Gå til innhold

Hjelp? Jeg skammer meg veldig over å ha avsluttet brått også for å søke hjelp igjen nå...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg er ofte ensom sammen med andre. Vet du hvordan det har blitt slik at du er så redd for å åpne opp?

Anonymkode: cae2b...f4a

Nei. Eller, jeg vet jo at det ikke har skjedd noe som har ført til at jeg er så redd for å åpne opp. Jeg tror det kanskje bare er medfødt på en måte? At jeg alltid bare har vært veldig innadvendt, innesluttet og ønsker å holde alt for meg selv... Hva med deg?

Anonymkode: 8afdd...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei. Eller, jeg vet jo at det ikke har skjedd noe som har ført til at jeg er så redd for å åpne opp. Jeg tror det kanskje bare er medfødt på en måte? At jeg alltid bare har vært veldig innadvendt, innesluttet og ønsker å holde alt for meg selv... Hva med deg?

Anonymkode: 8afdd...e02

Samme her. Alltid vært sjenert og innesluttet. Ser liksom ikke helt poenget med at andre skal vite noe om meg. Føler meg mindreverdig andre.

Anonymkode: cae2b...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme her. Alltid vært sjenert og innesluttet. Ser liksom ikke helt poenget med at andre skal vite noe om meg. Føler meg mindreverdig andre.

Anonymkode: cae2b...f4a

Ja, det gjør jeg også. Leit å høre at vi sliter med det samme for det er noe herk og slite med og ødelegger så utrolig mye. Både for vennskap og forhold. Men jeg jobber stadig med å forsøke å bli bedre på å tenke at jeg er like mye verdt som alle andre og tørre å åpne meg for andre, være ærlig og vise hvem jeg er.

Anonymkode: 8afdd...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det gjør jeg også. Leit å høre at vi sliter med det samme for det er noe herk og slite med og ødelegger så utrolig mye. Både for vennskap og forhold. Men jeg jobber stadig med å forsøke å bli bedre på å tenke at jeg er like mye verdt som alle andre og tørre å åpne meg for andre, være ærlig og vise hvem jeg er.

Anonymkode: 8afdd...e02

Ja, det er leit at vi strever. Det sugerør mye energi! Jeg jobber også med å ta litt mer plass og å dele mer av mitt med andre.

Anonymkode: cae2b...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er leit at vi strever. Det sugerør mye energi! Jeg jobber også med å ta litt mer plass og å dele mer av mitt med andre.

Anonymkode: cae2b...f4a

Ja, det gjør det. Men vi vil nok begge klare å bli bedre etter hvert, det tror jeg.

Anonymkode: 8afdd...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (8 timer siden):

Jeg synes det skal være rom for ulike meninger på et diskusjonsforum uten at man skal bli halshogd av den grunn. Så lenge svaret er saklig (og det oppfatter jeg at det er) så holder det vel å si at man ikke er enig og argumentere for sitt syn?

 

Det er fint å ha ulike meninger. Men det går an å uttrykke disse meningene på en grei måte.
Ingen burde falle ned på det nivået hvor det blir person angrep. 

Anonymkode: 68e72...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det gjør det. Men vi vil nok begge klare å bli bedre etter hvert, det tror jeg.

Anonymkode: 8afdd...e02

Jeg håper også at vi kommer på rett spor litt etter litt🫶

Anonymkode: cae2b...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg håper også at vi kommer på rett spor litt etter litt🫶

Anonymkode: cae2b...f4a

Ja, det håper jeg også på. Det med å tørre å være åpen, ærlig og slippe folk mer innpå meg vil nok være en av flere ting jeg skal bruke tid på å snakke om med en eventuell ny behandler som jeg får i kommunen tenker jeg. Så jeg håper virkelig at det blir at jeg får en, for jeg kjenner meg virkelig klar til å jobbe ordentlig med dette nå og endre meg nå. Hva med deg? Snakker du om dette med din behandler?

Anonymkode: 8afdd...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja, det håper jeg også på. Det med å tørre å være åpen, ærlig og slippe folk mer innpå meg vil nok være en av flere ting jeg skal bruke tid på å snakke om med en eventuell ny behandler som jeg får i kommunen tenker jeg. Så jeg håper virkelig at det blir at jeg får en, for jeg kjenner meg virkelig klar til å jobbe ordentlig med dette nå og endre meg nå. Hva med deg? Snakker du om dette med din behandler?

Anonymkode: 8afdd...e02

Jeg snakker litt om det, men ikke nok. Jeg synes det er vanskelig å "la masken falle" og være helt ærlig. Skal prøve å si mer om det i neste time. 

Anonymkode: cae2b...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de tar deg inn ts. Men ville ikke satset på at du blir prioritert først. 

Men medisiner kan legen din hjelpe deg å starte opp med igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Håper de tar deg inn ts. Men ville ikke satset på at du blir prioritert først. 

Men medisiner kan legen din hjelpe deg å starte opp med igjen. 

Ja, kanskje best å begynne der først. Kan jeg spørre hvilken diagnose du har, ts? 

Anonymkode: cae2b...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er du autist? Uten evne til mentalisering og med store vansker for å se nyanser og tenke komplekst? Virker ofte sånn i dine kommentarer

@Admin, hvor er du når vi trenger deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg snakker litt om det, men ikke nok. Jeg synes det er vanskelig å "la masken falle" og være helt ærlig. Skal prøve å si mer om det i neste time. 

Anonymkode: cae2b...f4a

Jeg har forresten unnikende/engstelig pf.

Anonymkode: cae2b...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg snakker litt om det, men ikke nok. Jeg synes det er vanskelig å "la masken falle" og være helt ærlig. Skal prøve å si mer om det i neste time. 

Anonymkode: cae2b...f4a

Ja, det er vanskelig synes jeg også. Og modig å klare å snakke om det også synes jeg. Så bra du utfordrer deg selv og snakker om det!

Glitter skrev (6 minutter siden):

Håper de tar deg inn ts. Men ville ikke satset på at du blir prioritert først. 

Men medisiner kan legen din hjelpe deg å starte opp med igjen. 

Takk for det. Nei, jeg forventer ikke å bli prioritert i det hele tatt altså. Om jeg bare kommer inn og får tildelt en behandler til slutt skal jeg være takknemlig og lære av mine feil- Altså å be om hjelp til å klare å takle og stå i det å bli bedre og redselen min for å bli for godt kjent med de helsepersonellet som følger meg opp.  

Jeg har fått hjelp av fastlegen til å starte opp på medisiner, så det er i orden. Jeg trenger bare noen å prate med og jobbe med mine problemer sammen med.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, kanskje best å begynne der først. Kan jeg spørre hvilken diagnose du har, ts? 

Anonymkode: cae2b...f4a

Jeg har bipolar type 1 og asperger. Så en litt kjip kombinasjon egentlig.

Anonymkode: 8afdd...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er vanskelig synes jeg også. Og modig å klare å snakke om det også synes jeg. Så bra du utfordrer deg selv og snakker om det!

Takk for det. Nei, jeg forventer ikke å bli prioritert i det hele tatt altså. Om jeg bare kommer inn og får tildelt en behandler til slutt skal jeg være takknemlig og lære av mine feil- Altså å be om hjelp til å klare å takle og stå i det å bli bedre og redselen min for å bli for godt kjent med de helsepersonellet som følger meg opp.  

Jeg har fått hjelp av fastlegen til å starte opp på medisiner, så det er i orden. Jeg trenger bare noen å prate med og jobbe med mine problemer sammen med.

Jeg har bipolar type 1 og asperger. Så en litt kjip kombinasjon egentlig.

Anonymkode: 8afdd...e02

Jeg håper at du får rett medisinering med tanke på bp-diagnosen. Var det litt skummelt å slutte på medisiner for denne sykdommen? Jeg har bp2-depresjon og som jeg nevnte unnvikende pf.

Anonymkode: cae2b...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har bipolar type 1 og asperger. Så en litt kjip kombinasjon egentlig.

Det betyr ikke at du ikke kan ha et holdningsproblem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg håper at du får rett medisinering med tanke på bp-diagnosen. Var det litt skummelt å slutte på medisiner for denne sykdommen? Jeg har bp2-depresjon og som jeg nevnte unnvikende pf.

Anonymkode: cae2b...f4a

Ja, jeg håper også på at jeg kan finne en rett medisinering som kan fungere optimalt for meg.

psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Det betyr ikke at du ikke kan ha et holdningsproblem også.

Hva mener du med holdningsproblem? Og hvilket holdningsproblem er det du mener jeg har?

Anonymkode: 8afdd...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg håper også på at jeg kan finne en rett medisinering som kan fungere optimalt for meg.

Hva mener du med holdningsproblem? Og hvilket holdningsproblem er det du mener jeg har?

Anonymkode: 8afdd...e02

Ble du riktig mye dårligere uten medisinene? Bruker du Litium? Det gjør jeg.

Anonymkode: cae2b...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med holdningsproblem? Og hvilket holdningsproblem er det du mener jeg har?

Jeg har ikke sagt at du har et holdningsproblem. Jeg sier at du kan ha et holdningsproblem. Det vet du bare selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ble du riktig mye dårligere uten medisinene? Bruker du Litium? Det gjør jeg.

Anonymkode: cae2b...f4a

Nei, dårlig det ble jeg ikke. Men ønsket å begynne på igjen for å sikre meg mot å bli dårlig. Man kan jo aldri aldri være helt sikker så klart, men det er jo noe sikrere med medisiner i alle fall. Og nei, jeg bruker ikke litium. 

psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke sagt at du har et holdningsproblem. Jeg sier at du kan ha et holdningsproblem. Det vet du bare selv.

Men hva er ett holdningsproblem? Og i forhold til hva liksom? Jeg skjønner ikke helt hva det betyr... 

Anonymkode: 8afdd...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...