Gå til innhold

Kamille te


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen her som vet om det er trygt å drikke kamille te med tanke på allergi? Er allergisk for gress og pollen og slike ting

kamille er jo en plante så begynte tenke på det

 

OG virker den beroligende på hjerne og kropp?

Anonymkode: 86ff7...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har egentlig ikke peiling, men kamillete markedsføres jo som lindrende ved allergiplager. Her ser det ut som om man skal være forsiktig hvis man er allergisk mot akkurat kurvplantefamilien: https://sunkost.no/kamille-te-1
Men det kan også tolkes som at man kan drikke teen, men ikke få den i øynene (noe som er relativt selvfølgelig). 

Jeg tror nok det ville vært allment kjent (og bedre kunngjort) hvis gress- og pollenallergikere måtte unngå kamille, siden det er en veldig vanlig allergiform. 

Hvordan teen virker, har jeg ingen idé om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (1 time siden):

Jeg har egentlig ikke peiling, men kamillete markedsføres jo som lindrende ved allergiplager. Her ser det ut som om man skal være forsiktig hvis man er allergisk mot akkurat kurvplantefamilien: https://sunkost.no/kamille-te-1
Men det kan også tolkes som at man kan drikke teen, men ikke få den i øynene (noe som er relativt selvfølgelig). 

Jeg tror nok det ville vært allment kjent (og bedre kunngjort) hvis gress- og pollenallergikere måtte unngå kamille, siden det er en veldig vanlig allergiform. 

Hvordan teen virker, har jeg ingen idé om. 

Ja, er allergisk for burot som er i samme familie men blir usikker 

Anonymkode: 86ff7...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke bare å prøve en liten kopp, da? Ta en zyrtec om du får allergisk reaksjon? 

Anonymkode: b27b8...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det ikke bare å prøve en liten kopp, da? Ta en zyrtec om du får allergisk reaksjon? 

Anonymkode: b27b8...647

Zyrtec hjelper ikke hvis reaksjonen kommer …

Anonymkode: ce536...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Zyrtec hjelper ikke hvis reaksjonen kommer …

Anonymkode: ce536...3a7

Tar elveblest hos meg, i hvert fall. 

Anonymkode: b27b8...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja, er allergisk for burot som er i samme familie men blir usikker 

Anonymkode: 86ff7...ce2

Her er en (gammel, men seriøs) artikkel der det framgår at det ikke er påvist kryssallergi mellom burot og solhatt i noen særlig grad: https://www.dagensmedisin.no/solhatt-fant-ingen-interaksjoner/283528  Det har blitt undersøkt fordi solhatt er/var veldig populært.

Jeg vil tro at det er liknende forhold mellom burot og kamille, siden alle er i samme familie og kamille også er vanlig. Men man får aldri noen garantier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...