Gå til innhold

Kunne du som (frisk) kvinne i jobb tenke seg å bli sammen med en ufør mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Glitter
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Enig! Norges verste nettsamfunn. 
var der en periode for lenge siden. Rett og slett helseskadelig sted å være 

Anonymkode: 82cc0...833

Enig i det. Jeg er der likevel. Fra jeg var 16. Så jeg filtrerer ut mye piss. Er 33 nå til orientering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

La meg sitere fra den tråden på kg:

"Ville aldri forsørget en ufør person eller leve med det som følger med."
 

"jeg hadde ikke giddi å innlede et forhold med en som hadde så sterke skader eller så alvorlig sykdom. Det hadde jo naturlig nok lagt mange begrensninger på hans liv, og dermed også på mitt liv."

 

 

"jeg ønsker ett forhold hvor man er likestilt.
Jeg ønsker ett forhold hvor man kan bidra likt på husarbeid og fysiske oppgaver, og hvor man har nogenlunde like økonomiske forutsetninger.

Jeg har ingen ønske om å bli forsørget, og heller ikke ønske om å forsørge andre."

 

 

"jeg driver ikke veldedighet på bekostning av egen lykke og liv. "

 

 

"Det skal nok en del til for en god del kvinner å innta den tradisjonelle mannsrollen i familien, altså å være familiens overhode og hovedforsørger."

 

 

"Nei tror ikke det. Men kunne vurdert det om han eide hus, bil osv."

Anonymkode: 6d6c6...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

"Nei tror ikke det. Men kunne vurdert det om han eide hus, bil osv."

Golddigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

La meg sitere fra den tråden på kg:

"Ville aldri forsørget en ufør person eller leve med det som følger med."
 

"jeg hadde ikke giddi å innlede et forhold med en som hadde så sterke skader eller så alvorlig sykdom. Det hadde jo naturlig nok lagt mange begrensninger på hans liv, og dermed også på mitt liv."

 

 

"jeg ønsker ett forhold hvor man er likestilt.
Jeg ønsker ett forhold hvor man kan bidra likt på husarbeid og fysiske oppgaver, og hvor man har nogenlunde like økonomiske forutsetninger.

Jeg har ingen ønske om å bli forsørget, og heller ikke ønske om å forsørge andre."

 

 

"jeg driver ikke veldedighet på bekostning av egen lykke og liv. "

 

 

"Det skal nok en del til for en god del kvinner å innta den tradisjonelle mannsrollen i familien, altså å være familiens overhode og hovedforsørger."

 

 

"Nei tror ikke det. Men kunne vurdert det om han eide hus, bil osv."

Anonymkode: 6d6c6...c18

Tror folk blir litt skada av å være der inne. Ingen ønsker seg en partner som er syk. Men sykdom kan ramme oss alle. Det er ikke et ja/ nei spørsmål. Det kommer an på mye. Man er ikke nødvendigvis sengeliggende om man er ufør. 
jeg er i 40 åra og har jobbet hele livet, men sliter med angst til tider. Helse er ferskvare og man kan bli frisk fra mye, og man kan bli syk. 

Anonymkode: 82cc0...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer ann på hvorfor han er ufør.

Selv er jeg ufør pga psykisk lidelse. Og må dermed først og fremst tenke på hva som ville gjort meg mer syk. 

Anonymkode: 66aa2...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er allerede sammen med en ufør mann.

Han har hjertesvikt (kardiomyapi), nyresvikt, diabetes, søvnapne, urinsyregikt, Dupuytrens kontraktur, tilbakevendende depresjon, «uoffisiell» adhd og sosial angst. 

Han var ikke ufør da vi ble sammen og har blitt fysisk dårligere med alderen. 
 

Anonymkode: 035a7...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Denne var stygg?

I likhet med menn så gjør kvinner i arbeid det lurt å ikke mingle seg med menn som er ufør. 
 

Når alt kommer til alt så vil ikke disse mennene tilføre forholdet stort. 

Anonymkode: 35918...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange av de tingene som de nevner over her er hvertfall viktig for meg uansett om personen er ufør eller ikke. Jeg kunne ikke vært sammen med noen som ikke kunne ta sin del av husoppgaver, som ikke kunne vært med på aktiviterer/fjelltur, eller en jeg måtte forsørge. Samboeren min tjener mye, mye mer enn meg, men jeg lar på ikke noe nivå han forsørge meg.

Så om noen hadde massevis av penger, hus, bil og god jobb, men ikke kunne ta sin del av husarbeidet eller være i aktivitet så hadde han ikke vært interresant for meg. Jeg vil heller være singel enn sammen med noen som ikke passer til meg.

Anonymkode: c6f14...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...