Gå til innhold

Hva er interessene deres her? ( advarsel, jeg er kritisk )


Kashmir

Anbefalte innlegg

Jeg tror den beste måten vi kan bdra til å øke aktiviteten på forumet på, er å være inkluderende på alle måter. Godta at folk har ulike forutsetninger, ulikt ståsted og ulik tid og overskudd til disposisjon. Jeg undrer meg også over at noen med sikkerhet kan gjenkjenne anonyme brukere og avvise dem med at "dette har du spurt om hundre ganger før". Kanskje har de rett, men for nye og usikre brukere kan det å observere slike svar føre til at terskelen for å poste blir for høy. 

Når det gjelder dette med selvsentrert tilnærming, har det hendt at jeg har tenkt litt i samme baner som deg. Husker konkret at jeg startet en tråd om "omvendt me too", dvs fulle damer som tafser på mannfolk som ikke er interessert, men som ikke tør å dytte dem vekk eller sette dem på plass. Da var jeg skuffet over minimal respons, og fikk inntrykk av at når ingen hadde opplevd det selv, hadde de ingen mening om det. Men for all del - man må tåle at det ikke er alle tema som engasjerer.

Jeg har tidligere påpekt din tendens til å innta en kontrollerende rolle her på forumet - med kommentarer som  "ikke bland deg", "slutt", "hva er det for slags svar" etc. Slik sett er jeg enig i det som Nicklus skriver. Og her viser jeg til det jeg skriver i første avsnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babette skrev (1 time siden):

Jeg har tidligere påpekt din tendens til å innta en kontrollerende rolle her på forumet - med kommentarer som  "ikke bland deg", "slutt", "hva er det for slags svar" etc. Slik sett er jeg enig i det som Nicklus skriver. Og her viser jeg til det jeg skriver i første avsnitt.

Det har alltid vært noen "kontrollkomiteer" på dol.  Når noen er her hele tiden så blir det slik.  Jeg ser ingen grunn til å skrive om mine interesser her på dol.  Jeg leser kun enkelte tråder og det går dager hvor jeg ikke er innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (11 timer siden):

Hvis jeg lister ut "mine innlegg", får jeg opp 20 sider med tråder jeg har deltatt i de siste 12 månedene. Jeg garanterer at de ikke har "meg, meg og mitt" som tema. 

Jeg starter ikke mange tråder selv, det har jeg aldri gjort. Jeg svarer når jeg synes jeg har noe å bidra med. Men siden forumet ofte domineres av psykiatri og jeg ikke har fagkunnskap eller erfaringer om det temaet, blir det ikke så ofte som tidligere. Noen allmenne diskusjonstema som jeg har deltatt aktivt i de siste årene er bl.a. vaksiner (under pandemien), likestilling, eldrebølgen og kjønnsroller/kjønnsinkongruens. 

Med færre brukere blir også debattklimaet litt forringet, det ender ofte med at 2-3 hakker løs på hverandre med usakligheter. Dessuten er det vanskeligere med en høy andel anonyme som man ikke vet noe som helst om. Hvis man svarer på et naivt, enkelt spørsmål, er det noen som blir irritert fordi det liksom opplagt er fra et tulletroll, andre ganger blir noen sure fordi de "aldri" får svar, andre igjen er misfornøyde med temaene eller hvem ("de faste klikkene som det er vanskelig å komme inn i ") som svarer. Det skal virkelig ikke være lett (dette er ikke spesielt rettet mot starter av denne tråden). 

Jeg tenker som deg. Jeg diskuterer også gjerne politiske eller aktuelle samfunnstema, og kjenner meg lite igjen i beskrivelsen av at de flestes fokus på dol er "meg, meg, meg". Imidlertid er det mange tråder jeg holder meg langt borte fra, både fordi diskusjonene veldig fort blir veldig polariserte og/eller aggresive, og slike diskusjoner ønsker jeg ikke å bruke fritiden min på. Dette syns jeg har forverret seg det siste året, vel og merke går det noe i bølger. Det har vært noe roligere/hyggeligere den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gidder ikke diskutere saklig om det aktuelle fordi enkelte brukere her er bastante og hever sin rett om rett og galt over alle bøtteskaft. 

Anonymkode: 2c4b5...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg gidder ikke diskutere saklig om det aktuelle fordi enkelte brukere her er bastante og hever sin rett om rett og galt over alle bøtteskaft. 

Anonymkode: 2c4b5...c0d

Diskuterer du da usaklig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (4 minutter siden):

Diskuterer du da usaklig?

Nei jeg diskuterer alltid saklig korrekt høflig og korrekt. 

Anonymkode: 2c4b5...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah skrev (7 minutter siden):

eg gidder ikke diskutere saklig om det aktuelle fordi enkelte brukere her er bastante og hever sin rett om rett og galt over alle bøtteskaft.

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei jeg diskuterer alltid saklig korrekt høflig og korrekt. 

Anonymkode: 2c4b5...c0d

Dette henger ikke på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (2 minutter siden):

 

Dette henger ikke på greip.

Å joda du . Jeg er perfekt debutant! 

Anonymkode: 2c4b5...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å joda du . Jeg er perfekt debutant! 

Anonymkode: 2c4b5...c0d

men du gidder ikke diskutere saklig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (1 minutt siden):

men du gidder ikke diskutere saklig

Eh jo. Ser du ikke det? 

Anonymkode: 2c4b5...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh jo. Ser du ikke det? 

Anonymkode: 2c4b5...c0d

jo derfor stemmer det ikke at du alltid diskuterer saklig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Å joda du . Jeg er perfekt debutant

Anonymkode: 2c4b5...c0d

Det er kanskje debattant du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (5 minutter siden):

Det er kanskje debattant du mener?

Kan jo hende at hen debuterer som debuttant🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah skrev (8 minutter siden):

Kan jo hende at hen debuterer som debuttant🤣

...eller som debattant? 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (1 time siden):

Det er kanskje debattant du mener?

 

Savannah skrev (1 time siden):

Kan jo hende at hen debuterer som debuttant🤣

Nei jeg debuterte 

Anonymkode: 2c4b5...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...