Gå til innhold

Hva er interessene deres her? ( advarsel, jeg er kritisk )


Kashmir

Anbefalte innlegg

Jeg syns dette forumet er så "meg meg meg" hele tiden.

Er dere ikke interessert i samfunnet og andre mennesker rundt dere?  Jeg tåler kjeft! Men nå måtte jeg bare spørre ( og nei, jeg tenker ikke filmer og serier egoet drømmer seg bort i )  Jeg har virkelig ikke mot noen her heller ( unntatt psykedeliker som må krangle på alt til det kjedsommelkige, men han har noen glitrende poeng da. Det skal han ha ) Så bare sånn... hva i samfunnet interesserer dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slabbedask
Kashmir skrev (17 minutter siden):

Så bare sånn... hva i samfunnet interesserer dere?

Politikk, økonomi, teknologi.

Men jeg tror folk her på forumet er mer interessert i å diskutere sin egen navlelo. Kanskje ikke så rart siden det er et helseforum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er jeg interessert i både politikk og samfunn for øvrig, men har ikke stor interesse for eller kapasitet til å diskutere det her. 

 

Da blir det mer diskusjoner rundt uvesentligheter og navlelo, som @slabbedask så treffende kaller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (1 minutt siden):

Politikk, økonomi, teknologi.

Men jeg tror folk her på forumet er mer interessert i å diskutere sin egen navlelo. Kanskje ikke så rart siden det er et helseforum?

Men helseforum trenger at folk retter blikket litt utad også?  Det er åpent forum her, og få deltar mm det handler om mat, musikk og filmer..  Det er sånn null samfunn og filosofering med unntak av fordommer mot grupper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg er interessert i samfunnet rundt meg, i hvordan vi bruker ressursene, miljø, landbruk, livssyn, helsefremmende måter i leve på +++ men det krever litt tid å skrive om det, så for meg blir DOL litt "fast reading/writing" hvis det er noe som heter det 😁

Akkurat nå har jeg en pause på jobb mens jeg venter på en som skal ringe meg. Ofte går det slag i slag på jobb på dagtid, og etter jobb er det deilig bare å skrive korte enkle ting  her i stedet for lange dype tanker, selv om jeg gjerne leser lange innlegg. Jeg er også opptatt med diverse aktiviteter ettermiddag og kveld, så min skriving her blir heller kort.

Men interessert i samfunnet rundt meg, det er jeg! Så supert om noen engasjerer seg og skriver. Jeg svarer gjerne,  om enn litt kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (42 minutter siden):

Jeg syns dette forumet er så "meg meg meg" hele tiden.

Er dere ikke interessert i samfunnet og andre mennesker rundt dere?  Jeg tåler kjeft! Men nå måtte jeg bare spørre ( og nei, jeg tenker ikke filmer og serier egoet drømmer seg bort i )  Jeg har virkelig ikke mot noen her heller ( unntatt psykedeliker som må krangle på alt til det kjedsommelkige, men han har noen glitrende poeng da. Det skal han ha ) Så bare sånn... hva i samfunnet interesserer dere?

Det er vel naturlig på et sånt forum at folk fokuserer på seg selv og ønsker støtte og råd fra andre. Det er mange som svarer og de fokuserer da ikke på seg selv, som oftest.

Hvorfor plager det deg at noen fokuserer på seg selv? Er det fordi de ikke fokuserer på deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva skrev (2 minutter siden):

Det er vel naturlig på et sånt forum at folk fokuserer på seg selv og ønsker støtte og råd fra andre. Det er mange som svarer og de fokuserer da ikke på seg selv, som oftest.

Hvorfor plager det deg at noen fokuserer på seg selv? Er det fordi de ikke fokuserer på deg? 

Meg? Hva skal folk fokusere på meg for?  Nå handlet dette om deg. Jeg snakker om å rette blikket utad.

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har flere frivillige verv innenfor både psykisk helse, Pride og Røde kors blant annet. Driver med litt sære fritidsinteresser som betyr mye omgang med mange forskjellige mennesker. Men det er ikke dette forumet jeg prater om sånt med, her er jeg mest for prat om psykisk helse, og å lese. Skal jeg diskutere politikk og samfunn gjør jeg det med folk i virkeligheten eller twitter/bluesky, ikke på forum. 

Anonymkode: c96cf...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har flere frivillige verv innenfor både psykisk helse, Pride og Røde kors blant annet. Driver med litt sære fritidsinteresser som betyr mye omgang med mange forskjellige mennesker. Men det er ikke dette forumet jeg prater om sånt med, her er jeg mest for prat om psykisk helse, og å lese. Skal jeg diskutere politikk og samfunn gjør jeg det med folk i virkeligheten eller twitter/bluesky, ikke på forum. 

Anonymkode: c96cf...5c3

Hvorfor snakker du ikke med oss i forumet her om dette?  Det er åpent forum her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Meg? Hva skal folk fokusere på meg for?  Nå handlet dette om deg. Jeg snakker om å rette blikket utad.

En mellomting. Hva skal folk fokusere på deg for? Fordi du opprettet dette innlegget hvor du uttrykker din mening. Hadde ikke vært særlig bra kommunikasjon om alle rettet blikket utover. Men blir kjedelig med noen som kun har fokus på seg selv også. Hvorfor skal vi være interessert i andre hvis de kun er interessert i andre? Hvis du skjønner. 

Men jeg deler ikke oppfattelsen om at alle fokuserer på seg selv, da.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (12 minutter siden):

Jeg er interessert i samfunnet rundt meg, i hvordan vi bruker ressursene, miljø, landbruk, livssyn, helsefremmende måter i leve på +++ men det krever litt tid å skrive om det, så for meg blir DOL litt "fast reading/writing" hvis det er noe som heter det 😁

Akkurat nå har jeg en pause på jobb mens jeg venter på en som skal ringe meg. Ofte går det slag i slag på jobb på dagtid, og etter jobb er det deilig bare å skrive korte enkle ting  her i stedet for lange dype tanker, selv om jeg gjerne leser lange innlegg. Jeg er også opptatt med diverse aktiviteter ettermiddag og kveld, så min skriving her blir heller kort.

Men interessert i samfunnet rundt meg, det er jeg! Så supert om noen engasjerer seg og skriver. Jeg svarer gjerne,  om enn litt kort.

Jeg syns dette blir så feil jeg?  "Her henger jeg når jeg vil koble av og glemme verden rundt meg, og ikke er jeg interessert i hva brukere her mener heller"

Sånn oppfates det fra meg. Det er jo akkurat det jeg skriver om i hi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (1 minutt siden):

En mellomting. Hva skal folk fokusere på deg for? Fordi du opprettet dette innlegget hvor du uttrykker din mening. Hadde ikke vært særlig bra kommunikasjon om alle rettet blikket utover. Men blir kjedelig med noen som kun har fokus på seg selv også. Hvorfor skal vi være interessert i andre hvis de kun er interessert i andre? Hvis du skjønner. 

Men jeg deler ikke oppfattelsen om at alle fokuserer på seg selv, da.
 

Det handler ikke om meg, men om en mening. Forøvrig henger jeg ikke helt med i argumentasjonen din 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er DOL stedet for hygge, nytte og avslapping.  Samfunnsdiskusjoner gjør jeg med mannen og to venninner.  Bortsett fra hvis det er noe som virkelig interesserer meg.  Det er en del kjip kritikk her inne (særlig fra ab) så det gidder jeg ikke utsette meg for.  Jeg tåler veldig godt at folk er uenig med meg, men ufine kommentarer tar jeg heller i RL enn skriftlig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dorthe skrev (3 minutter siden):

For meg er DOL stedet for hygge, nytte og avslapping.  Samfunnsdiskusjoner gjør jeg med mannen og to venninner.  Bortsett fra hvis det er noe som virkelig interesserer meg.  Det er en del kjip kritikk her inne (særlig fra ab) så det gidder jeg ikke utsette meg for.  Jeg tåler veldig godt at folk er uenig med meg, men ufine kommentarer tar jeg heller i RL enn skriftlig her.

Det der er et typisk svar. "Jeg tar dette med venner" 

Er det så skummelt på forum?  

Og jeg vet ikke om jeg tror på det heller.... at man tar det med familie og venner. Jeg er usikker der...for hva er poenget med å snakke med de "nærmeste" om det. Da slipper man alle ubehageligheter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Kashmir skrev (1 time siden):

Jeg har virkelig ikke mot noen her heller ( unntatt psykedeliker som må krangle på alt til det kjedsommelkige

Og du er en tafatt feiging som ikke følger opp diskusjonene du selv legger opp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i mye, men ytrer meg lite om det. Bruker DOL litt til "eksponering", da jeg synes det er skummelt, jeg sier og skriver så mye dumt, og vet og kan så lite. Så det blir dessverre mest om meg selv, der er jeg litt tryggere på å ytre meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Og du er en tafatt feiging som ikke følger opp diskusjonene du selv legger opp til.

Ok. Hviken diskusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mëmëso skrev (4 minutter siden):

Jeg er interessert i mye, men ytrer meg lite om det. Bruker DOL litt til "eksponering", da jeg synes det er skummelt, jeg sier og skriver så mye dumt, og vet og kan så lite. Så det blir dessverre mest om meg selv, der er jeg litt tryggere på å ytre meg. :)

Så mange er redde her da, med andre ord? Det er kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Det vet du selv.

Du kan bedre? "jeg er sur på deg og du vet..hvorfor"  🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...