Gå til innhold

Hoka-sko som innesko på jobb?


Lillemus

Anbefalte innlegg

farløs skrev (3 minutter siden):

Aha.. det er kanskje logisk🤭

Men til tursko er bondi bedre?

Vet ikke. Jeg har ikke råd til å kjøpe så dyre sko for privat bruk 🙈

Endret av Emoji
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emoji skrev (14 minutter siden):

Vet ikke. Jeg har ikke råd til å kjøpe så dyre sko for privat bruk 🙈

Ja dyrt, men om de varer i 4år så blir det kanskje 5-600kr i året?

Endret av farløs
Var litt billigere enn jeg husket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs skrev (6 minutter siden):

Ja dyrt, men om de varer i 4år så blir det kanskje 6-700kr i året?

Helt klart. Men jeg bytter dem ut en gang i året - men det gjelder som sagt arbeidssko. Jeg tør ikke anbefale og uttale meg om noe annet enn arbeidssko. 

Endret av Emoji
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emoji skrev (3 minutter siden):

Helt klart. Men jeg bytter dem ut en gang i året - men det gjelder som sagt arbeidssko. Jeg vil ikke anbefale og uttale meg om noe annet enn arbeidssko. 

Ja det var vel det tråden egentlig handlet om.

🫢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
Emoji skrev (8 timer siden):

Tallene sier noe om hvor gamle de er. Jeg startet med Hoka clifton 5 for noen år siden, og har hatt både 5, 6,7, 8 og nå 9.

Jeg synes clifton er bedre enn bondi fordi clifton er lettere. Og det er det flere som har sagt. Men jeg vet at mange liker bondi også :)  
Det er fantastiske arbeidssko, jeg får ikke vondt og blir heller ikke sliten i beina Ila de 8 timene jeg er på jobb. 

Har sett at de fleste på jobben min har Hoka Clifton. :) Jeg synes de har mer slik fasong som Asics sine, mens Bondi sine ser litt kraftigere ut. Men vet ikke hva som er best for jeg har kun hatt Bondi. Bondi blir svært varm på føttene i varmere temperaturer.. De er ikke tunge på beina. De kjennes lett, men de føles også litt kraftige.Jeg liker veldig godt fasongen på Bondi, men Clifton sine er jo fine de også :) 

 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
farløs skrev (7 timer siden):

Ja dyrt, men om de varer i 4år så blir det kanskje 5-600kr i året?

Mine brukes fortsatt etter 4 år. Jeg kjøpte dem for ca 1600 kroner for over 4 år siden. Normalt sett pleier billige sko som koster 5-600 kroner kun å vare ca ett år hos meg. Jeg kan regne 1600 og dele på antall. år. Blir 400 kroner per år det.  Blir ikke en ille pris det nei :) . Men det er mye å legge ut i første omgang. Så forstår jo hvorfor folk velger å ikke kjøpe så dyre sko. Men jeg blir selv fristet til å kjøpe et par nye når vi diskuterer Hoka i tråden :) 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly skrev (14 minutter siden):

Mine brukes fortsatt etter 4 år. Jeg kjøpte dem for ca 1600 kroner for over 4 år siden. Normalt sett pleier billige sko som koster 5-600 kroner kun å vare ca ett år hos meg. Jeg kan regne 1600 og dele på antall. år. Blir 400 kroner per år det.  Blir ikke en ille pris det nei :) . Men det er mye å legge ut i første omgang. Så forstår jo hvorfor folk velger å ikke kjøpe så dyre sko. Men jeg blir selv fristet til å kjøpe et par nye når vi diskuterer Hoka i tråden :) 

Det sies ofte at joggesko er "ferskvare" og at dersom man trenger den dempingen sålene gir, så må man kjøpe nye omtrent en gang i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (21 minutter siden):

Det sies ofte at joggesko er "ferskvare" og at dersom man trenger den dempingen sålene gir, så må man kjøpe nye omtrent en gang i året. 

Kan man ikke bare se det an, og bytte innersålen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs skrev (14 minutter siden):

Kan man ikke bare se det an, og bytte innersålen?

Nei, det er jo ikke i innersålen dempingen ligger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (54 minutter siden):

Nei, det er jo ikke i innersålen dempingen ligger. 

Var meningen å trykke på sitere men vart ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs skrev (8 timer siden):

Men om det utenpå ser og virker vel i stand ut, da kan man bytte kun inni?

Du kan selvfølgelig bruke joggesko i mange år, selv om de ikke lenger har de samme egenskapene som de hadde innledningsvis. Men dersom du er avhengig av ekstra god dempning - som f.eks. ved vonde føtter, dårlig rygg, veldig stor belastning på føttene osv. - så bør du sannsynligvis skifte oftere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (5 timer siden):

Du kan selvfølgelig bruke joggesko i mange år, selv om de ikke lenger har de samme egenskapene som de hadde innledningsvis. Men dersom du er avhengig av ekstra god dempning - som f.eks. ved vonde føtter, dårlig rygg, veldig stor belastning på føttene osv. - så bør du sannsynligvis skifte oftere. 

Ja, som trådstarteren skrev om. Med mye gåing mye ståing, mange timer og hver dag.

Gikk meg bort igjen(i mitt eget). Beklager.

Endret av farløs
Pluss:r
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
frosken skrev (12 timer siden):

Du kan selvfølgelig bruke joggesko i mange år, selv om de ikke lenger har de samme egenskapene som de hadde innledningsvis. Men dersom du er avhengig av ekstra god dempning - som f.eks. ved vonde føtter, dårlig rygg, veldig stor belastning på føttene osv. - så bør du sannsynligvis skifte oftere. 

Ingen tvil om at sko er best det første året. Og etterhvert blir de dårligere. Men jeg gidder ikke å skifte ofte. Det koster for mye til det.  Men det er nok helt sant det du sier :). Det beste er nok å skifte en gang i året. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Er Hoka-skoene hensiktsmessige for yrkesbruk med tanke på deres ergonomiske egenskaper, ytelsesforbedrende teknologier og evne til å fremme biomekanisk optimalisering i en arbeidsrelatert kontekst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...