fikk jeg svar fra legevakta, det er lurt å ta en zyprexa og en ekstra vival. Nå håper jeg bare det roer ned alt.

I slike tilfeller er det smart å tenke på hva en gjorde forrige gang og som hjalp.

Jeg synes at personer som har slike lidelser bør diskutere med sin behandler og få en oppskrift på hva en skal gjøre ved tilbakefall. Jeg passer på at mine pasienter har medisiner for 3-4 dager liggende hjemme slik at de kan starte behandling umiddelbart når slikt inntrer - helst etter å ha ringt meg. Men også i tilfeller der de ikke når meg.

Annonse

Den forsvunne diamanten
kupton skrev (4 timer siden):

I slike tilfeller er det smart å tenke på hva en gjorde forrige gang og som hjalp.

Jeg synes at personer som har slike lidelser bør diskutere med sin behandler og få en oppskrift på hva en skal gjøre ved tilbakefall. Jeg passer på at mine pasienter har medisiner for 3-4 dager liggende hjemme slik at de kan starte behandling umiddelbart når slikt inntrer - helst etter å ha ringt meg. Men også i tilfeller der de ikke når meg.

Takk for svar! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...