Gå til innhold

Leser du på DOL, kupton?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
ISW skrev (3 minutter siden):

@frosken og @Kayia

Vi har nok et veldig ulikt syn på dette - hvilket er OK. Det jeg tror alle er enig om, er at det er trist at Kupton slutter. Men samtidig mener jeg det må være lov å ha noen meninger om hendelsen også. Det at man ikke kan signere som helsepersonell eller gi konkrete doseringsråd har vært kjent her inne i mange år nå. Kupton valgte å utfordre (bryte) regelverket ved å hhv. signere som lege og gi et konkret doseringsråd om Litium, hvorpå Admin reagerte pga. regelbrudd, hvorpå Kupton valgte å trekke seg. For meg virker det i alle fall som det (dessverre) er Kupton som har søkt konflikt her. Det må det være lov å si, uten å på noen måte undergrave det faktum at Kupton har gjort en uvurderlig innsats her i mange år og vi bør alle være takknemlige for det.

Hva gjelder Kashmir, så setter jeg generelt lite pris på personangrep enten det går den ene eller den andre veien. Mitt ønske er at man i større grad tar ballen og ikke mannen i disse diskusjonene, være seg beskyldninger om mansplaining, personangrep eller hva som helst. Jeg er sjelden enig med Kashmir i sak, men jeg opplever at vedkommende nærmest blir forfulgt her inne. Det reagerer jeg på.

Angående tråden fra 2019 har jeg svært få meninger om den. Jeg har som sagt knapt lest den.

Nå får du sammen med Kashmir ISW ta deg sammen. Det er flere som ser og påpeker samme og påpeker at vi synes Kashmir oppfører seg ufint. At du forsvarer at vedkommende drar frem en 5 år gammel tråd her gjør at jeg mister respekten for deg. Du forsvarer en som mobber ja jeg vil kalle vedkommende det i skrivende stund. 

Anonymkode: 019cc...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ISW skrev (5 minutter siden):

Kupton valgte å utfordre (bryte) regelverket ved å hhv. signere som lege og gi et konkret doseringsråd om Litium, hvorpå Admin reagerte pga. regelbrudd, hvorpå Kupton valgte å trekke seg

Jeg fikk et spørsmål om hvilket forhold jeg hadde til mine pasienter (eller noe slikt): Der glemte jeg meg og svarte på det. Dermed presenterte jeg meg indirekte som helsepersonell. Det var en glipp og ikke en provokasjon. Men det ble for meg klart at jeg ikke lenger orket å ha fokus på slike detaljer fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At du forsvarer at vedkommende drar frem en 5 år gammel tråd her gjør at jeg mister respekten for deg.

Hvor i helvete har jeg forsvart det?

Jeg har hele tiden vært tydelig på at den tråden interesserer meg midt oppi en viss plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (33 minutter siden):

Jeg responderte på et innlegg her. Denne tråden er om Kupton. 

Og jeg responderte på generaliseringen om at "det er interessant å se hva som skjer om noen påpeker feil enkelte har gjort".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
laban skrev (6 minutter siden):

Og jeg responderte på generaliseringen om at "det er interessant å se hva som skjer om noen påpeker feil enkelte har gjort".

 

Hva mener du? Generalisering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (22 minutter siden):

Hvor i helvete har jeg forsvart det?

Jeg har hele tiden vært tydelig på at den tråden interesserer meg midt oppi en viss plass.

Du har forsvart Kashmir rekke ganger de siste dagene uten hold. Det kan virke som du lar deg manipulere med. Det kan og virke som noen glemmer at en lege ikke er en Gud. Psykiatere tannleger psykologer er mennesker som deg og meg utenfor arbeidstid. Kashmir påpekte hva han unnlot seg til å si dermed kom pisken frem. For og oppklare dette med rollesammenblanding og såkalte saker skal dette meldes videre inn til Stedsforvalter. 

Anonymkode: 019cc...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har forsvart Kashmir rekke ganger de siste dagene uten hold. Det kan virke som du lar deg manipulere med. Det kan og virke som noen glemmer at en lege ikke er en Gud. Psykiatere tannleger psykologer er mennesker som deg og meg utenfor arbeidstid. Kashmir påpekte hva han unnlot seg til å si dermed kom pisken frem. For og oppklare dette med rollesammenblanding og såkalte saker skal dette meldes videre inn til Stedsforvalter. 

Anonymkode: 019cc...fb0

Stedsforvalteren så vet dere det til neste gang . 

Anonymkode: 019cc...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Hva mener du? Generalisering? 

Altså, jeg er ikke ute etter å krangle med verken deg eller noen andre. Det kan hende jeg misforsto, men jeg tolket ditt svar om at "denne tråden er om Kupton" som at det jeg skrev om hvordan man generelt bør reagere hvis noen går over streken, var å generalisere for mye, eventuelt en avsporing. Derfor svarte jeg at generaliseringen allerede var i gang, når du skrev at "det er interessant å se hva som skjer om noen påpeker feil enkelte har gjort". Da handler det jo ikke om bare en enkelt bruker lenger.

 Men igjen - det kan være min feiltolking, og det er ingen stor sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
laban skrev (1 minutt siden):

Altså, jeg er ikke ute etter å krangle med verken deg eller noen andre. Det kan hende jeg misforsto, men jeg tolket ditt svar om at "denne tråden er om Kupton" som at det jeg skrev om hvordan man generelt bør reagere hvis noen går over streken, var å generalisere for mye, eventuelt en avsporing. Derfor svarte jeg at generaliseringen allerede var i gang, når du skrev at "det er interessant å se hva som skjer om noen påpeker feil enkelte har gjort". Da handler det jo ikke om bare en enkelt bruker lenger.

 Men igjen - det kan være min feiltolking, og det er ingen stor sak. 

Ok. Jeg tror ikke jeg forstår enda, men det er greit! 🙂 ingen big deal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du har forsvart Kashmir rekke ganger de siste dagene uten hold. Det kan virke som du lar deg manipulere med. Det kan og virke som noen glemmer at en lege ikke er en Gud. Psykiatere tannleger psykologer er mennesker som deg og meg utenfor arbeidstid. Kashmir påpekte hva han unnlot seg til å si dermed kom pisken frem. For og oppklare dette med rollesammenblanding og såkalte saker skal dette meldes videre inn til Stedsforvalter. 

Anonymkode: 019cc...fb0

Nå har @ISW også gjentatte ganger skrevet at han og jeg er uenige om veldig mye. Vi har diskutert flere temaer her på forumet. 

Han har et nyansert syn på "saken om Kupton " og er ikke enig med meg, som du muligens ser. At han forvarer i noen setninger må han få lov til hvis han ser en urimelighet- uten å bli utsatt for din manipulering. For det er du som manipulerer her, og forøvrig fant jeg dette innlegget ditt ironisk på høyt nivå. Men da avslutter jeg med deg. Ikke personlig ment. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
Kashmir skrev (1 time siden):

Det har vært reaksjoner mot Kuptons ytringer flere ganger, og han har også såvidt jeg kan huske å lese i en tråd her-  bedt om unnskyldning ( vet ikke jeg om det er tilfellet )  Det blir vanskelig å si noe om han som ikke oppfattea som udelt positivt da? Det er fullt forsvar av ham.og se på alle angrepene her?  Det har null med saklighet og objektivitet  å gjøre. ( Det er derfor jeg ikke responderer på flere, de får bare få det ut ) 

Rolleblanding har blitt nevnt her. Han ytrer seg som "privatperson" og slutter her i protest mot at han ikke kan gi faglige råd ut over det regelverket sier. 

 

Please-just-stop-Stop-Meme - TechMag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du har forsvart Kashmir rekke ganger de siste dagene uten hold. Det kan virke som du lar deg manipulere med. Det kan og virke som noen glemmer at en lege ikke er en Gud. Psykiatere tannleger psykologer er mennesker som deg og meg utenfor arbeidstid. Kashmir påpekte hva han unnlot seg til å si dermed kom pisken frem. For og oppklare dette med rollesammenblanding og såkalte saker skal dette meldes videre inn til Stedsforvalter. 

Anonymkode: 019cc...fb0

Hei igjen.

Jeg forbeholder meg retten til å være så enig eller uenig med hvem jeg vil som jeg vil i enkeltsaker. Det er en del av en normal debattkultur, og jeg synes noe annet blir helt feil. Hvis jeg hadde en diskusjon med Adolf Hitler, kunne vi begge være enige i at vi likte kjøttkaker til middag. Det betyr ikke at jeg er enig med Adolf Hitler i hans menneskesyn. Og for den del motsatt. 

Det at jeg reagerer på visse aspekter rundt diskusjonen de senere dagene betyr ikke at jeg liker eller misliker noen her inne mer eller mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (13 minutter siden):

Nå har @ISW også gjentatte ganger skrevet at han og jeg er uenige om veldig mye. Vi har diskutert flere temaer her på forumet. 

Han har et nyansert syn på "saken om Kupton " og er ikke enig med meg, som du muligens ser. At han forvarer i noen setninger må han få lov til hvis han ser en urimelighet- uten å bli utsatt for din manipulering. For det er du som manipulerer her, og forøvrig fant jeg dette innlegget ditt ironisk på høyt nivå. Men da avslutter jeg med deg. Ikke personlig ment. 

Ja det er jeg som manipulerer og Kupton burde aldri vært Kupton. Alle andre tar feil og du sitter på den høye hesten din og påpeker andre sin feil - det er sjeldent manipulerende personligheter har innsikt i egen oppførsel. Men det finnes hjelp for sånne som deg. Men du må ville det selv.. det er vel hovedproblemet! Sånn ferdig jeg og. Ps: god bedring. 

Anonymkode: 019cc...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
ISW skrev (11 minutter siden):

Hei igjen.

Jeg forbeholder meg retten til å være så enig eller uenig med hvem jeg vil som jeg vil i enkeltsaker. Det er en del av en normal debattkultur, og jeg synes noe annet blir helt feil. Hvis jeg hadde en diskusjon med Adolf Hitler, kunne vi begge være enige i at vi likte kjøttkaker til middag. Det betyr ikke at jeg er enig med Adolf Hitler i hans menneskesyn. Og for den del motsatt. 

Det at jeg reagerer på visse aspekter rundt diskusjonen de senere dagene betyr ikke at jeg liker eller misliker noen her inne mer eller mindre. 

Ok. Deg om det. Dessverre sank respekten di for meg i denne tråden! 

Anonymkode: 019cc...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok. Deg om det. Dessverre sank respekten di for meg i denne tråden! 

Anonymkode: 019cc...fb0

Jeg forsøker å forstå hva du mener.

Hvis du altså skulle hatt respekt for meg, så burde jeg bare juble til alt Frosken, Kayia og Grendel sier, for eksempel, og hvis Kashmir sier noe, så bør jeg automatisk si at "Kashmir, jeg er uenig med deg og jeg synes du er dust"?

Da blir det allianser og ikke diskusjoner. Jeg føler ikke at det blir gode meningsutvekslinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel
kupton skrev (1 time siden):

Jeg fikk et spørsmål om hvilket forhold jeg hadde til mine pasienter (eller noe slikt): Der glemte jeg meg og svarte på det. Dermed presenterte jeg meg indirekte som helsepersonell. Det var en glipp og ikke en provokasjon. Men det ble for meg klart at jeg ikke lenger orket å ha fokus på slike detaljer fremover.

Forståelig men synd. Jeg tenker tiden du bruker er veldig effektiv mhp å få mest mulig samfunnsnytte ut av kunnskapen din.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ok. Deg om det. Dessverre sank respekten di for meg i denne tråden! 

Anonymkode: 019cc...fb0

Hvorfor skulle man bry seg om man har eller ikke har respekten til et fremmed menneske på nett? Spesielt om man er anonymbruker, da har man jo ingen relasjon til vedkommende uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
Vhanja skrev (20 minutter siden):

Hvorfor skulle man bry seg om man har eller ikke har respekten til et fremmed menneske på nett? Spesielt om man er anonymbruker, da har man jo ingen relasjon til vedkommende uansett.

Forum er jo et samfunn det også, og jeg tror det er viktig at noen får respekt i form av å være mer saklige, behjelpelige og at det er åpembart at de har kunnskap om det de snakker om. Det er jo ikke uten grunn at Kupton har fått både respekt og lojalitet her. Som med enkelte andre som bidrar med mer autoritet her på en god måte. Jeg må jo si at der er enkelte her jeg har stor respekt for, og jeg syns ikke at det er hverken rart eller feil.  Selv om de "bare" er brukere på et forum.

Det betyr ikke at det er greit å vise null respekt for noen, eller at noen som helst er "mindreverdige"! 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Forum er jo et samfunn det også, og jeg tror det er viktig at noen får respekt i form av å være mer saklige, behjelpelige og at det er åpembart at de har kunnskap om det de snakker om. Det er jo ikke uten grunn at Kupton har fått både respekt og lojalitet her. Som med enkelte andre som bidrar med mer autoritet her på en god måte. Jeg må jo si at der er enkelte her jeg har stor respekt for, og jeg syns ikke at det er hverken rart eller feil.  Selv om de "bare" er brukere på et forum.

Det betyr ikke at det er greit å vise null respekt for noen, eller at noen som helst er "mindreverdige"! 

Jeg er helt enig med deg i at forum også er et samfunn og man får et slags "forhold" til de ulike brukerne. Jeg kunne dermed brydd meg hvis en fast bruker som jeg tenkte jeg hadde et godt forhold til hadde skrevet at de hadde mistet respekten for meg.

Men jeg ser ikke hvilken effekt det skal ha når en anonym bruker gjør det, fordi vi har jo ingen som helst forhold til dem - nettopp fordi de er anonyme og vi derfor ikke vet hvem de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Jeg er helt enig med deg i at forum også er et samfunn og man får et slags "forhold" til de ulike brukerne. Jeg kunne dermed brydd meg hvis en fast bruker som jeg tenkte jeg hadde et godt forhold til hadde skrevet at de hadde mistet respekten for meg.

Men jeg ser ikke hvilken effekt det skal ha når en anonym bruker gjør det, fordi vi har jo ingen som helst forhold til dem - nettopp fordi de er anonyme og vi derfor ikke vet hvem de er.

Skjønner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...