Gå til innhold

Hva er interessene deres her? ( advarsel, jeg er kritisk )


Kashmir

Anbefalte innlegg

Mëmëso skrev (16 minutter siden):

Jeg er interessert i mye, men ytrer meg lite om det. Bruker DOL litt til "eksponering", da jeg synes det er skummelt, jeg sier og skriver så mye dumt, og vet og kan så lite. Så det blir dessverre mest om meg selv, der er jeg litt tryggere på å ytre meg. :)

Kjenner meg igjen i dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Martine skrev (1 minutt siden):

Kjenner meg igjen i dette. 

Jeg skjønner ikke hvorfor dere tror dere kan så lite! Hvorfor sette så høye krav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor dere tror dere kan så lite! Hvorfor sette så høye krav?

Kanskje fordi du skriver som overskrift «advarsel, jeg er kritisk» 

Anonymkode: 9e917...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Kashmir skrev (20 minutter siden):

Du kan bedre? "jeg er sur på deg og du vet..hvorfor"  🤪

Dette la du opp til selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kashmir skrev (2 timer siden):

Jeg syns dette forumet er så "meg meg meg" hele tiden.

Er dere ikke interessert i samfunnet og andre mennesker rundt dere?  Jeg tåler kjeft! Men nå måtte jeg bare spørre ( og nei, jeg tenker ikke filmer og serier egoet drømmer seg bort i )  Jeg har virkelig ikke mot noen her heller ( unntatt psykedeliker som må krangle på alt til det kjedsommelkige, men han har noen glitrende poeng da. Det skal han ha ) Så bare sånn... hva i samfunnet interesserer dere?

Joda, men det diskuterer jeg med samboer, venner, søsken, voksne barn og kolleger. Jeg er heldig og har mange rundt meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kashmir skrev (2 timer siden):

Men helseforum trenger at folk retter blikket litt utad også?  Det er åpent forum her, og få deltar mm det handler om mat, musikk og filmer..  Det er sånn null samfunn og filosofering med unntak av fordommer mot grupper..

Det var mer av det før. Jeg tror grunnen til at det ikke er så mye av det nå lenger, er at de fleste på dol har hengt her i årevis. Dermed blir temaene som diskuteres gjerne reprise for mange av oss og mindre interessant å kaste seg inn i. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Det var mer av det før. Jeg tror grunnen til at det ikke er så mye av det nå lenger, er at de fleste på dol har hengt her i årevis. Dermed blir temaene som diskuteres gjerne reprise for mange av oss og mindre interessant å kaste seg inn i. 

 

Tror du har rett i det. Det er jo imidlertid litt synd, fordi mange av oss har jo meninger om mye, og vi har kanskje/forhåpentligvis endret oss noe de siste ti-tjue årene 😁 og jeg liker godt å få andres synspunkt på en sak, men har litt lite ork til å gjøre det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (17 minutter siden):

Dette la du opp til selv....

Er det ike bedre med direkte tale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (4 minutter siden):

Tror du har rett i det. Det er jo imidlertid litt synd, fordi mange av oss har jo meninger om mye, og vi har kanskje/forhåpentligvis endret oss noe de siste ti-tjue årene 😁 og jeg liker godt å få andres synspunkt på en sak, men har litt lite ork til å gjøre det her!

Ja, det tror jeg. Det er nok ikke ale som vil være like tydelige. Men litt synd i mitt syn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (10 minutter siden):

Det var mer av det før. Jeg tror grunnen til at det ikke er så mye av det nå lenger, er at de fleste på dol har hengt her i årevis. Dermed blir temaene som diskuteres gjerne reprise for mange av oss og mindre interessant å kaste seg inn i. 

 

Som Hi Igjen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (6 minutter siden):

Tror du har rett i det. Det er jo imidlertid litt synd, fordi mange av oss har jo meninger om mye, og vi har kanskje/forhåpentligvis endret oss noe de siste ti-tjue årene 😁 og jeg liker godt å få andres synspunkt på en sak, men har litt lite ork til å gjøre det her!

Du får starte tråder. Har jeg tid, så svarer jeg hvis jeg mener jeg har noe å komme med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Kashmir skrev (1 time siden):

Jeg syns dette blir så feil jeg?  "Her henger jeg når jeg vil koble av og glemme verden rundt meg, og ikke er jeg interessert i hva brukere her mener heller"

Sånn oppfates det fra meg. Det er jo akkurat det jeg skriver om i hi..

Stemmer ikke helt. Jeg er absolutt interessert i de andre menneskene her på DOL og hva de mener, men jeg gir ikke så mye av meg selv lenger her. Gjorde det MYE før! Det er vel litt tretthet (som Nicklusheletida skrev), men også fordi at mulighetene for å få andres syn på ting er så enormt mange nå i forhold til for ti og tjue år siden. Nå leser jeg artikler som folk deler på fb, kommentarer der (både på fb og i selve artiklene), får innspill fra andre mennesker (både kjente og ukjente) via Instagram og andre. DOL hat ikke lenger monopol i mitt digitale liv.

Og så er det jo slik for min del at jeg bruker 35-40 timer i uka på jobb, kanskje 8-10 timer i uka i den organisasjonen jeg er med i som frivillig, jeg trener, jeg følger opp 3 voksne barn, jeg ønsker å bruke tid med mann, gamle foreldre og venner PLUSS at jeg trenger alenetid  - så da orker jeg ikke konsentrere meg særlig for å formulere dype innlegg her. Men jeg liker jo likevel å være her - det er jo derfor jeg blir værende her 😁❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Som Hi Igjen 🙂

Hæ ? Hva betyr det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der går vel frem av hva jeg svarer på.

Jeg snakker ganske mye om samfunn etc med venner, men modererer meg selv litt hvis det ikke er noen jeg kjenner veldig godt. Jeg synes ikke sosiale settinger er den beste plassen å komme med bastante meninger på sviktende grunnlag. Da er DOL bedre. Jeg opplever det som helt trygt her.

Ellers liker jeg godt tråder om kultur, musikk etc, men det er ikke alltid jeg kjenner til det som diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Hæ ? Hva betyr det ?

At man tenker "meg meg meg" her, og kun det som er til nytte for en selv samt ser hensikt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kashmir skrev (Akkurat nå):

At man tenker "meg meg meg" her, og kun det som er til nytte for en selv samt ser hensikt med?

Du mener at jeg tenker meg, meg meg her på dol ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (4 minutter siden):

Stemmer ikke helt. Jeg er absolutt interessert i de andre menneskene her på DOL og hva de mener, men jeg gir ikke så mye av meg selv lenger her. Gjorde det MYE før! Det er vel litt tretthet (som Nicklusheletida skrev), men også fordi at mulighetene for å få andres syn på ting er så enormt mange nå i forhold til for ti og tjue år siden. Nå leser jeg artikler som folk deler på fb, kommentarer der (både på fb og i selve artiklene), får innspill fra andre mennesker (både kjente og ukjente) via Instagram og andre. DOL hat ikke lenger monopol i mitt digitale liv.

Og så er det jo slik for min del at jeg bruker 35-40 timer i uka på jobb, kanskje 8-10 timer i uka i den organisasjonen jeg er med i som frivillig, jeg trener, jeg følger opp 3 voksne barn, jeg ønsker å bruke tid med mann, gamle foreldre og venner PLUSS at jeg trenger alenetid  - så da orker jeg ikke konsentrere meg særlig for å formulere dype innlegg her. Men jeg liker jo likevel å være her - det er jo derfor jeg blir værende her 😁❤️

M🙂en kan du ikke bidra uten å tenke på hva du har nytte av osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Kashmir skrev (Akkurat nå):

M🙂en kan du ikke bidra uten å tenke på hva du har nytte av osv? 

Jo? Det har jo ikke med det å gjøre. Det har med at mitt døgn er temmelig tettpakket av saker og aktiviteter der jeg bruker hodet og konsentrerer meg, både for mim egen del og andres. Her på DOL ønsker jeg å lene meg tilbake og ofte ikke være så veldig aktiv.

Innimellom,  når det er en viktig sak der jeg tror at mine synspunkt,  erfaringer eller innspill vil bety noe viktig for brukeren, kan jeg gjerne bidra. Slik jeg gjør nå, for at du og andre kan forstå årsaken til at vi er en del som er litt mindre aktive enn vi kunne vært, dersom omstendighetene hadde vært annerledes (som jeg skrev i stad).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kashmir skrev (3 minutter siden):

M🙂en kan du ikke bidra uten å tenke på hva du har nytte av osv? 

 

Kashmir skrev (6 minutter siden):

M🙂en kan du ikke bidra uten å tenke på hva du har nytte av osv? 

Sier du som har så god tid til å være her hele dagen. 

Vi jobber og bidrar ute  i samfunnet heller vi, skjønner du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Det der er et typisk svar. "Jeg tar dette med venner" 

Er det så skummelt på forum?  

Og jeg vet ikke om jeg tror på det heller.... at man tar det med familie og venner. Jeg er usikker der...for hva er poenget med å snakke med de "nærmeste" om det. Da slipper man alle ubehageligheter ?

Jeg tror ikke du var her i gamle dager og hatt diskusjoner med Sør og Flisgubben og endel andre debattanter(kverulanter) her inne.  OI oi oi for noen diskusjoner og krangler.  Og da gjaldt det å ha alle argumenter klare helt ned til minste detalj.

Og jeg diskuterer ikke så mye med mannen, men har to venninner som jeg har diskutert med i hele min voksne tid og vi har både samfunns- og politiske diskusjoner stadig vekk.  Og vi er langt fra enige 😉, men er like gode venner for det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...