Gå til innhold

Kunne du som (frisk) kvinne i jobb tenke seg å bli sammen med en ufør mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Det er kvinner her også, som ikke ville vært med uføre menn eller helst ikke? 

Ja. Det har vært diskutert mange ganger. Og det er fullt forståelig at folk mener det de gjør.Like barn leker best?

Anonymkode: 6d6c6...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir-
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja. Det har vært diskutert mange ganger. Og det er fullt forståelig at folk mener det de gjør.Like barn leker best?

Anonymkode: 6d6c6...c18

Eller ulike barn leker mest? 

Nei, men jeg tenker at samme verdier på viktige områder er et must. Ellers syns jeg at folk som er mer ulike meg inspirerer og gir meg mest da. Noen av oss bør nok også helst omgås og være sammen med de mer ulike oss selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som Ekstra, dette er en potensiell vepsebol-tråd, så jeg burde sikkert holdt meg unna. Likevel skal jeg være ærlig og si at nei, sjansen fr det er veldig liten. Hadde imidelrtid kjæresten blitt ufør nå er det ditto lite sannsynlig at jeg hadde avsluttet forholdet. Livet har lært meg å aldri si aldri, og siden jeg kjenner ei hvis kjæreste ble lam og uten språk etter  en alvorlig ulykke, og valgte å avsllutte dette forholdet et par år etter ulykken holder jeg det åpent at jeg kunne gjort det samme. De hadde vært sammen i to år da ulykken inntraff, hun hadde to barn fra før, han det samme og de hadde ingen felles barn. Å gå inn i rollen som omsorgsperson for en 100% pleietrengende kjæreste (uten sex) ble for tungt, og jeg støttet henne i at det å gå fra han var riktig av henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (35 minutter siden):

Eller ulike barn leker mest? 

Nei, men jeg tenker at samme verdier på viktige områder er et must. Ellers syns jeg at folk som er mer ulike meg inspirerer og gir meg mest da. Noen av oss bør nok også helst omgås og være sammen med de mer ulike oss selv. 

De økonomiske ulikhetene vil nok også skape gnisninger med tanke på boligkjøp, feriereiser etc.

Anonymkode: 6d6c6...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De økonomiske ulikhetene vil nok også skape gnisninger med tanke på boligkjøp, feriereiser etc.

Anonymkode: 6d6c6...c18

Jeg var sammen med en som var ufør. Han drev med flere kreative prosjekter som ikke akkurat gjorde økonomien hans særlig bedre. Den var mildt sagt udtabil. Jeg hadde ingen problemer med å betale for oss, men boligkjøp ville ikke vært aktuelt uansett siden jeg liker å ikke eie noe. Jeg har gått med på det før, og aldri igjen. 

Feriereiser hadde jeg betalt om det var et tema og et ønske. Jeg vet ikke jeg, men penger betyr noe bare hvis jeg ikke har nok. Har opplevd å ha latterlig dårlig råd selv, og akkurat det ønsker jeg ikke igjen. Ellers bryr jeg meg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De økonomiske ulikhetene vil nok også skape gnisninger med tanke på boligkjøp, feriereiser etc.

Anonymkode: 6d6c6...c18

Bare hvis man opererer med mine og dine penger. Hvis man har felles økonomi er ikke det noe tema.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Grendel skrev (1 minutt siden):

Bare hvis man opererer med mine og dine penger. Hvis man har felles økonomi er ikke det noe tema.

 

Det blir skjevfordeling. Det ligger i mannens natur og være sterkest økonomisk. 

Anonymkode: 0cdf3...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (7 minutter siden):

Jeg var sammen med en som var ufør. Han drev med flere kreative prosjekter som ikke akkurat gjorde økonomien hans særlig bedre. Den var mildt sagt udtabil. Jeg hadde ingen problemer med å betale for oss, men boligkjøp ville ikke vært aktuelt uansett siden jeg liker å ikke eie noe. Jeg har gått med på det før, og aldri igjen. 

Feriereiser hadde jeg betalt om det var et tema og et ønske. Jeg vet ikke jeg, men penger betyr noe bare hvis jeg ikke har nok. Har opplevd å ha latterlig dårlig råd selv, og akkurat det ønsker jeg ikke igjen. Ellers bryr jeg meg ikke. 

Å eie er alltid bedre enn leie. 

Anonymkode: 0cdf3...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Kayia skrev (39 minutter siden):

Jeg sier som Ekstra, dette er en potensiell vepsebol-tråd, så jeg burde sikkert holdt meg unna. Likevel skal jeg være ærlig og si at nei, sjansen fr det er veldig liten. Hadde imidelrtid kjæresten blitt ufør nå er det ditto lite sannsynlig at jeg hadde avsluttet forholdet. Livet har lært meg å aldri si aldri, og siden jeg kjenner ei hvis kjæreste ble lam og uten språk etter  en alvorlig ulykke, og valgte å avsllutte dette forholdet et par år etter ulykken holder jeg det åpent at jeg kunne gjort det samme. De hadde vært sammen i to år da ulykken inntraff, hun hadde to barn fra før, han det samme og de hadde ingen felles barn. Å gå inn i rollen som omsorgsperson for en 100% pleietrengende kjæreste (uten sex) ble for tungt, og jeg støttet henne i at det å gå fra han var riktig av henne. 

Det finnes en million tråder om dette allerede, og konklusjonen synes gitt; kvinner vil kun ha perfekte menn og dette er urettferdig ovenfor de mennene som ikke er perfekte. De perfekte mennene ligger tydeligvis med nye kvinner hele tiden, som etterlater et vakuum for de ikke perfekte mennene. 

Jeg tror egentlig ikke det handler så mye om en mann er ufør eller ikke, men grunnen til at vedkommende ble ufør, som i noen tilfeller kan være lite attraktiv hvis den medfører adferdsproblemer. I alle tilfelle synes jeg tankegangen om at «kvinner bør spre beina på blå resept» altså i en eller annen sympati ovenfor disse mennene, fremstår rimelig absurd. Denne tankegangen avler også nye Philip Manshauser og lignende farlige bitre hvite menn.

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Og vær så snill å svar helt ærlig nå. Takk.

Anonymkode: 6d6c6...c18

Som jeg har svart på dette mange ganger før (dette er ikke første gangen spørsmålet er oppe) så kommer det helt an på hvordan mannen tar uførheten sin. Om han setter seg ned og ser mørkt på alt, ikke gidder noe og skylder alt på at han er ufør og ikke kan gjøre noe som helst - glemt det. Men om han var blid og hadde et normalt godt humør og var så aktiv han kunne ut fra sine forutsetninger så hadde det ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De økonomiske ulikhetene vil nok også skape gnisninger med tanke på boligkjøp, feriereiser etc.

Anonymkode: 6d6c6...c18

Det lar seg jo løse når det gjelder bolig, hvis det er veldig skjevt. Man trenger ikke eie nøyaktig halvparten hver av felles bolig.

De jeg kjenner som er uføre, har ikke så dårlig økonomi at de ikke kan betale for sin egen ferie. Uførhet er ikke noe man blir født med.

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det blir skjevfordeling. Det ligger i mannens natur og være sterkest økonomisk. 

Anonymkode: 0cdf3...e0c

Jeg er sannsynligvis ganske mye eldre enn deg, men synes likevel den holdningen er antikvarisk. I våre dager bør det "ligge i begge kjønns natur" (det er faktisk en innstilling man kan bearbeide, det sitter ikke i kjønnskromosomene) å bidra til en felles økonomi, hvis man har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (49 minutter siden):

Det finnes en million tråder om dette allerede, og konklusjonen synes gitt; kvinner vil kun ha perfekte menn og dette er urettferdig ovenfor de mennene som ikke er perfekte. De perfekte mennene ligger tydeligvis med nye kvinner hele tiden, som etterlater et vakuum for de ikke perfekte mennene. 

Ingen har vel påstått av kvinner vil ha "perfekte menn". Men de vil ha en som er på samme nivå helsemessig og økonomisk. Er ikke det fullt forståelig?

Anonymkode: 6d6c6...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

det er så gøy for uansett hva kvinner svarer i slike tråder så blir de anklaga for løgn og faenskap :D 

Anonymkode: f9896...088

Du kan se hva de har svart på DOL tidligere?

 

 

 

Anonymkode: 6d6c6...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen har vel påstått av kvinner vil ha "perfekte menn". Men de vil ha en som er på samme nivå helsemessig og økonomisk. Er ikke det fullt forståelig?

Anonymkode: 6d6c6...c18

Ærlig talt: Nei.

Det betyr ingen ting for meg om hun er på samme nivå økonomisk.

Helse kan ha noe å si. Det viktigste er å være på samme bølgelengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (3 minutter siden):

Ærlig talt: Nei.

Det betyr ingen ting for meg om hun er på samme nivå økonomisk.

Helse kan ha noe å si. Det viktigste er å være på samme bølgelengde.

Allerledes for menn tror jeg nok. 

https://www.nettavisen.no/livsstil/atferdsbiolog-en-kvinne-kan-nar-som-helst-ga-ut-a-finne-seg-en-kjareste-bare-hun-senker-kravene/s/12-95-3423681858

- Menn ser mye mer på utseendet, det er en viktig faktor når de skal finne kjæreste. Kvinner, derimot, rangerer etter faktorer som utdanning, inntekt, sosial status.

Anonymkode: 6d6c6...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Allerledes for menn tror jeg nok. 

https://www.nettavisen.no/livsstil/atferdsbiolog-en-kvinne-kan-nar-som-helst-ga-ut-a-finne-seg-en-kjareste-bare-hun-senker-kravene/s/12-95-3423681858

- Menn ser mye mer på utseendet, det er en viktig faktor når de skal finne kjæreste. Kvinner, derimot, rangerer etter faktorer som utdanning, inntekt, sosial status.

Anonymkode: 6d6c6...c18

En mann med pene ekser får høyere status. Om jenter/ kvinner er i tvil, så kan det være det som vipper vektskålen i hans favør. 

( min påstand ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (6 minutter siden):

En mann med pene ekser får høyere status. Om jenter/ kvinner er i tvil, så kan det være det som vipper vektskålen i hans favør. 

( min påstand ) 

Ingen nyhet at det lønner seg å være pen.

Anonymkode: 6d6c6...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen nyhet at det lønner seg å være pen.

Anonymkode: 6d6c6...c18

Det er riktig, men en mann trenger ikke være det så lenge han har pene ekser. Jeg tror ikke menn bryr seg så mye om damas ekser. Men damer bryr seg om menns 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir skjevfordeling. Det ligger i mannens natur og være sterkest økonomisk. 

Anonymkode: 0cdf3...e0c

1950 ringte og ville ha tilbake fordommenezholdningene sine. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...