Gå til innhold

Hva er interessene deres her? ( advarsel, jeg er kritisk )


Kashmir

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (31 minutter siden):

 

Sier du som har så god tid til å være her hele dagen. 

Vi jobber og bidrar ute  i samfunnet heller vi, skjønner du. 

Det var et unødvendig sleiv spark.

Anonymkode: 9e917...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var et unødvendig sleiv spark.

Anonymkode: 9e917...420

Neida. Det er det som er realiteten. Kashmir er veldig direkte av seg og et svar i samme stil, tenker jeg må tåles. 

Når Kashmir anklager andre for ikke å være interressert i Samfunnet, så er dette eneste riktige svaret å komme med. 

 

 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var aktiv debattant innenfor politikk og samfunn for ca tyve år siden. 

Jeg satt i styret i lokallaget til et politisk parti og var med og drev valgkamp. Jeg hadde en blogg hvor jeg blogget om miljø- og klimasaker. Jeg hadde en mening om det meste, ofte en ganske bastant og svart/hvitt sådan. Hadde opphetede diskusjoner med familiemedlemmer og, ikke minst, på nettet.

Etterhvert ble jeg eldre og brant meg selv litt ut. Jeg begynte å se at verden var mye mer nyansert og grå enn hva jeg hadde trodd tidlig. Jeg ble litt ferdig med å stå på barrikadene, klatret ned fra talerstolen og overlot den til andre. 

Jeg fant ut at jeg trengte faktisk ikke å ha en mening om alt. Jegf fant også ut at det var faktisk veldig herlig å slippe. 

Nå er jeg mer en hedonist og kjenner jeg meg ferdig med å mene så veldig sterkt om så veldig mye. (Selv om jeg forstatt mener en del om noe).

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke den mest samfunnsengasjerte personen. Har et snevert interessefelt så er vel ikke mange gangene jeg har postet tråder som ikke handler om mat, trening eller et spørsmål om noe med min helse/mitt liv. Men det vil ikke si at det er alt jeg prater om med de få venner jeg har. Med dem snakker jeg om alt mulig egentlig. Men på forum blir det jo fort sånn da. Jeg liker å kunne gi tilbakemelding/råd/støtte/trøst etc. Til de som poster om noe de sliter med eller lurer på. Og jeg liker å høres andres erfaringer om ulike problemstillinger jeg har. 

Men nei. Jeg deltar ikke noe særlig i tråder om samfunnet. Litt etiske dilemma så kan jeg bli mer interessert for da må en tenke for og imot osv. Men ren diskusjon om noe i samfunnet har jeg bare så lite kunnskaper om at jeg har ikke spesielt sterke meninger. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt mer engasjert i diskusjoner og debatter på dol før, men nå er det sjeldent. Nå diskuterer og debatterer jeg mest i rl med venner og familie. Jeg interesserer meg for samfunn og politikk som de fleste andre, og livssyn, helse m.m. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (4 timer siden):

Stemmer ikke helt. Jeg er absolutt interessert i de andre menneskene her på DOL og hva de mener, men jeg gir ikke så mye av meg selv lenger her. Gjorde det MYE før! Det er vel litt tretthet (som Nicklusheletida skrev), men også fordi at mulighetene for å få andres syn på ting er så enormt mange nå i forhold til for ti og tjue år siden. Nå leser jeg artikler som folk deler på fb, kommentarer der (både på fb og i selve artiklene), får innspill fra andre mennesker (både kjente og ukjente) via Instagram og andre. DOL hat ikke lenger monopol i mitt digitale liv.

Og så er det jo slik for min del at jeg bruker 35-40 timer i uka på jobb, kanskje 8-10 timer i uka i den organisasjonen jeg er med i som frivillig, jeg trener, jeg følger opp 3 voksne barn, jeg ønsker å bruke tid med mann, gamle foreldre og venner PLUSS at jeg trenger alenetid  - så da orker jeg ikke konsentrere meg særlig for å formulere dype innlegg her. Men jeg liker jo likevel å være her - det er jo derfor jeg blir værende her 😁❤️

Spot on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke du var her i gamle dager og hatt diskusjoner med Sør og Flisgubben og endel andre debattanter(kverulanter) her inne. 

Det var tider. Sør og Flisgubben, ja, og Nord og ned, Speer, Shit Diddly Ditt, Sørlig kuling osv.

Anonymkode: 401be...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg lister ut "mine innlegg", får jeg opp 20 sider med tråder jeg har deltatt i de siste 12 månedene. Jeg garanterer at de ikke har "meg, meg og mitt" som tema. 

Jeg starter ikke mange tråder selv, det har jeg aldri gjort. Jeg svarer når jeg synes jeg har noe å bidra med. Men siden forumet ofte domineres av psykiatri og jeg ikke har fagkunnskap eller erfaringer om det temaet, blir det ikke så ofte som tidligere. Noen allmenne diskusjonstema som jeg har deltatt aktivt i de siste årene er bl.a. vaksiner (under pandemien), likestilling, eldrebølgen og kjønnsroller/kjønnsinkongruens. 

Med færre brukere blir også debattklimaet litt forringet, det ender ofte med at 2-3 hakker løs på hverandre med usakligheter. Dessuten er det vanskeligere med en høy andel anonyme som man ikke vet noe som helst om. Hvis man svarer på et naivt, enkelt spørsmål, er det noen som blir irritert fordi det liksom opplagt er fra et tulletroll, andre ganger blir noen sure fordi de "aldri" får svar, andre igjen er misfornøyde med temaene eller hvem ("de faste klikkene som det er vanskelig å komme inn i ") som svarer. Det skal virkelig ikke være lett (dette er ikke spesielt rettet mot starter av denne tråden). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (5 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor dere tror dere kan så lite! Hvorfor sette så høye krav?

Jeg føler meg ikke trygg på det å skrive, og i hvert fall ikke om dype eller kompliserte temaer. Da  er det mye lettere å ytre meningene mine i rl i på tegnspråk som er mitt førstespråk.

Jeg har flere ganger  hatt lyst til å delta i en diskusjon på dol men så har jeg ikke turt for jeg har tenkt at det jeg skriver sikkert bare er teit likevel. Etterpå har det ofte har vært noen andre som har kommentert akkurat det jeg hadde tenkt å skrive, men de formulere seg på en  bedre måte enn det jeg ville gjort.

Egentlig er jeg her på dol mest for å øve meg på å skrive, men foreløpig  holder det med å skrive om ting jeg er trygg på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (5 timer siden):

 

Sier du som har så god tid til å være her hele dagen. 

Vi jobber og bidrar ute  i samfunnet heller vi, skjønner du. 

Det var jo saklig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine skrev (23 minutter siden):

Jeg føler meg ikke trygg på det å skrive, og i hvert fall ikke om dype eller kompliserte temaer. Da  er det mye lettere å ytre meningene mine i rl i på tegnspråk som er mitt førstespråk.

Jeg har flere ganger  hatt lyst til å delta i en diskusjon på dol men så har jeg ikke turt for jeg har tenkt at det jeg skriver sikkert bare er teit likevel. Etterpå har det ofte har vært noen andre som har kommentert akkurat det jeg hadde tenkt å skrive, men de formulere seg på en  bedre måte enn det jeg ville gjort.

Egentlig er jeg her på dol mest for å øve meg på å skrive, men foreløpig  holder det med å skrive om ting jeg er trygg på. 

 

Jeg skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (5 timer siden):

Jeg var aktiv debattant innenfor politikk og samfunn for ca tyve år siden. 

Jeg satt i styret i lokallaget til et politisk parti og var med og drev valgkamp. Jeg hadde en blogg hvor jeg blogget om miljø- og klimasaker. Jeg hadde en mening om det meste, ofte en ganske bastant og svart/hvitt sådan. Hadde opphetede diskusjoner med familiemedlemmer og, ikke minst, på nettet.

Etterhvert ble jeg eldre og brant meg selv litt ut. Jeg begynte å se at verden var mye mer nyansert og grå enn hva jeg hadde trodd tidlig. Jeg ble litt ferdig med å stå på barrikadene, klatret ned fra talerstolen og overlot den til andre. 

Jeg fant ut at jeg trengte faktisk ikke å ha en mening om alt. Jegf fant også ut at det var faktisk veldig herlig å slippe. 

Nå er jeg mer en hedonist og kjenner jeg meg ferdig med å mene så veldig sterkt om så veldig mye. (Selv om jeg forstatt mener en del om noe).

Jeg ble ikke overrasket, og du har vel fremdeles sterke meninger da? 🙂 Akkurat det du skriver om her hadde jo vært interessant å diskutere/ høre andres syn på. Det er helt lovlig å ikke ha en mening om alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (5 timer siden):

Neida. Det er det som er realiteten. Kashmir er veldig direkte av seg og et svar i samme stil, tenker jeg må tåles. 

Når Kashmir anklager andre for ikke å være interressert i Samfunnet, så er dette eneste riktige svaret å komme med. 

 

 

Svar i samme stil?   Jeg har heller ikke akkurat anklaget noen, men du må gjerne ta det personlig.... Og måten du svarer på har ikke noe med hvem jeg er å gjøre. Ta ansvar for hvordan du uttrykker deg selv du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kashmir skrev (1 time siden):

Svar i samme stil?   Jeg har heller ikke akkurat anklaget noen, men du må gjerne ta det personlig.... Og måten du svarer på har ikke noe med hvem jeg er å gjøre. Ta ansvar for hvordan du uttrykker deg selv du.

Du får lese startinnlegget ditt en gang til. Det er en generell klage til dolerne som du kommer med . Er dere ikke interessert i samfunnet og menneskene rundt dere ? , spør du. 

Du får et svar fra påskelilje som viser at hun er både aktiv i samfunnet og bruker tid på  menneskene rundt seg. 

Så ber du henne altså bidra mer uten å tenke på hva hun har nytte av. 

Altså, du prøver å være ei slags vaktbikkje på forumet her du. Du skal passe på både Kupton og oss andre. Du må tenke deg litt om før du skriver. Ellers kan du risikere at det blir svart med samme mynt. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (24 minutter siden):

Du får lese startinnlegget ditt en gang til. Det er en generell klage til dolerne som du kommer med . Er dere ikke interessert i samfunnet og menneskene rundt dere ? , spør du. 

Du får et svar fra påskelilje som viser at hun er både aktiv i samfunnet og bruker tid på  menneskene rundt seg. 

Så ber du henne altså bidra mer uten å tenke på hva hun har nytte av. 

Altså, du prøver å være ei slags vaktbikkje på forumet her du. Du skal passe på både Kupton og oss andre. Du må tenke deg litt om før du skriver. Ellers kan du risikere at det blir svart med samme mynt. 

 

 

 

Ja, jeg kom med en klage, og det er noe annet enn anklage. Hva har Kupton med dette å gjøre? Påskelije svarte og selv om jeg var vrang så gikk jeg ikke akkurat på henne som person. Dessuten likte jeg det hun svarte etterhvert og har ikke noen mistro til at hun er engasjert utenfor forumet heller. Jeg tenker bare at det er ok å skrive om litt sånn generelt om andre ting, og grunnen til at jeg liker forum er fordi det er en behagelig måte å kommunisere på. Du skal jo bare blåse i hvor mye jeg er her, og jeg har både jobb og penger nok, så det var usaklig av deg å dra inn det her med ting du ikke har peiling på. Og dessuten så er du mye her selv...og har tid til det selv om du jobber ute ( regner jeg med ) og bidrar i samfunnet. 

Jeg er ikke noe vaktbikkje her heller, men jeg ser iblant ting som foregår og sier i noe om det en gang iblant.

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (8 timer siden):

Jeg ble ikke overrasket, og du har vel fremdeles sterke meninger da? 🙂 Akkurat det du skriver om her hadde jo vært interessant å diskutere/ høre andres syn på. Det er helt lovlig å ikke ha en mening om alt. 

Jo, jeg har nok egentlig fortsatt det om en del ting. Men jeg orker ikke lenger engasjere meg så mye i dagsaktuelle ting. :) 

I tillegg skal jeg være litt arrogant og si at jeg har egentlig ganske dårlig erfaring med å diskutere på nett. Det er ofte så dårlig debatteknikk og folk tyr fort til hersketeknikker, stråmnenn og personangrep. Så det orker jeg ikke så mye lenger. 

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (9 minutter siden):

Jo, jeg har nok egentlig fortsatt det om en del ting. Men jeg orker ikke lenger engasjere meg så mye i dagsaktuelle ting. :) 

I tillegg skal jeg være litt arrogant og si at jeg har egentlig ganske dårlig erfaring med å diskutere på nett. Det er ofte så dårlig debatteknikk og folk tyr fort til hersketeknikker, stråmnenn og personangrep. Så det orker jeg ikke så mye lenger. 

Du har et godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Vhanja. Dårlig erfaring her også, personangrep og hersketeknikker er det nok av i alle meningsutvekslinger jeg har deltatt i.  Jeg interesserer meg for mye, jeg.

Men det  blir dessuten dårlig med energi og overskudd iblant etter en krevende jobb i hverdagen. Har ofte lyst til å delta mer, men vet ofte hva som kommer når det gjelder de sakene jeg brenner for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (20 timer siden):

Hvorfor snakker du ikke med oss i forumet her om dette?  Det er åpent forum her.

Fordi jeg får ikke noe ut av å diskutere det her. Jeg har sett diskusjoner om politikk her inne, og der går ofte skylappene ned og folk står på sitt uten å ta til seg andres erfaringer og synssted. Det er jo bare å nevne pride eller venstresiden her og det går i svart for mange. Og det ender opp med brukerangrep istedenfor å matnyttig diskusjon rundt hva som burde gjøres og istedenfor kommer man ofte til ett alt må forbys syn. Det er altså ikke så mye diskusjon, som å snakke til en vegg. 

Anonymkode: c96cf...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...